Aktywne Wpisy
![giga_jablecznik](https://wykop.pl/cdn/c0834752/957f9c2d1321b5b1b23fcb955f6dfbfd37890c5c448a5419a732a255e8ce2a3c,q60.jpg)
giga_jablecznik +130
#facebookcontent #heheszki
Dołączyłem do grupy Zielarki, Szeptuchy, Wiedźmy, Wiedźmini na fb i świetnie się bawię
Dołączyłem do grupy Zielarki, Szeptuchy, Wiedźmy, Wiedźmini na fb i świetnie się bawię
![giga_jablecznik - #facebookcontent #heheszki
Dołączyłem do grupy Zielarki, Szeptuch...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/1cee71a02c04cbb1a4d74ea52121a08d227ef4f03f139ec7bd5b80cbbe5ee69d,w150.png)
źródło: image
Pobierz
taginaczarno2 +607
#sejm Radek to jest zupełnie inny poziom jak chodzi o jakość w polityce, coś do czego pisowcy nawet nie mają podjazdu. Tutaj sam poziom wypowiedzi pokazuje ile prawdziwe wykształcenie naprawdę daje człowiekowi, a nie jakieś kupione dyplomy z wiadomej uczelni ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dostałem zlecenie transportowe od pewnej firmy na trasie A-B. Ustalony fracht oraz termin płatności.
Zawsze czytam każde zlecenie od deski do deski by wiedzieć o jakiś kruczkach, lub na co uważać.
W zleceniu miałem taki zapis : przewóz towaru na podstawie art. 24 konwencji CMR, Deklarowana wartość towaru to 1 200 000 pln. Proszę o wpisanie tego do CMR
No i niby nic, trzeba tylko wpisać to do CMR.
Ale, ale - to wszystko zmienia w kwestii odpowiedzialności finansowej przewoźnika za towar. Konwencja CMR określa, jeżeli w CMR nie ma zadeklarowanej wartości towaru, to przewoźnik odpowiada do kwoty maksymalnej 8,33 SDR na każdy kilogram brakującego towaru. Dla ułatwienia przyjmijmy, że 1 SDR to 6 zł. A więc ładując towar o wadze 24000kg przewoźnik odpowiada do kwoty 1 119 520 pln. Ubezpieczenie OCP takie najbardziej popularne to 200 000 euro, a więc już na szybko licząc brakuje 300 000pln, ale na to mało kto zwraca z przewoźników uwagę ( przy transportach sporadycznych z giełdy).
Jednakże art 24 konwencji CMR mówi o tym, że jeśli w dokumencie CMR jest zadeklarowana wartość towaru, to przewoźnik odpowiada do pełnej wartości towaru.
W przykładzie który podałem, przy wadze towaru 24 000kg już brakuje nam 300 000pln ubezpieczenia, które w razie problemów musi wyłożyć przewoźnik z własnej kieszenii.
Niestety, mój towar który załadowałem waży tylko 8000kg, a więc korzystając ze standardowego OCP 8,33SDR za kilogram, ubezpieczenie wynosi max 399 840pln, a brakujące 800 160 pln należałoby wyłożyć ze swojej kieszenii.
Rozwiązania tego problemu są dwa :
1) klauzula nr 25 w OCP - podniesienie odpowiedzialności do 40SDR za brakujący kilogram wagi - to posiadam ja w swoim OCP
2) dodatkowe ubezpieczenie cargo na każdy transport - kwota kilkudziesięciu euro
Niestety, sa osoby zupełnie nieświadome w tych kwestiach, szukające najtańszego OCP - a więc nawet sobie nie pomyślą o podniesieniu odpowiedzialności do 40SDR.
Tym oto sposobem, spedycja nie informując podczas pobierania zlecenia, a jedynie wpisując ten warunek w punkt XXX zlecenia ładuje przewoźnika na potężną minę.
#bekaztransa #transport #spedycja #pracbaza #zycietruckera
Towar to elektronika. My jako załadowca mieliśmy kilka spedycji, którym wedle ustawionych w przetargu założeń, dzieliliśmy ładunki. Te spedycje, albo miały własną flotę albo cedowały do swoich przewoźników. 3 poziom sprzedaży nie był przez nas dopuszczany. Wszyscy wiedzieli jaka jest wartość towaru w każdym zleceniu.
No i pojechał. Okradziony do cna, wręcz przeładunek. Straty? 250k EUR. No to my
@czarny_matt94: taa, bo tylko polskie spedycje kombinują
https://40ton.net/niemieckie-myto-bylo-zawyzone-wiec-spedycja-chce-zwrotu-56-centow-od-przewoznika/
https://www.wykop.pl/wpis/24377731/mirki-taka-sytuacja-jechalem-ze-szwecji-do-olsztyn/
@xspeditor: aż sam sprawdziłem - mam PL 100k€, międzynarodówka 250€ i przyznam szczerze, że przy wyborze polisy kierowałem się ceną ( ͡° ͜ʖ ͡°)