Wpis z mikrobloga

To co się dzieje na rynku nieruchomosci to widzimy wszyscy ale co dalej? Pytam całkowicie poważnie i nie ironicznie.

Jestem młodą osobą z normalnej rodziny, z miasta. Skończone studia, takie zwykłe. Nie jestem żadnym inżynierem , lekarzem czy #informatyk15k , nie grałem też na pianinie od 3 roku życia - w skrócie jak 90% polaków a i tak myśle że lepiej niż przeciętny kowalski bo nie mieszkam w #!$%@? małym. Doświadczenia specjalistycznego to ja nie posiadam, w końcu jestem jeszcze młody prawda? Więc proszę mi nie mówić ze Ukraincy nie są dla mnie konkurencją na rynku pracy ( nie piję do nich tylko stwierdzam fakt) Na grupach o pracę na Facebooku widzę ze powoli Ukraińcy zaczynają zabijać się o stanowisko kasjer sprzedawca w żabce za 18zł/h.

Gdzie teraz według państwa mam zamieszkać albo z czego mam odłożyć i założyć rodzinę?
Są jakieś wypowiedzi ludzi z rządu jak ma wyglądać przyszłość polskiej młodzieży w tym kraju? Czy jak przyszli Ukraińcy to już młodych polaków skreślono bo Ukrainiec łyknie wszystko a głos odda przy urnie taki sam? Czy będą jakieś programy MDM?

Pytam całkowicie serio to nie jest ironiczna wypowiedź. Może jest tu jakiś ekonomista z wykształcenia?
Zaczynam poważnie myśleć nad emigracją. Wiem że tam też nie jest sielanka ale przynajmniej pracujesz - odkładasz - kupujesz a ja nie znam nikogo kto wyjechał i źle na tym wyszedł. Ci ludzie siedzą często w jakimś UK na stanowiskach typu "magazynier" a żyją lepiej niż ludzie w korpo u nas - jeżdżą prawie nowym samochodem, mieszkają w bliźniaku a w Polsce mam wrażenie że powoli podstawowe potrzeby życiowe wykształconego, cywilizowanego człowieka - Europejczyka stają się luksusowe: mieszkanie, sprawny samochód, nowy komputer. To tylko przykłady a ja chciałbym podjąć jakieś kroki żeby uniknąć takiego życia.

#nieruchomosci #polska #nbp #ekonomia #przemyslenia #kiciochpyta
  • 36
  • Odpowiedz