Wpis z mikrobloga

Dużo się mówi o wieku opon oraz tym jak czas wpływa na opony więc chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat.
Do wyboru: 3-4 letnia opona z wyższej półki w dobrym stanie technicznym czy nowe opony niższej klasy?
#opony
#motoryzacja
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@MojHonorToWiernosc: Ważne, aby miała dobry bieżnik i nie była popękana. A nawet do 20-letniego grata bym nie polecał nówek opon, bo czasem zbieżność się rozjedzie i na nowych oponkach nawet roku nie pojeździsz.
  • Odpowiedz
@DarkZizi Michelin alpin 4


Ciekawy poprostu byłem opinii co sądzą ludzie o używanych w dobrym stanie a nowych ale z niższej półki. W firmie w busach które trochę kilometrów robią opony z niższej półki już po roku nadają się do wymiany.
  • Odpowiedz
@SpalaczBenzyny Jestem ciekawy opinii bo jeszcze nie spotkałem się z testami opon nowych vs używane. Jeśli opony są nie spękane nie mają zniekształceń oraz nie były naprawiane to wydaje się ze mogły być raczej całkiem normalnie używane i przechowywane.
  • Odpowiedz
  • 0
@MojHonorToWiernosc nowe chinskie wielosezonowe. Za 200zl masz naprawde ok opone. Ja juz w 3 aucie zakladam goodride czy jak im tam. Od grand vitary przez seata leona po mazde 3.
  • Odpowiedz
@PanKracy582 Nadal szukam testu używanych opon vs nowych gdzie model jest ten sam a bieżnik porównywalnej wysokości a różni je tylko wiek. Testów gdzie ktoś używa nowej opony vs Łysej 5 letniej opony jest pełno i nic nie wnoszą sensownego prócz tego że wysokość bieżnika ma ogromny wpływ na zachowanie auta w zimowych warunkach.

@klark Ciekwe spostrzeżenie. Co to za model?


@NuklearnySzpadel Nic specjalnego bo Octavia II po prostu
  • Odpowiedz
@MojHonorToWiernosc: no to do Octavii nie potrzeba nie wiadomo jakiej gumy. W te 4 letnie opony bym się pakował tylko jeśli komplet wyniesie Cię 200-300zł, bo po roku pewnie pójdą do kubła ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie interesuj się markami Pirelli, Continental, Michelin itp. bo przepłacisz za rzeczy których nie wykorzystasz. Możesz natomiast popatrzeć na marki z koncernów „premium”, np. Firestone (Bridgestone), czy Viking (Continental) -
  • Odpowiedz