Wpis z mikrobloga

@dreaper: pewnie uczyli dobrze, tylko źle zapamiętałeś. Cytując wikipedię, gdzie - co ciekawe - jest identyczny przykład:

Jeżeli w jakimś wyrażeniu sąsiadujące działania należą do tego samego poziomu, to wykonuje się je po kolei:


od lewej do prawej (...) np. 6:23 = (6:2)3 = 33 = 9,
  • Odpowiedz
@kontra:

Każdy uczeń wie, że w pierwszej kolejności rozwiązujemy działania znajdujące się w nawiasach, następnie wykonujemy potęgowanie i pierwiastkowanie, potem mnożenie i dzielenie, a na końcu odejmowanie i dodawanie. Podstawowe zasady rozwiązywania działań nie przemawiają jednak do wszystkich.
  • Odpowiedz
@dreaper: właśnie zacytowałeś coś, co opisał wyżej @MagnitudeZero. Zwróć uwagę jak to jest napisane, zwracając szczególną uwagę na znaki interpunkcyjne.

1) potęgowanie i pierwiastkowanie,

2)
  • Odpowiedz