Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Chce zrobić grę w której odwzoruje swoje mieszkanie i zrobię z tego grę VR.
Jaki silnik użyć?
Unreal Engine 5 czy Unity?
Unity widzę ma więcej tuturiali na YouTube, za to unreal ma darmowe zaawansowane pluginy które są darmowe, a które jakością nie odbiegają tym za 50€ na Unity
Unity ma easybuild który sprawia że łatwo odwzorować pomieszczenia.
#vr #gry #gamedev
  • 10
  • Odpowiedz
@Tymariel: Unreal. Masz też tam dostęp do narzędzi BSP którymi możesz budować pomieszczenia. Jest to dość proste, nieco bardziej wymagające dla sprzętu od tradycyjnej metody przy użyciu programów typu Blender, ale jeśli to mały projekt to nie ma różnicy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Gorion103: wystarczy nagrać spacer po mieszkaniu rozglądając się w każdy kąt. Wyciągnąć z filmu co którąś klatkę i zapodać je do wybranego programu. W zależności od wybranej jakości i mocy kompa, gotowy oteksturowany model otrzymamy nawet w 30 minut, lub dłużej.
Na koniec tylko pobrać ze 3 pomiary z rzeczywistości i odpowiednio przeskalować model.
  • Odpowiedz
zoptymalizowanie


@PieceOfShit: Nie no zeskanować i puścić na kompie z dużą ilością ramu/cpu albo czasu nie jest trudne, gorzej z "zoptymalizowanie" :d. Chociaż Jak sie wrzuci do nanite to można by pominąć ten krok (VR działa na nanite?). Ale nadal trzeba pociąć obiekty dla Lumena.
  • Odpowiedz