Wpis z mikrobloga

#pytanie #ing #banki #pieniadze
Jestem totalnym laikiem i niezłym "łbem" jeśli chodzi o bankowość, więc może ktoś tutaj z Was pomoże, bo nie ogarniam tego, co piszą na stronie banku.
Mam taką sytuację (kwoty są przykładowe i zaokrąglone)

dnia 18.01.2022 kończy się moja umowa na limit odnawialny. Data zamknięcia limitu widniejąca na koncie to 21.01.2022.

Sytuacja wygląda następująco - umowa kończy się, gdyż 31.01 kończy się moja umowa o pracę.

- jeśli mój limit odnawialny to 2 000 zł, aktualnie wykorzystany limit to 0,00 zł a moje środki na koncie to 4 000 zł (2 000 zł z limitu oraz 2 000 zł środków własnych), to jaka kwota zostanie pobrana z mojego konta po zakończeniu umowy i kiedy (czy będzie to 18.01.2022 czy 21.01.2022)? Czy i jaka kwota zostanie pobrana z moich środków własnych?

Z góry dzięki za pomoc
  • 7
@DocentMarzanek: A wypowiedziałeś umowę o limit odnawialny? Bo jak nie to umowa się automatycznie przedłuży na kolejny rok.

Czy i jaka kwota zostanie pobrana z moich środków własnych?

Z salda nic nie ubędzie, natomiast kwota dostępnych środków zmniejszy się o te 2000zł. Przy czym jeżeli nie wypowiedziałeś umowy to może zostać pobrana opłata za odnowienie limitu.
@DocentMarzanek:

Czy i jaka kwota zostanie pobrana z moich środków własnych?


Jeżeli nie posiadasz zadłużenia w limicie kredytowym to nic nie zostanie pobrane. Jeżeli umowa nie podlega przedłużeniu to zostanie zamknięta automatycznie a kwota wolnych środków zmniejszy się o kwotę wynikającą z limitu. Pozostaje tylko kwestia opłaty miesięcznej/rocznej za udostępnienie/korzystanie z limitu. Tutaj ciężko się wypowiedzieć nie znając warunków Twojej umowy. Musisz sam sprawdzić.