Wpis z mikrobloga

Kupiłem (jako konsument) w pewnym sklepie internetowym przedmiot o wartości niecałe 200 zł. Przysłali mi inny model niż zamawiałem (inna nazwa modelu, i inne parametry). Odesłałem go po upływie 14 dni, zaznaczając przy tym, że jest to zwrot z tytułu rękojmi (niezgodności przedmiotu z zamówieniem). Sklep twierdzi, że pieniędzy nie odda, bo nie. Korespondencja zakończyła się na tym, że ponad 2 miesiące temu wysłałem im ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty z 7-dniowym terminem płatności, które zignorowali, utrzymując swoje poprzednie stanowisko.

Co mogę z tym zrobić? Ktoś miał taką sytuację? 200 zł niby nie dużo, ale choćby dla zasady nie chcę tego tak zostawić.

#prawo #rekojmia #uokik #januszebiznesu #sklepyinternetowe
  • 46
@Noniusz: no mordo, jak wyslales OSTATECZNE przedsadowe wezwanie, to składaj pozew. możesz ew. wybrnąc z tego brawurowym 'w zadne pozwy sie nie bawie, bedziemy sie #!$%@?ć'.

tak btw. to jesteś pewien, że otrzymanie innej rzeczy niż zamawiana jest wadą fizyczną rzeczy? jak tak patrze na 556^1 kc to nie mam pewności, ale to trzeba w komentarze / orzecznictwo spojrzeć
@kayleigh1507 nie ważne. Nie może odesłać towaru ktorego nie otrzymał. Może odstąpić od umowy zakupu na odległość do 14 dni od odbioru zamówienia. Do tej pory nie otrzymał towaru więc ciągle może odstąpić od umowy.
@eragonn14: Otrzymał paczkę od sprzedawcy. Skoro znalazło się w niej coś innego, niż zamówił, to odsyła to w ciągu 14 dni i problem rozwiązany. Nikt nie uwierzy, że nie wiedział od kogo i co dostał, skoro już się powołał na rękojmię.
@kayleigh1507 mylisz pojęcia. Odesłać towar w ciągu 14 dni możesz wyłącznie ten który zamawiałeś ale np. się rozmyśliłeś. Nie możesz odstąpić od umowy jeśli otrzymałeś towar wadliwy. Tzn teoretycznie możesz, ale sprzedawca może nie uznać takiego zwrotu dlatego że klient zwrócił towar inny niż w zamówieniu. (Tak jak w tym przypadku właśnie).

Jeśli OP otrzymał towar inny niż zamawiał ma co najmniej 12 miesięcy na złożenie reklamacji z tytułu rękojmi. Do roku
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Jeżeli natomiast sklep wysłał ci inny produkt niż zamówiony to faktycznie masz przed prawo złożyć reklamacje z tytułu rękojmi w roszczeniu reklamacyjnym podać, iż żądasz naprawy sytuacji czyli zwrot kasy lub wysyłkę prawidłowego produktu.


@mikolajeq: nie napisałem tego tutaj, ale zażądałem zwrotu pieniędzy, ponieważ sklep nie jest w stanie wysłać mi zamówionego przedmiotu, bo nie jest już produkowany (to był jedyny sklep, w którym go znalazłem).