Wpis z mikrobloga

Po 5 miesiącach użytkowania Toyoty Corolli TS 1.8/122KM Hybrid w wersji Comfort mogę zainteresowanym przekazać kilka wniosków:
- Na ogromny plus świetnie zestrojone, bardzo komfortowe zawieszenie.
- Spalanie nie rozczarowuje: moje najczęstsze wyniki mieszczą się w przedziale 2.4 - 4.1 l/100km.
- Dynamika: w najważniejszych dla mnie przedziałach prędkościowych (0-50 / 50-90 / 90-120 / 100-140) rozpędza się bardzo dobrze i pozwala na w stu procentach bezpieczne włączanie się do ruchu i wyprzedzanie, w tym na autostradzie. Zaznaczam przy tym, że staram się jeździć zgodnie z przepisami, w szczególności nie przekraczać maksymalnych prędkości na autostradzie / ekspresówkach / drogach krajowych. Jeżeli dla kogoś 140km/h na autostradzie to prędkość minimalna a nie maksymalna, to raczej powinien sobie Corollę z tym silnikiem darować. Jeżeli ktoś jeździ ,,normalnie", to raczej nie będzie narzekać, a tryb ,,Sport" powinien nawet dać nieco radości, gdy samochód zauważalnie lepiej reaguje na gaz ( ͡° ͜ʖ ͡°).
- Głośność. Ogólne wyciszenie jest przeciętne, a większość hałasu pochodzi od kół i silnika. Jeśli chodzi o mityczne ,,wycie", to w eCVT jest mocno zredukowane: ponadprzeciętny hałas daje o sobie znać tylko w czasie dynamicznego włączania się do ruchu, gdy przyspieszam z 10-20km/h do 70 km/h, przy innych przedziałach raczej nie występuje. Zastrzegam jednak moje uwagi z punktu powyżej: jeżdżę ,,normalnie" i dosyć płynnie. Jeżeli ktoś startuje spod świateł przyciskając gaz do podłogi i ogólnie często ma ten pedał w takim ułożeniu to z pewnością wycie zacznie mu przeszkadzać.
- Wiele osób narzeka na interfejs systemu multimedialnego wyglądający jak na starej konsoli. Rzeczywiście, wygląda on dosyć surowo, ale wszystko działa płynnie i nic się nie zawiesza.
- Kamera cofania nie ma dynamicznych linii, ale posiada za to całkiem szeroki kąt widzenia, bardzo pomagając przy wyjeździe tyłem. Bez kamery widoczność z tyłu byłaby bardzo słaba.
- Mam 190cm wzrostu i miejsca wewnątrz mi nie brakuje, także gdy próbowałem przymierzyć się z tyłu.
- Bagażnik mógłby być ciut większy, ale z drugiej strony nie jest to kombi segmentu D. Po przesiadce z sedana to i tak dla mnie wielki kufer, do tego jest bardzo ustawny
- Chwała Toyocie za fizyczne przyciski przy systemie multimedialnym i panelu klimatyzacji.
- System rozpoznawania znaków drogowych radzi sobie tylko z podstawowymi znakami ograniczania prędkości i oznaczeniami ekspresówka/autostrada. W 99% przypadkach nie zauważa znaku ,,teren zabudowany".

Tyle przychodzi mi do głowy :). Awarii żadnych nie było, ale to samochód z 2019 r., więc jeszcze nie miało co się zepsuć.

#samochody #motoryzacja #toyota #pokazauto
wjtk123 - Po 5 miesiącach użytkowania Toyoty Corolli TS 1.8/122KM Hybrid w wersji Com...

źródło: comment_1628598791pX2h0UPqZR4aH2lArQHssc.jpg

Pobierz
  • 126
  • Odpowiedz
@baldi: Nie, po odcinku autostradowym spalanie wynosi około 5L, przy prędkościach 110-140. Do około 4 spada gdy dokończę trasę innym rodzajem dróg. Pomiar z komputera, od uruchomienia do zgaszenia silnika.

