Wpis z mikrobloga

Hondom nigdy nie przeszkadzał brudny tor


@BogdanBonerEgzorcysta: kolega nie pamięta chyba sezonów 2013-14 jak Honda cierpiała na brak przyczepności z przodu i slidów z rekordowych prędkości Marqueza.

A co do prędkości, Yamaha jest tam, gdzie Honda w 14 i 15, gdzie dosłownie każdy był od nich szybszy.

Jednak różnica jest taka, że Honda odrobiła lekcje i jako jedyna jak widać może się równać z Ducati.

Atutem Hondy zawsze było to z
@Stitch: W 14 roku Honda była szybka na prostych. Wtedy Marquez wygrał 10 pierwszych wyścigów. Od 2015 do 2017 byli wolni, bo mieli zbyt agresywny silnik i tracili na przyczepności. A byli wolni dlatego, że chcieli dorównać Ducati pod względem prędkości. Yamaha jest wolna, bo nie chce im dorównać. Skutek podobny, ale przyczyny inne.
@Ignite: https://www.youtube.com/watch?v=JlBQRjeV1C0

jeden z przykładów, zbyt agresywny silnik Honda dostała w 2016 roku dopiero, po wielkich porażkach z 2015, gdzie na ostatnich metrach byli wyprzedzani, bo nie mieli w ogóle mocy. I od 2016 Marquez mógł już się równać na przyspieszeni, ale niestety też praktycznie jako jedyny był w stanie opanować ten motocykl, a reszta się wywracała.
@Stitch: Honda ten agresywny silnik dostała w 2015, bo bali się nowego Ducati, dlatego Marquez tak glebił w tamtym sezonie. W 2016 szukali sposobu na łagodniejszy silnik, dlatego byli wyprzedzani przed metą ze względu na słabe przyspieszenie właśnie (Mugello 2016). W 2017 zmienili sposób budowania silnika, przeszli ze screamera na big bang. I od tego momentu silnik Hondy zaczął doganiać Ducati.