Wpis z mikrobloga

#dyinglight2 #gry #pcmasterrace

Tu widzimy ile dobra wizualnie daje ray tracing. RT to światło więc mamy poprawę oświetlenia, a skoro mamy poprawie oświetlenia to również cieni. (no ok, to też zależy co dokładnie z RT jest zaimplementowane, w DL2 mamy ray-traced global illumination, ray-traced reflections, and ray-traced shadows, nie tak zaawansowany RT jak w CP2077, ale solidnie)

Skoro mamy lepsze cieniowanie to mamy większą naturalności i głębie sceny. Oświetlenie, cienie to wszystko jest bardziej kontrastowe, dużo mniej płaskie. Dziwie się, jak wiele ludzi nadal nie docenia RT, w ideologiczny sposób próbując umniejszać znaczenie RT dla poprawy wizualnego odbioru sceny.
Variv - #dyinglight2 #gry #pcmasterrace 

Tu widzimy ile dobra wizualnie daje ray t...

źródło: comment_1643894029GcYbkuNRDz5eIMc9tDqWQI.jpg

Pobierz
  • 50
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dziwie się, jak wiele ludzi nadal nie docenia RT, w ideologiczny sposób próbując umniejszać znaczenie RT dla poprawy wizualnego odbioru sceny.


@Variv: to nie jest tak, że RT jest ideologicznie zły. Problem jest w tym co otrzymujesz i jakim kosztem. Wiele osób tu narzeka, że cienie są mocno przesadzone i wyglądają aż na nienaturalnie podkręcone, a trawa dająca tak duże i głębokie cienie to już w ogóle xD
Czy to
  • Odpowiedz
@HetmanPolnyKoronny: NV fajnie to pokazała o co biega w akceleracji RT - wydała DEMO Star Wars RT w 2017 roku - stacja robocza składająca się z 4 GPU TITAN V generował 24 fps, rok później przy prezentacji 2080 TI jedna karta wyposażona w akcelerację RT to samo demo generowała > 40 fps

To że ogarnęli jedną generacją że jedno GPU jest dwa razy lepsze od stacji z 4 GPU to
  • Odpowiedz
bez dropów poniżej 60FPS,


@HetmanPolnyKoronny: Nie tak sie mierzy średni fps. To, ze masz czasem dropa nie przeszkadza w grze. Tym bardziej, że często dropy mogą być tak krótkie, że nawet ich nie odczujesz (szczególnie z free synciem). A jak już chcesz być takim purystą i nie miec absolutnie dropów poniżej 60 fps, no to sorry to jest wymaganie premium. A za premium się płaci.

Ja przeszedłem CP 2077 w
  • Odpowiedz
@HetmanPolnyKoronny: Nie tak sie mierzy średni fps. To, ze masz czasem dropa nie przeszkadza w grze. Tym bardziej, że często dropy mogą być tak krótkie, że nawet ich nie odczujesz (szczególnie z free synciem). A jak już chcesz być takim purystą i nie miec absolutnie dropów poniżej 60 fps, no to sorry to jest wymaganie premium. A za premium się płaci.

Ja przeszedłem CP 2077 w 1440p na rtx 3070
  • Odpowiedz
@HetmanPolnyKoronny:

NV w 2018 roku ogłosiła konkurs dla maniaków 3d na stworzenie pokazu z RT, wygrała osoba która stworzyła krótką grę idącego potwora ulicą i niszczącego co popadnie. Co jak Godzilla lat 50 . Cała ta mini gra była zrealizowana za pomocą tylko RT .

Możliwe że do 2030 roku będą już gry bazujące tylko na RT. Chyba że genialnie NV wymyśli coś co kopnie akceleratory RT mega do przodu
  • Odpowiedz
to że potrzebuje RTX 3070, ale raczej Ti


@HetmanPolnyKoronny: Raczej nie. Skoro ja w CP na rtx 3070 w nocy w mieście miałem 60 fps, to nie możliwe aby Dl2 był bardziej wymagający. No i rozmawiamy o 1440p. Jak ktoś ma monitor 1080p to ma trochę łatwiej. Ale ok, to inny temat.
Nawet 3070 to fakt nawet mocnawa karta. Zmierzam do tego, że już teraz RT już użyteczny i grywalny
  • Odpowiedz
@Variv: Bardzo ładny obrazek, ale jednak na żywo jak się ogląda to w sumie wszystko jedno. Fajnie że jest i przez 10 sekund można podniecać się odbiciami w szybie swojej postać, a później wracasz do machania mieczem czy strzelania i masz to w dupie. Tymczasem te jednostki RT w---------ą prąd na liczenie promieni i do swojego RTX 3080 musisz kupić zasilacz 750W bo sama karta w-------a 300-400W.

