Wpis z mikrobloga

Mirki mam kilka pytań.

1. Czy warto iść w full Carbon MTB dla celów bikepacking owych?
Obecnie mam sztywną aluminium ramę i carbon widelec.
Robię teraz max co roku 1-1.5 miesiąca wyjazdy głównie offroadem za granicą.
I chcę więcej absorbcji drgań bez żadnych uginaczy.

Zastanawiam się nad carbonowymi elementami(rama, sztyca, kierownica,widelec).
Na kołach 26 cali z hydraulicznymi hamulcami na najmniejszych tarczach.

2. Raczej dbam o sprzęt i nie zasuwam na mega dziurach. Czy jak obkleje miejsca styku na sakwy to na dziurach nie popęka nic od nacisku sakw? Ewentualnie położyłbym małe pianki i na to taśma i wtedy paski do sakwy.

3.Z tego co widzę to support jest tylko na press fit łożyskach. Jak z trwałością tego systemu? Można je wymieniać przez np kolejne 10 lat? Nie pojawią się luzy?

4.Jako że rower będzie głównie na wyjazdy zagraniczne to będę go lądował do kartonów i obklejal piankami na czas transportu.
Czy jest ktoś kto od kilku lat tak podróżuje i mu się to sprawdza? Nie chodzi mi o kosmetykę bo rysy się na pewno pojawią ale czy od rzucania podczas przeładunku nie popękało wam coś carbonowego?
Jeśli tak to czy można się sądzić z linią lotniczą o odszkodowanie za zniszczenia?

Załączam zdjęcie przykładowe rozmieszczenie sakw jakie planuje, tylko kierownicę będę chciał od mieć mtb i wyżej oraz na widelcu uchwyty na bidony po obu stronach.

#bikepacking
#kolarstwo
#rower
#rowery
#poradadnia
#kiciochpyta
#podroze
#podrozujzwykopem
#pytanie
#pytaniedoeksperta
#logikaniebieskichpaskow
#camping
#turystyka
#samoloty
#hobby
#pasja
adamsowaanon - Mirki mam kilka pytań. 

1. Czy warto iść w full Carbon MTB dla celó...

źródło: comment_1649591971880MuKnzfhDE9uZUlkMIzy.jpg

Pobierz
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@adamsowaanon: Nie pojmuje tej mody. Na wyprawy są rowery trekkingowe gdzie masz światła, błotniki, zupełnie inne siodełko i kierniwce niż tutaj. Opona też widzę bardziej z szosowego roweru. Jeździłeś dotąd w ogóle na tej zasadzie jak na zdjęciu?
  • Odpowiedz
@Saeglopur: ale ja jadę już którąś z kolei podróży offroadem i to jak najlżej, za to po największych paryjach i zad**iach danych krajów.
Więc błotniki out, światła out,

Napisałem że zdjęcie dotyczy tylko poglądowego rozmieszczenia sakw jakie planuje w rowerze MTB 26 cali, na full carbon, sztywną rama.
  • Odpowiedz
@adamsowaanon: 1) nie
skąd pomysł na mniejsze tarcze, przy większej wadze? :) kilka ładnych miesięcy nie jeździłem, nieco się zaniedbałem (80+kg) i na tył wsadzam 160 zamiast 140mm, w gravelu, 9.5kg ;)

2) kawałki dętki robią robotę - taśma izolacyjna się przetrze, pianka wykruszy

3) na szczęście producenci porzucają press-fit na rzecz zwykłych wkręcanych alu misek, w których siedzą łożyska - takie rozwiązanie będzie najbardziej trwałe
  • Odpowiedz
@Saeglopur: @Saeglopur: ale ja jadę już którąś z kolei podróży offroadem i to jak najlżej, za to po największych paryjach i zad**iach danych krajów.
Więc błotniki out, światła out,

