Wpis z mikrobloga

#unity3d #unity #gamedev #fizyka #matematyka

Pytanie mam.
Trochę w szkole się obijałem i teraz wychodzi.
Robię grę i mam strzałę, którą wypuszczam z punktu x pod kątem alfa z przyspieszeniem v.
Próbuję zrobić tak żeby po wypuszczaniu strzała spadła przeciwnikowi na głowę (póki co dla uproszczenia zakładam że przeciwnik się nie rusza) - muszę ogarnąć kąt wypuszczenia strzały i przyspieszenie początkowe.
Zdaję sobie sprawę że fizyka na poziomie liceum, natomiast ni w ząb nie jestem w stanie ogarnąć.
Podrzucilibyście mi jakieś materiały żebym mógł się trochę dokształcić?
Odczuwam straszne braki zarówno z fizyki jak i z trygonometrii.

Miłego dzionka życzę i jak ktoś jest w szkole to pamiętajcie - nie obijajcie się bo nie wiadomo kiedy się przyda ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 7
@zibizz1: @KrojonyAnanas: gdzieś w necie czytałem (to się fachowo nazywa, ale jestem małpą to zapomniałem), że gdy pytamy o coś, to nie opisujemy naszego podejścia do problemu i co nam brakuje, tylko problem sam w sobie, bo nasze rozwiązanie może być złe w założeniach...
Kwestia podstawowa, czy jest to gra 2D czy 3D. w 2D można to załatwić nawet animation curve w kontrolerze, generalnie wsadzamy sobie krzywą, oś x to
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@TymRazemNieBedeBordo: tak można zrobić nas animation curve ale to będzie nienaturalnie wyglądało. Jak to nic skomplikowanego to lepiej policzyc. Problem jest 2D masz x i y i tyle. Potem można sobie go w dowolną płaszczyznę 3d wstawić
Wystarczy x wymnozyc przez znormalizowany wektor= (cel-pozycja_strzalu) a y przez Vector3.up i tyle
@KrojonyAnanas: tak jak napisali rzut skośny/ukośny

Zamiast używać fizyki z Unity możesz sam sobie ten pocisk prowadzić żeby się zgodzili