Co innego DLSS
  • Odpowiedz
Dziwie się, jak wiele ludzi nadal nie docenia RT


Może dlatego że wszystkie karty obsługujące RT poszły do kopaczy kryptowalut, a z graczy to ma może 15%. XDD
  • Odpowiedz
Bardzo ładny obrazek, ale jednak na żywo jak się ogląda to w sumie wszystko jedno


@Gazobeton: Hmm ja uważam po doświadczeniu z graniem z RT, że podczas gry lepiej ten RT widać niż na screenie. - dlatego, że można się bawić i sprawdzać jak się zachowują odbicia np. w kałuży czy gdzieś indziej. A z RT się zachowują super fajnie. Tego na screenie się nie odczuje.
  • Odpowiedz
Co innego DLSS to jest sztos i wolałbym żeby to było rozwijane zamiast RT. RT dla mnie mogło by nie być.


@Gazobeton: DLSS jest rozwijane. Niedawno dodali wyostrzanie do DLSS. Chyba od wersji 2.3. Teraz wygląda jeszcze lepiej niż DLSS 2.0/2.1
  • Odpowiedz
@Variv: No widzisz, a ja nie zwracam uwagi bo w gry gram, lecę na pełnej i celuje w banie przeciwnikowi nie w głowie mi odbicia w wodzie. Całkowicie ignoruje otoczenie podczas walki to jedynie tło.

DLSS jest rozwijane. Niedawno dodali wyostrzanie do DLSS. Chyba od wersji 2.3. Teraz wygląda jeszcze lepiej niż DLSS 2.0/2.1


Tak tylko gdyby hajs pompowany w RT poszedł na DLSS to by się to mocniej ruszyło
  • Odpowiedz
@cin123654:

chcesz czy nie technologia


Jest mi wszystko jedno, wolałbym żeby moc obliczeniowa szła na fizykę, albo AI NPC zamiast głupiego oświetlenia. Tylko że to nie jest koncert życzeń. Osobiście w-----a mnie że postacie w grze to j----e przygłupy, albo że nie mam interakcji ze światem bo wszystko jest z zbudowane z "niezniszczalnium". Wolałbym żeby moc która idzie na liczenie promieni przeistoczyła się w IQ moich przeciwników, o istnieniu problemu
  • Odpowiedz
@Variv: przecież ten obrazek u góry:
- wcale nie wygląda realistyczniej, bo cienie są absurdalnie za mocne, chyba tylko osoba która nie wyszła na dwór od kilkunastu lat mogła to uznać za naturalne.
- wcale nie jest bardziej czytelne i przyjemniejsze do grania.

RT jest OK, ale tutaj ewidentnie się komuś p------o.
  • Odpowiedz
@SmugglerFan to jest po prostu bardzo duże drzewo, a jak wiadomo duże drzewa swoje ważą. Tutaj akurat masa jest tak wielka, że promienie światła zostają pochłonięte i nie odbijają się od niego, proste. Kiedyś kolega poszedł do lasu na spacer i też go wessało, legitne info.
  • Odpowiedz
@Variv: Ten dolny screen przecież wygląda jakby był niedoświetlony. Wygląda gorzej i ma dwa razy niższy framerate, aż chce się tutaj wkleić mema z chłopaków z baraków.
  • Odpowiedz
@Variv: (IMO) a ja nie lubię tego "pogłębiania" grafiki w nowych grach, oczy bola po godzince grania, w starszych grach można było cały dzień grać i nie byc zmęczonym a w tych nowszych coraz więcej dupereli dają które poprawiają wygląd gry ale obciążają mózg który musi to wszystko przeanalizować.

Najgorsze, że w większości są to nie potrzebne pierdoły tak własnie jak ten ray tracing, bloom, blur, flara, efekty cząsteczkowe, jakieś
  • Odpowiedz