Wpis z mikrobloga

via Android
  • 101
@marsellus @darvd29 jesteście bardzo graniczonymi userami, cos mi się wydaje.

Np. co miesiąc rozliczając działalność robię kilka - kilkanaście - nawet kilkadziesiat przelewów, często w różnych bankach. Otwieram na zakładkach banki, w kolejnej zakładce aplikacje księgową. A później i tak co chwilę się muszę logować, bo jak robię cos w księgowości czy w banku A to banki B i C mnie wylogowują. 4 czy 5 min to jest bardzo mało.
Podobnie gdy
  • Odpowiedz
@oslet: Chronić przed tym żebyś nie zapomniał się wylogować i ktoś inny nie miał wglądu w twoje konto. I masz rację z tą działalnością - rzeczywiście tego wylogowywania nie powinno być w bankowości dla firm albo limit powinien być dłuższy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 35
@oslet: to jest takie gowno, że robi się od tego niedobrze. Na dodatek mają usera za małpę, debila, polmozga, który loguje się do banku w wydumanej kafejce internetowej. Instaluj sobie wtyczkę od odwiedzania strony i kij im w oko. Acha i loguj się potwierdzając w aplikacji, skanując siatkówkę oka czy inne.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 39
@oslet: jak masz firmę to masz konto firmowe, nie możesz wyeksportować pliku płatności w formacie multicash lub xml?
  • Odpowiedz
via Android
  • 76
@darvd29 nie potrzebuje takiej ochrony w moim własnym pokoju w moim własnym domu.

A jeśli ktoś loguje się do banku w jakichś randomowych miejscach, to już ma duży problem, to czy się wylogował to akurat najmniej istotne. Poza tym musiałby być dzbanem żeby akurat wtedy "zapomnieć".

Trudno mi siebie wyobrazić REALNY przypadek gdy takie wylogowanie przed czymś chroni. Tylko błagam nie mówcie o "kafejce internetowej" bo to właśnie najbardziej naciągany przykład jaki
  • Odpowiedz
via Android
  • 6
@denerwujesie o to to, ubiegłeś mnie z tą kafejką.

@ahaw nie wiem, nie korzystałem, nie wiem czy taki plik byłby mi w ogóle przydatny, nie miałem potrzeby sprawdzać. Oczywiście można uznać, że takie "wylogowanie" jest potrzebą korzystania z xml. Ale wtedy to słaby ux banku narzuca potrzebę. Wylogowanie z jakichś wydumanych powodów ma mi narzucać metodykę pracy? Ux leży.
  • Odpowiedz
via Android
  • 14
@darvd29 @marsellus @denerwujesie @ahaw @techninja w ogóle coś mi się wydaje, że to wynika z jakichś głupich przepisów prawa bankowego, nie wierzę że jakiś normalny twórca aplikacji, PM, UXowiec itd by coś takiego wymyślił. Istnieją w różnych aplikacjach automatyczne wylogowania i ok, ale na miłość Boską, nie po 5 minutach.

Zresztą wydaje mi się że jeszcze kilka lat temu tego nie było w żadnym banku. @ING_Bank_Slaski jak to jest? Prawo narzuca?
  • Odpowiedz
@oslet jako wieloletni pracownik banku potwierdzam że ludzie to idioci, trzeba nas traktować jak małpy i regularnie do banku trafiają reklamacje z powodu sytuacji, w których winny jest klient. Jeśli prowadzisz zwykły januszex to pomyśl o mniejszej dywersyfikacji rachunków bankowych i rób to w 2 bankach, jeśli nie mozesz- banki mają usługę łączenia systemu księgowego razem z kontem bankowym bez konieczności logowania sie- można przeglądać historię w systemie księgowym, można zlecac przelewy,
  • Odpowiedz
@oslet: Albo zabezpieczenie żeby nie dało się wkleić loginu i/lub hasła. Po to generuje sobie 18 znakowe trudne hasła w bazie haseł do której mam dostęp po innym haśle, by moc przekleić.
Wiec dla takiego banku musze ustawiać prostsze hasło. Super bezpieczeństwo. :D i jeszcze gdzieś natknąłem się ze chciałem za długie hasło ustawić - a było to ok 20 znaków.
  • Odpowiedz
@Kutacz_2000: No ale powiedz mi czym to grozi w dobie potwierdzania operacji smsem?
Z paypala czy sklepów do których jest podpięta karta już nie korzystają idioci? Tylko z banków? ;)
  • Odpowiedz