Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@jmuhha: kup skrobaczkę murska 575. Metalowa część nie porysuje szyby bo jest mosiężna. Mosiądz jest miększy niż szkło.
Jedyna sytuacja w której możesz porysować szybę to kiedy jest brudna - piach czy sól.
Możesz sobie też kupić odmrażacz do szyb.

Nie słuchaj durniów którzy piszą żeby psując płynem. Tak możesz robić tylko z delikatnym szronem na szybie. Lód zniszczy Ci tylko wycieraczki. Wycieraczek nie używasz na zamarzniętej szybie.
nadmuch na szyby pełna #!$%@?. i lać płynem do spryskiwaczy aż się odmrozi


@staryalkus: Na przyszłość - nie ma idealnego rozwiązania. Niedobrze, żeby zimny silnik chodził na wolnych obrotach po uruchomieniu na mrozie i niedobrze, żeby odprowadzać ciepło na zewnątrz, gdy silnik dopiero się rozgrzewa. Szybciej się nagrzeje, gdy nie odprowadza się ciepła na zewnątrz, więc lepiej wyłączyć ogrzewanie i dmuchawę tuż po odpaleniu (silnik szybciej się rozgrzeje). Idealnie byłoby ruszyć
@Tino: Czekalem aż ktoś w końcu napisze by nie odbierać ciepła silnikowi dając dmuchawę na maxa od razu po uruchomieniu. Przeciez wtedy jest prawie zerowa wydajność nadmuchu. Ja to odpalam auto, podgrzewanie tylniej szyby, podgrzewanie przedniej (Tak, Ford xD) i po minucie odśnieżania dachu itd jadę xD Ale w poprzednim aucie to sobie odśnieżałem powolutku na pracującym silniku i nadmuchu na 1. Po pięciu minutach już szło ciepłe i schodziło z
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jmuhha: Hehe... Widać, że młody kierowca. Stare wygi mają na to zajebisty patent, wkładasz pod wycieraczkę skrawek papieru ściernego, dwa razy przejedziesz wycieraczkami po szybie i cyk czyściutkie.
@Deathstroke: Dokładnie - elektronika i układ chłodzący (zimą grzewczy) to oddzielne byty. Jak już chodzi silnik (czyli alternator ładuje aku), to elektrykę najczęściej można odpalać na full (tylna szyba, jak u Ciebie przednia, np. w Fordach i lusterka, jeśli są).

Przy mrozach jak jest zimne auto, to dmuchawę na starcie najlepiej wyłączyć - na pierwszym miejscu rozgrzewa się silnik, który napędza układ chłodniczy i on później daje temperaturę w dmuchawie. Jak
Po minucie-dwóch ma już te 20-30 stopni


@GwaltowneWypaczenieCzasoprzestrzeni: wiadomo, że nie ma co przesadzać - nikt tu nie mówi o klasycznym żarcie z polewaniem wrzątkiem, ale przez te dwie minuty, zamarznięte auto nawet Ci nie zrobi tych 20 stopni - to się mierzy "na rękę" po temperaturze powietrza z nadmuchu, a czasem też po masce silnika w niektórych modelach

dlatego żyjemy w takim miejscu, gdzie zarówno klima z południowych krajów bywa