Aktywne Wpisy
![salvador94](https://wykop.pl/cdn/c3397992/salvador94_MLbzqIeqMJ,q60.jpg)
salvador94 +76
Mieli, pijcie ze mną kompot, dzisiaj o 18:45 urodziła mi się cała i zdrowa córka, całe 4480 g szczęścia!
#chwalesie #rodzicielstwo
#chwalesie #rodzicielstwo
![Kutafonix215](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Kutafonix215_5Xar0jTk7H,q60.jpg)
Kutafonix215 +9
Skopiuj link
Skopiuj linkWykop.pl
Zauważyłem, że spora część jeździ tak jak prowadzi czerwona i żółta linia. Nie wiem czy to z błędnego przekonania, że można z ronda zjeżdżać z wewnętrznego pasa, czy co? No, ale przecież tutaj jak byk mają linię prowadzącą więc dalej nie rozumiem skąd pomysł by tak jechać.
Aczkolwiek skłaniam się też trochę ku temu, że jednak jest coś powalonego w tym rondzie. Ale ja ogólnie jestem przeciwnikiem takich wynalazków. Ni to rondo w pełni turbinowe, ni zwykłe.
Jadąc od Dobrej (od lewego dołu) mamy oznaczenie prosto lub w lewo z lewego pasa. No to chcąc jechać w lewo trzymałbym się wewnętrznej krawędzi ronda i chciał zmienić pas na wysokości drugiego wjazdu, ale... nie mogę bo mam linię ciągłą! Więc de facto by stamtąd skręcić w lewo muszę jechać cały czas prawym pasem o czym nie jestem informowany przed wjazdem. Przecież to jakiś absurd.
Ciekawe co tam się będzie dziać jak spadnie śnieg.
#szczecin #polskiedrogi #polscykierowcy #ruchdrogowy
źródło: comment_1634817044ywcAdeXsJr9RxEZhyQEo1W.jpg
Pobierz@Krupier: No tak, oczywiście zgoda, art. 22.2.1 o obowiązku zbliżeniu się do prawej krawędzi wprost zabrania skrętu w prawo z lewego pasa. Pomimo bzdurnych twierdzeń m.in. policji, że można. Wg mnie na rondzie z pasami prowadzonymi do wylotów, w tym rondzie turbinowym, nie istnieje skręt w prawo na zjeździe natomiast istnieje skręt w lewo przy wyspie (wbrew praktyce WORD).
@sz-n: Zgoda, ciągłej też
@polancky:
O tak, to by było też dobre rozwiązanie, ale dalej nie rozwiązuje błędu skrętu w lewo od Dobrej na Police.
A Rondo Radosława widziałeś (drugi link)? Tam jest o wiele bardziej skomplikowane.
Największy problem tego
źródło: comment_1634819030qcrWeWYeXqSk7b8tJbTq18.jpg
PobierzWjazd z lewej nie był zaznaczony więc mu się nie przyjrzałem wcześniej. Faktycznie, tu jest jedyny zonk. W tym miejscu nie rozumiem też malowania, poniżej przykład jak bym to poprawił. Sytuację mogłyby poprawić też znaki (na razie eksperymentalne) pokazywane przez
źródło: comment_1634819125jPKbyKOCzbEqITChIFbxMh.jpg
PobierzPowyżej poprawiłem (wirtualnie) malowanie:
https://www.wykop.pl/wpis/61203771/#comment-217093121
I teraz masz wyznaczony pas dokąd jedzie. Wjeżdżasz na ten pas i nim jedziesz aż do swojego zjazdu. Żadnego kombinowania, zmian pasów i jak po sznurku bezkolizyjnie trafiasz tam gdzie chcesz. Jedyna "zmiana pasa" jest tylko przy wjeździe na rondo dla skręcających w lewo tam gdzie wjeżdżał czerwony, bo siłą rzeczy musisz przeciąć zewnętrzny
@Krupier: wystarczy że będzie patrzył na znaki i linie, nie musi go znać
Zawracając od strony Polic skąd byś wiedział, że należy zająć zewnętrzny, a nie wewnętrzny?
@Krupier: Jaki pas? Możesz kredką narysować zewnętrzny a inną barwą wewnętrzny?
Jeśli chcecie zobaczyć debilne rondo to patrzcie na ten cud. Auto z lewej strony zdjęcia jadące prosto powinno zająć pas przy wysepce, ale nagminnie jadą prawym, tak jak
źródło: comment_1634887242w3cJj09NF346LFjNvyZnn7.jpg
PobierzJakie są znaki po lewej stronie na twoim rondzie?
@Krupier: Chodzi ci o to?
" chcąc jechać w lewo trzymałbym się wewnętrznej krawędzi ronda i chciał zmienić pas na wysokości drugiego wjazdu, ale... nie mogę bo mam linię ciągłą! Więc de facto by stamtąd skręcić w lewo muszę jechać cały czas prawym pasem o czym nie jestem informowany przed wjazdem."
Przecież to standard na rondzie turbinowym, że pas "wyrzuca" cię na zewnątrz i z zewnętrznego pasa zjeżdżasz. To, że przed rondem tego nie wiesz nie ma znaczenia, bo mas pasy na jezdni. Owszem, problem pojawi się zimą, ale przez 90% roku pasy są widoczne, a kierowcy i tak
@miken1200: to jest standard jeśli przed wjazdem masz oznaczenia, które cię o tym informują. Tutaj nie masz i w tym jest problem.
I jak mam wg ciebie zawrócić na tym rondzie skoro pas wyrzuca mnie na zewnętrzny, z którego zawrócić nie
@Krupier: Jakie to niby oznaczenia mówią o tym, że rondo jest turbinowe? Tak jak pisałem, codziennie do pracy jadę przez 2 turbinowe i żadne nie ma dodatkowych oznaczeń, a pasy tak samo wyprowadzają na zewnątrz.
@miken1200: no właśnie żadne o tym nie mówią. Nie ma żadnej informacji przy wjeździe, że jadąc zgodnie z aktualnym oznaczeniem i chcąc skręcić w lewo nie zrobisz tego z wewnętrznego pasa czyli tak jak powinieneś. Oznakowanie jest po prostu mylące.
@Krupier: Jak nie, skoro zjeżdża ze swojego pasa? Wjeżdżając na rondo prawy pas wyznacza kierunek ruchu na zjazd z ronda. Jeśli kierowca chce jechać "prosto", a nie w prawo, tak jak pas ruchu, to oznacza, że zmienia kierunek ruchu.
To, że kierowca od samego początku (jeszcze przed wjazdem na rondo) chciał jechać prosto nie ma znaczenia - w momencie wjechania na pas kierowca przyjmuje kierunek