Aktywne Wpisy
Fennrir +275
dddobranoc +187
Zbierzmy w całość kto tam robił loterie aby CBŚP nic nie umknęło bo zapisy i strony loteryjne znikają. Większość robiła po kilka loterii.
1) Terenwizja
2) Stradale
3) Adam Kornacki
4) Malczyńscy
1) Terenwizja
2) Stradale
3) Adam Kornacki
4) Malczyńscy
Dostałem zlecenie transportowe od pewnej firmy na trasie A-B. Ustalony fracht oraz termin płatności.
Zawsze czytam każde zlecenie od deski do deski by wiedzieć o jakiś kruczkach, lub na co uważać.
W zleceniu miałem taki zapis : przewóz towaru na podstawie art. 24 konwencji CMR, Deklarowana wartość towaru to 1 200 000 pln. Proszę o wpisanie tego do CMR
No i niby nic, trzeba tylko wpisać to do CMR.
Ale, ale - to wszystko zmienia w kwestii odpowiedzialności finansowej przewoźnika za towar. Konwencja CMR określa, jeżeli w CMR nie ma zadeklarowanej wartości towaru, to przewoźnik odpowiada do kwoty maksymalnej 8,33 SDR na każdy kilogram brakującego towaru. Dla ułatwienia przyjmijmy, że 1 SDR to 6 zł. A więc ładując towar o wadze 24000kg przewoźnik odpowiada do kwoty 1 119 520 pln. Ubezpieczenie OCP takie najbardziej popularne to 200 000 euro, a więc już na szybko licząc brakuje 300 000pln, ale na to mało kto zwraca z przewoźników uwagę ( przy transportach sporadycznych z giełdy).
Jednakże art 24 konwencji CMR mówi o tym, że jeśli w dokumencie CMR jest zadeklarowana wartość towaru, to przewoźnik odpowiada do pełnej wartości towaru.
W przykładzie który podałem, przy wadze towaru 24 000kg już brakuje nam 300 000pln ubezpieczenia, które w razie problemów musi wyłożyć przewoźnik z własnej kieszenii.
Niestety, mój towar który załadowałem waży tylko 8000kg, a więc korzystając ze standardowego OCP 8,33SDR za kilogram, ubezpieczenie wynosi max 399 840pln, a brakujące 800 160 pln należałoby wyłożyć ze swojej kieszenii.
Rozwiązania tego problemu są dwa :
1) klauzula nr 25 w OCP - podniesienie odpowiedzialności do 40SDR za brakujący kilogram wagi - to posiadam ja w swoim OCP
2) dodatkowe ubezpieczenie cargo na każdy transport - kwota kilkudziesięciu euro
Niestety, sa osoby zupełnie nieświadome w tych kwestiach, szukające najtańszego OCP - a więc nawet sobie nie pomyślą o podniesieniu odpowiedzialności do 40SDR.
Tym oto sposobem, spedycja nie informując podczas pobierania zlecenia, a jedynie wpisując ten warunek w punkt XXX zlecenia ładuje przewoźnika na potężną minę.
#bekaztransa #transport #spedycja #pracbaza #zycietruckera
Konwencji CMR, to treść art. 24 mówi, że:
Artykuł 24
Nadawca może zadeklarować w liście przewozowym za umówioną dodatkową opłatą wartość towaru przekraczającą granicę wymienioną w ustępie 3 artykułu 23 i w tym przypadku kwota zadeklarowana zastępuje