Brud od kurzu mi nie przeszkadza, od deszczu też, i tak planuje wyjazdy w porach suchych,
Ma być jak najlżej, cena nie gra roli w miarę rozsądku,
Chodzi mi głównie o trwałość w horyzoncie np 10 lat przy
  • Odpowiedz
@JestemKrzysio: waga leci w dół bo robię zmianę na carbon całego roweru,dodatkowo jadąc offroadem i będąc w nowych miejscach i tak nie chcę robić długich zjazdów na raz więc i tarcze ostygną, a najmniejsza waga jest tu priorytetowa bo chce mieć frajdę z jazdy
  • Odpowiedz
@ujdzie: mam obecnie 2.35 i to są kloce, chcę jak najmniej wagi i nawet czasami okazjonalnie pchać przez piach lub wydmy, nie spieszy mi się.

Mam kolarkę z full carbon I drugą full stal i to jest przepaść w moim odczuciu dlatego chcę sprubowac tego w mtb
  • Odpowiedz
@adamsowaanon: tylko czy te 20-25 gramów na tarczy będzie taką wielką różnicą?
Odczucia w hamowaniu są zdecydowanie na plus - sporo jeździłem na 160/140, ale jednak zostawiam 160/160, dużo pewniejsza jazda, a zwłaszcza w TPK na różnych dziwnych szlakach (niby piszą, że to dla pieszych, ale się nie znają ;) )
  • Odpowiedz
@adamsowaanon: Wytłumaczcie mi po co tak jechać wyglądając jak cygan który się urwał z taboru? XD
Są takie zajebiste sakwy na rynku, na bagazniczek wrzucasz wszystko i można jechać, n------e na tym rowerze jak byś zbierał śmieci sprzed pojemników PCK na ubrania
  • Odpowiedz
@JestemKrzysio: hmmm, mam obecnie 160/140 i chyba tylko raz je przegrzalem i to na innych oponach głownie na zjazdach asfaltowych,
A zrobiłem ponad 30tys km na tym rowerze,
I tak patrzę na niego i to się trochę mija z celem wozić na długie dystanse extra metal.
Bardziej mi sprawia frajdę zasuwanie po płaskim ale lekkim rowerem.
  • Odpowiedz
@droid43210: sakwy będę robił sam pod siebie z plandeki wodoodpornej na wymiar.
Ale nie chcę bagażnika bo to kolejna extra waga, dodatkowo przy single trackach jest to uciążliwe pchać pomiędzy chaszczami.
Dodatkowo to nie jest konkurs piękności tylko ma być jak najlżej i najbardziej opływowe,
  • Odpowiedz
@adamsowaanon: Ty myślisz, że jakie będziesz mieć zyski jak przytniesz wagę na tarczach? xD To podchodzi pod obsesję marginal gains.
Poza tym karbon, 26' i hydraulika? 26' to już zabytek. Jak chcesz rower typowo pod bikepacking to bierz stalową ramę, którą możesz tak na prawdę byle gdzie naprawić. Hydraulika jest fajna, ale awaria hamulców i może być nie fajnie, w mechanicznych co najwyżej linkę wymienisz i jedziesz dalej.
guru8 - @adamsowaanon: Ty myślisz, że jakie będziesz mieć zyski jak przytniesz wagę n...
  • Odpowiedz
@beksajt: koła 26 cali bo mniejsza waga, więcej dętek dostępnych w biednych krajach.
A rama karbonowa bo mam kolarkę karbonową i jest super elastyczna na dziurach,
Obecnie mam również widelec karbonowy w mtb i przy hamowaniu na dziurach widzę jak się rusza do przodu i do tyłu o nawet 5cm, mega komfortowe i lekkie
  • Odpowiedz
@guru8: ale jak jadę w teren to przy utracie 2-4 szprych mogę go dalej nie naprawiać i jechać bez utraty hamulcow, v braeki będą już obcierać.
Tak jak pisałem, waga jest ważna dla mnie ale i elastyczność karbonu,
Moim głównym pytaniem jest trwałość tego na wyjazdach z małym bagażem.
A dzięki obejrzę sobie ten film
  • Odpowiedz