Aktywne Wpisy
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Skopiuj link
Skopiuj linkTa treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Wykop.pl
Podróże
Gospodarka
Ukraina
Technologia
Motoryzacja
Sport
Rozrywka
Informacje
Ciekawostki
Ja zaczynam:
Na plus:
1. Dla mnie najważniejszą "nowością" są światła Matrix-LED czy jak zwał tak zwał. Chodzi mi o ten mega zajebisty ficzer, że lampa robi wszystko, by dać jak najwięcej światła i potrafi "wyciąć" ze snopa inne pojazdy.
Gdy się jedzie naprzeciwko takiego auta, które wali na "długich" a jednocześnie ja jadę w cieniu to jestem mega zadowolony. Tak samo kierowca - ma do dyspozycji maksymalną w danej chwili porcję światła.
To jest tak dobre... niestety drogie ale wierzę, że stanie się standardem, bo realnie poprawia bezpieczeństwo. Mam nadzieję, że stanie się to z czasem takim must-have jak ABS, ESP czy poduszki. W nocy nie ma nic lepszego niż dobre oświetlenie.
2. Znany już od paru lat system monitorowania martwego pola w lusterkach. Raz uratował mi dupsko. Dodaje pewności przy zmianie pasa ale oczywiście nie można tracić głowy i z lusterek korzystać należy. Jednak bardzo ciekawy ficzer, warty zakupu.
3. Systemy typu Android Auto i Apple CarPlay - w sumie spoko opcja. Masz swoje apki z telefonu do obsługi w aucie. Niczego więcej nie trzeba. Fabryczna nawigacja fajna była tylko dla pierwszego klienta i to przez jakiś czas. Ogromna cena + trochę zachodu z aktualizacją to były deal-breaker'y. Ta technologia zasługuje na +
Na minus:
1. Nacisk na elektryfikację. Każdy z nas chciałby auto, które mało pali lub nic nie pali. Również dla elektryków jest miejsce (głównie ruch miejski) wkurza mnie jednak nacisk jaki stosuje UE na producentach a producenci na klientach. Niech elektryki się rozwijają, niech będą reklamowane nawet jako "EKO" (choć to pół-prawda) ale bez jakiś nakazów, norm Euro 7,8,9 - nie do spełnienia przez silniki spalinowe. Pozwólmy rozwijać się klasycznej motoryzacji, która i tak dążyła i będzie dążyła do obniżenia spalania a obniżenie spalania to mała emisja. Do tego paliwa syntetyczne i inne alternatywy. Nie trzeba od razu niszczyć czołgiem,
2. Ekododatki - w sumie wynika to z punktu 1.
System start-stop, który jest gównem, które niszczy auto dzień po dniu i to nawet jeśli auto ma podtrzymanie obiegu oleju w turbinie po zatrzymaniu. Drogi akumulator, drogi rozrusznik. To jest szajs wymyślony tylko na potrzeby testu dynamicznego spalania. Producenci chcieli wyłączać silnik podczas gdy auto stoi w trakcie testu, jednak nie wolno było tego robić fizycznie. Wymyślono więc system, który gasi auto samodzielnie. Do wyłączenia.
DPF/GPF - Zbędny korek w układzie wydechowym. Podnosi EGT co realnie skraca żywotność i ogranicza mocno wydajność silnika. Nie jest to katalizator, którego wycinać nie ma po co, bo jego obecność wiele nie przeszkadza a jednak pomaga oczyszczać gazy wydechowe ale badziew, który powoduje problemy, których można byłoby uniknąć. Myślę, że wycięcie tego po awarii nie robi nikomu krzywdy.
EGR - to akurat ma wpływ jedynie na osiągi auta. Zawsze lepiej jak oddycha się świeżym a nie uprzednio wydalonym powietrzem. Lepsza reakcja na gaz, dłuższa żywotność osprzętu silnika, większa moc, "żywsze konie" to korzyści z usunięcia (zaślepienia) EGR.
3. Ekrany
To akurat przetestowałem samodzielnie. Ekrany ani nie wyglądają dobrze (najlepsze te dwa telewizory w Mercach) ani nie są tak użyteczne jak fizyczne przyciski. Ekrany to jest gówno w papierku sprzedane konsumentom jako nowa super technologia. Drażni obsługa dotykowa wymagająca gapienia się na ekrany. Drażni, że coś się świeci w nocy w twarz. Moje oczy tego nie lubią. Skąd to się wzięło? Od księgowych. Zaprojektowanie grupy przycisków to dziesiątki tysięcy euro wydane na projekt, produkcję i HOMOLOGACJĘ. Ekran LCD jest przy tym tani jak barszcz a jedna homologacja przy możliwości pakowania tego do całej gamy, daje ogromne oszczędności. A tak najbardziej przyziemnie - gdy ekrany dotykowe są wyłączone to widać paluchy we wnętrzu i to brzydko wygląda. Moim zdaniem idealnym rozwiązaniem był system MMI czy ostatni iDrive. Technologii w aucie potrzebujemy ale niektóre rzeczy po prostu proszą się o przycisk. Teraz dotykowe przyciski wchodzą na kierownicę - to błąd bo trzeba na nie spojrzeć a jak sobie pogłaśniam radio, to wiem gdzie jest przycisk i robię to bezwzrokowo. To tak jakby klawiatury od komputerów zrobić dotykowymi. Za cholerę bym nic nie napisał.
#samochody #motoryzacja #pytanie
A jak działa ten patent z martwym polem w lusterkach?
Minusy - zgadzam się z Twoimi w pełni.
Ekrany - da się zrobić dobrze, da się zrobić źle. Częściej widzę źle,
HUD, czyli wyświetlacz przezierny, praktycznie nie patrzę na zegary, wszystko co potrzebne mam na szybie w zasięgu widzenia, nie odrywam wzroku od drogi
Kamery 360, świetnie dają ogląd jak blisko jest się krawężnika przy parkowaniu równoległym i nie chce się zarysować felgi
Już nie takie nowe, ale jednak przydatne przy naszej pogodzie: ogrzewane i wentylowane fotele.
Na ten moment nie ma w zasadzie żadnych niezależnych konstruktorów samochodów, każdy patrzy tylko na słupki sprzedaży. Zacierają się różnice pomiędzy producentami samochodów. Każdy oferuje to samo gówno, raz w ładniejszym raz w brzydszym opakowaniu.
Natomiast automatyczne hamowanie zawsze na propsie nawet jak zadziała tylko w 10% przypadków.
Taki zstaw wystarczy do spokojnej jazdy przez całą Europe.
@knagengewehr: jak ja uwielbiam takich mądrali. Skad TY możesz wiedzieć, że kogoś olepiasz? Wyraźnie widzisz, że jest wycięty? Ja #!$%@?.