Wpis z mikrobloga

Kupiłem uszkodzone e92 335D w pierwszym lakierze, z super historią serwisową (zgadzają się wszystkie faktury, które mam z tym co można znaleźć w raportach w necie) niskim przebiegiem (200K) w automacie, ale z niskim wyposażeniem za 26 K. Na ten moment doprowadzam ją do stanu " do przeglądu" Pokupowałem oryginalne błotniki, maskę, zderzak mpak, opłaciłem akcyzę i kupiłem kilka chłodnic. Jeszcze parę rzeczy zostało, a na ten moment łącznie wydałem 35K. Zastanawiam się co zrobić, żeby długo i pięknie ten samochód #!$%@?ł. Napewno olej silnikowy, bo wymieniany był co 25-30 tysi... Napewno olej w skrzyni, bo wg faktur nigdy nie był wymieniany (choć faktury wszystkie z ASO BMW). Myślałem jeszcze o rozrządzie, ale nie chce też wsadzać kółek z gównolitu jak te zamontowane będą dobre. Co jeszcze warto byłoby zrobić, żeby długo jeździc? Na moda Xhp stage 3 i chip jestem już umówiony( ͡° ͜ʖ ͡°)
#bmw #motoryzacja
  • 14
@trzeciSLAW: dziwne z jednej strony modujesz, umawiasz się na jakieś strojenie itd z drugiej brzmisz tak jakbyś kompletnie nie znał się na samochodach. Dokonujesz też jakiś nielogicznych decyzji, jakieś mpakiety do samochodu z nieznanym stanem mechanicznym. Zobacz o silniku napisałeś tylko tyle że olej zmieniany co 30K.. i tyle dalej piszesz o tuningu xd

na razie to nie zrobiłeś jeszcze nic.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@trzeciSLAW: więc tak, podstawa w m57 to zmiana oleju i wszelkich filtrów, ten silnik nie lubi brudnego paliwa. Termostaty to obowiązek. #!$%@? klapy na kolektorze i wyczyścić kolektor bo pewnie nikt tego nie zrobił. Jak skrzynia nigdy nie widziała zmiany oleju to nie rób tego w połączeniu z chipem bo pożegnasz się z nią. Jak już robić skrzynie to calutka mechatronike łącznie z zaworami itd. kosz okolice 3000zl, bez tego nie
@trzeciSLAW super historia serwisowa i olej co 25-30k w m57? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zacznij od pomiaru kompresji w cylindrach czy w ogóle warto coś tu robić.
Potem sprawdź wtryski (chociażby korekcje na kompie).
Dalej chłodniczka egr, przewody podciśnień do turbin, mała turbina lubi szybko klękać, rozrząd, pompa wody, pompa oleju. Na kompie sprawdź wszystkie błędy bo w BMW czujniki padają jak porąbane i łatwiej będzie ci je
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Grubogruby: płukanie skrzyni tak czy siak ale to bez sensu robić na starej mechatronice która będzie zapchana syfem po 200k i olej tam nie przeleci, bo kanały sterujące będą pełne glutow a przy wymianie dynamicznej pogorszy się jej stan na pewno. Jak już robić to raz a porządnie i mieć spokój bo obstawiam że ma 6hp28 w której częstą przypadłością jest przepalony separator a jak będzie na chipie to skrzynia w
@bruhh: no i tego użytkownika bym polecil
Więc tak:
1. Dwie wymiany oleju jedna po 1k km z filtrami.
2. Króciec termostatu mam też uszkodzony, więc będę kupował nowy OEM wraz z termostatem egr.
3. Sprawdzenie czy są klapki i #!$%@? ich z wyczyszczeniem dolotu. Widziałem zestawy na allegro.
4. Skrzynie w ogóle muszę sprawdzić, więc jakiś czas będę nią jeździć. Jak będzie ideollo to wymieniam olej i sprawdzam czy nadal
@trzeciSLAW: 1. bez sensu, strata kasy i czasu. jezdzij tak dalej teraz i zobacz czy jest ok i sprawdz temperatury po cisnieniu na maxa, jak bedzie powyzej 95 stopni to czeka cie wymiana dynamiczna + remont, te skrzynie nienawidza wysokich temperatur i szybko je idzie tak zabic
2. oba termostaty musza byc nowe i zrob tez króciec wody pod kolektorem, ten czesto przez wysokie temperatury bo to praktycznie na bloku parcieje
@bruhh: ad 1. chyba dotyczy oleju w silniku

7. m57 robienie rozrzadu to bezsens, pancerny, dopoki nic nie stuka i nie szura to nie ruszac


zależy od stylu jazdy i masy pojazdu - przykładowo dla mojej X5 zaleca się regularną prewencyjną wymianę rozrządu przy każdym stylu jazdy.
M57 na aluminiowym bloku podobno nie miał już tak wytrzymałego rozrządu (mimo iż wciąż z przodu) jak w poprzedniej odsłonie