Wpis z mikrobloga

Wykopki będę brał nowe auto w leasing ( ͜͡ʖ ͡€) Kilka pytań, żeby bronić się przed sprzedawcami w salonach. Marki - Hyundai, Mazda.

1. Salony często mają swoje oferty leasingu, ubezpieczenia i GAP. Czy zawsze jest opcja skorzystania z firm zewnętrznych?
2. Czy GAP jest powiązany z firmą od leasingu, z firmą od ubezpieczenia czy w ogóle osobno? Uzupełniając pytanie - czy te trzy rzeczy mogą być z różnych firm?
3. Z racji czekania na wyprodukowanie auta z tego co słyszę to płaci się np. 1k zł rezerwacji. Pytanie co to za rodzaj umowy i czy już wtedy muszę mieć ogarniętą firmę od leasingu/ubezpieczenia?

Pozwolę sobie zawołać @OptiFinance bo widziałem, że mocno merytorycznie na mirko w tych tematach.

#leasing #finanse #ubezpieczenia
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@twist3z
1. Z tego co się orientuje to tak, ale salony często mają promocyjne leasingi (np. 100.5%)
2. Ja mam GAP w jakiejś innej firmie, która chyba się tylko w tym specjalizuje. Ogólnie z perspektywy czasu zastanowiłbym się nad GAP, w moim przypadku składka jest nieproporcjonalnie wysoka do ryzyka
  • Odpowiedz
@Ceglarek: Z GAP jest jak z każdym innym ubezpieczeniem, jest zbędne jeśli nic się z autem nie stało przez te (zazwyczaj) 3 lata :). Ze względu na zawód widziałem wiele przypadków gdzie dzięki GAP ludzie odzyskiwali po szkodzie po 30-50 tysięcy, przy koszcie GAP na 3 lata np rzędu 5 tysięcy.

@twist3z: jak już będziesz mieć konkretne auto, po prostu poproś o ofertę leasing i przejdź się do
  • Odpowiedz
1. Najczęściej można korzystać z firm zewnętrznych. Promocyjne leasingi to chyba już historia. Szukam auta, salony dają oferty po 112% a jedna z firm leasingowych kręci się na poziomie 109-110%
2. Mogą być z różnych firm najczęściej jednak (z moich doświadczeń) pakiet od leasingodawcy jest najbardziej opłacalny. Załatwienia też rych wszystkich pierdół oddzielnie z pewnością nie jest wygodne. Co do samego GAP, gorąco polecam. W połowie stycznia spaliła mi się Kia Sorento
  • Odpowiedz
@sayanek wszystko zależy od utraty wartości auta i jego ceny. Mój model w ciągu 3 lat traci na wartości jakieś 20 tys, a GAP kosztował 1900 zł. W pierwszym roku GAP nie działa. Moim zdaniem sporo, bo mówimy tutaj o szkodzie całkowitej z mojej winy (lub kradzieży).
  • Odpowiedz
@Ceglarek: 20% to większość aut traci na samym wyjeździe z salonu, jedynie w ostatnim czasie ze względu na problem z dostępnością nowych aut rynek lekko ześwirował i auta zamiast tracić na wartości zaczęły zyskiwać.
  • Odpowiedz
@sayanek ja kupowałem przed pandemią, chciałem używkę, ale jak zobaczyłem ceny uzywanych to zdecydowałem się na nowy z salonu - różnica 20% w stosunku do 3 letniego. W salonie można jeszcze dostać rabat + amortyzacja leasingu
  • Odpowiedz
3. Z racji czekania na wyprodukowanie auta z tego co słyszę to płaci się np. 1k zł rezerwacji. Pytanie co to za rodzaj umowy i czy już wtedy muszę mieć ogarniętą firmę od leasingu/ubezpieczenia?


Zna ktoś odpowiedź na powyższe pytanie?
  • Odpowiedz
Zna ktoś odpowiedź na powyższe pytanie?


@twist3z: Niektórzy dealerzy w ogóle nie pobierają opłaty za rezerwację, bo wiedzą, że nawet jeśli klient zrezygnuje (do czego ma prawo), to to auto i tak się sprzeda w kilka dni. I nie, nie musisz mieć na tym etapie załatwionego jeszcze leasingu ani ubezpieczenia. To się załatwia dopiero jak auto jest już u dealera. Natomiast być może będą chcieli sprawdzić Twoją zdolność finansową przed
  • Odpowiedz
@Ceglarek
Jeżeli chodzi o promocję leasing 100,5% to takie coś nie istnieje, sam WIBOR 1miesieczny to aktualnie 3,2% nie masz szans na taki leasing, chyba, że skorzystasz z ich wszystkich dodatków takie jak ubezpieczenie, gap, brak rabatu na aucie (co teraz i tak już jest normą) i jeszcze pakiet serwisów, a ostatecznie i tak okaże się, że to 100,5% jest nierealne.
Jeżeli chodzi o GAPA to albo masz jakąś słaba opcje
  • Odpowiedz
@ojaadaj20 promocja 100.5% była dla WIBORu w dniu brania przeze mnie auta w leasing (podałem to jako przykład), ale wtedy były niższe stopy procentowe. Chodziło mi o to, że to i tak tańsza opcja niż bezpośrednio w banku, który musi coś zarobic i nie da leasingu praktycznie bez marży (którą tak naprawdę pokrył dealer) Co do GAP to nie bardzo rozumiem dlaczego miałby obowiązywać dla szkody nie z mojej winy? Przecież
  • Odpowiedz
@Ceglarek nawet jeżeli brałeś auto w trakcie pandemii to WIBOR wynosił 0,18% nie ma czegoś takiego jak leasing 101% Gap fakturowy obowiązuje przez cały okres leasingu, owszem z OC sprawcy dostaniesz odszkodowanie ale tylko do wartości rynkowej pojazdu z dnia szkody, czyli auto kupiłeś za powiedzmy 100k szkodę masz po 4latach auto jest warte 60k i tyle dostajesz z OC sprawcy, a resztę do wartości pojazdu z dnia fv wyplaca GAP,
  • Odpowiedz
@Ceglarek pokaż mi ratę leasingowa i warunki i udowodnię Ci, że to jednak ściema duża :) tak jak mówię, albo wyrównają sobie brakiem rabatu i kosztami dodatkowymi, albo nie ma to racji bytu nawet przy WIBOR 0,2%
  • Odpowiedz
@Ceglarek: była to słowo klucz. Po co wstawiasz screen z oferty z WIBOR 0,18% jak masz na dzień 2022-03-07 stawkę WIBOR 1M = 3,30 % ? Przecież ta oferta będzie w tej chwili wynosiła ~106-107%. Pochwal się ile zapłaciłeś za ostatnią FV. W dodatku zapłaciłeś swoje w cenie auta, aby mieć to 100,5% w dniu umowy. Jeżeli śledziłbyś rynek na bieżąco to wiedziałbyś, że mniej więcej miesiąc przed wprowadzeniem kooperacji
  • Odpowiedz
@OptiFinance pytanie było o tym czy lepiej brać leasing u dealera czy w banku. Podałem jak to było w moim przypadku, bo uznałem że to może być pomocne. Nigdzie nie pisałem że to aktualna oferta, zaznaczyłem też ze były niższe stopy procentowe. Oczywiście takiej oferty teraz nie dostaniesz, ale warunki leasingu w banku/innej firmie też poszły do góry, więc nie bardzo rozumiem o co takie pretensje ( ͡º ͜ʖ
  • Odpowiedz