Wpis z mikrobloga

#programowanie #c++ #cpp

Będę musiał napisać program symulujący bankomat w C++, obiektowo. W sumie to go napisałem, wszystko działa tak jak powinno wg. założeń z zadania, ale zaliczający stwierdził, że mój program jest za bardzo "proceduralny"... Nie wiem, tak umiem programować i nie bardzo widzę jak to napisać wyłącznie obiektowo. W Mainie nie mogę nawet żadnego Menu zrobić, nic a nic. Stąd pytanie - czy ktoś z Was ma pomysł jak znaleźć jakiś tutorial podobny do tego tutaj: http://www.math-cs.gordon.edu/courses/cs320/ATM_Example/indexOld.html tyle, że w C++? Niezbyt swobodnie czuję się w programowaniu obiektowym i do momentu oddania nie rozeznam się w tym na tyle, żeby to napisać samemu. Ja cholera mechanikiem jestem, a nie programistą... :(.

Ktoś coś?
  • 31
@Lysy_z_Oporowa: rozdziel najpierw deklaracje od definicji. Deklaracje w plik nagłówkowy, a definicje w plik źródłowy.

plik nagłówkowy zaczynaj tak:

#ifndef NAZWA_PLIKU_H

#define NAZWA_PLIKU_H

// deklaracja przykładowej klasy

class Klasa

{

void funk();

public:

int drugaFunkcja(int arg);

virtual void wirtualna();

};

#endif

a w pliku źródłowym:

#include "nazwa_tamtego_pliku_nagl.h"

void Klasa::funk()

{

//...

}

int Klasa::drugaFunkcja(int arg)

{

//

}

void Klasa::wirtualna() // BRAK VIRTUALa!!!

{

}
@japer:

Takie coś dotyczące klasy klient może pozostać w nagłówku, prawda? Czy też takie zwracanie traktować jako funkcję?

string pobierzImie() const { return imie; }

string pobierzNazwisko() const { return nazwisko; }

double pobierzStanKonta() const { return stan; }