Aktywne Wpisy

#chlopakizbarakow
Nigdy nie oglądałem
Znam tylko z memów
Czas nadrobić zaległości i poznać nowy świat
Nigdy nie oglądałem
Znam tylko z memów
Czas nadrobić zaległości i poznać nowy świat
źródło: temp_file8583081132142070832
Pobierz
Pasterz30 +5
W sumie jako rekruter trochę się zgadzam. CV od z-------a ale większość to ludzie, którzy nic nie umieją po butkampach albo kombinatorzy. Kryzys jest ale chyba dla pracodawców.
#programista15k #frontend #pracait
#programista15k #frontend #pracait
źródło: Zrzut ekranu 2025-05-4 o 00.20.23
Pobierz




Pytanie mam.
Trochę w szkole się obijałem i teraz wychodzi.
Robię grę i mam strzałę, którą wypuszczam z punktu x pod kątem alfa z przyspieszeniem v.
Próbuję zrobić tak żeby po wypuszczaniu strzała spadła przeciwnikowi na głowę (póki co dla uproszczenia zakładam że przeciwnik się nie rusza) - muszę ogarnąć kąt wypuszczenia strzały i przyspieszenie początkowe.
Zdaję sobie sprawę że fizyka na poziomie liceum, natomiast ni w ząb nie jestem w stanie ogarnąć.
Podrzucilibyście mi jakieś materiały żebym mógł się trochę dokształcić?
Odczuwam straszne braki zarówno z fizyki jak i z trygonometrii.
Miłego dzionka życzę i jak ktoś jest w szkole to pamiętajcie - nie obijajcie się bo nie wiadomo kiedy się przyda ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@KrojonyAnanas: chyba prędkością v.
słowa kluczowe: rzut ukośny
Kwestia podstawowa, czy jest to gra 2D czy 3D. w 2D można to załatwić nawet animation curve w kontrolerze, generalnie wsadzamy sobie krzywą, oś
Komentarz usunięty przez autora
Wystarczy x wymnozyc przez znormalizowany wektor= (cel-pozycja_strzalu) a y przez Vector3.up i tyle
@KrojonyAnanas: tak jak napisali rzut skośny/ukośny
Zamiast używać fizyki z Unity możesz sam sobie ten pocisk prowadzić żeby