Właściwie to zapomniałem dopisać jeszcze jedną uwagę: raczej nie polecam tego samochodu osobom które robią dużo tras autostradami. Wyniki spalania nie będą już takie dobre i bardziej dadzą o sobie znać np. słabe wyciszenie.
  • Odpowiedz
@wjtk123: no właśnie, na autostradzie hybryda może se najwyżej zrobić wir w zbiorniku. Wątpię byś miał rzeczywistego 5l na autostradzie, bardziej daje 7 litrów. Przecież tam działa tylko sam silnik benzynowy. Hybryda dobra do miasta + instalacja LPG, jak robią taksówkarze. Wtedy spalanko zadowoli najbardziej wybredne cebule.
  • Odpowiedz
@RolnikSamWdolinie @wjtk123: Mam niemal taką samą Corollę, tylko, że z dwulitrową hybrydą 184km i hatchback i mi pali około 8 litrów w cyklu mieszanym. Czekam teraz na wolny termin montażu LPG w polskim ASO Toyoty żeby trochę zbić koszty użytkowania. Co prawda auto dopiero odebrałem (początek lipca), ale w porównaniu do mojego poprzedniego auta (Astra J 1.6 115km) na pewno na minus spalanie, które w ogóle się nie zmniejszyło w porównaniu
  • Odpowiedz
@wjtk123 a co powiesz o materiałach wnetrza? Ja jeździłem hatchbackiem z 2020 i moje odczucia były kiepskie, tapicerka przeciętnej jakości, skóra na kierownicy w dotyku jak fotel z Jyska, a plastiki dosyć twarde i tanio wyglądające, nie mówiąc już o piano black, na plus jedynie wygląd bo jest duzo lepiej niż w Aurisie no i te przyciski fizyczne
  • Odpowiedz
@wjtk123: dwa lata temu przez trzy tygodnie używałem takiej jako auta zastępczego i bardzo dobrze bo akurat byłem na etapie wymiany auta. Wycie cvt, kiepska jakość wykończenia i brak osiągów ją całkowicie przekreślił. Auto służy mi do przejazdów trasami po 100km, więc spalanie też wychodziło dużo wyższe niż w dieslu z klasycznym 8 biegowym automacie. Ojciec teraz taka ma i nie narzeka, ale znajoma kupiła i przez rok średnio raz w
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@wjtk123: jasne, ja też rozumiem, że dla kogoś takie wrażenia z jazdy są wystarczające i zgadzam się też, że do normalnej jazdy wystarczy, spalanie z tego co napisałeś rewelacyjne, nie mam doświadczenia, bo ja nie użytkowałem tego na tyle długo, żeby wyrobić sobie zdanie. Natomiast motoryzacja poszła do przodu i pomimo narzekania malkontentów, że 'kiedyś to były samochody' to ja mogę powiedzie, że mój superb w kombi. 2.0 190 KM potrafi
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@wjtk123: bardzo fajne auto. Sam zmieniłem z aurisa i jestem zadowolony.
Dla mnie to po prostu narzędzie to przemieszczania się z punktu A do punktu B pa najniższych kosztach. Swoje zadanie spełnia
  • Odpowiedz
@RolnikSamWdolinie: Mój Auris I z "tym" silnikiem (starsza generacja, 136 koni) miał średnią 5,1l/100km na przejechanych 12 tysiącach kilometrów - średnia liczona na podstawie tankowania (komputer pokazywał chyba 0,3l mniej), przy czym ja stosunkowo mało jeżdżę po mieście, głównie DK z ograniczeniem do 90. Nowa generacja napędu hybrydowego jest skuteczniejsza niż moja i uruchamia się dużo częściej, więc spalanie OPa wcale nie nie musi odbiegać wiele od rzeczywistości.

Obecnie na 36
  • Odpowiedz
  • 3
@wjtk123 jeździłem prawie rok taką. Z większością się nie zgadzam.
Wygluszenie auta nie istnieje. Powyżej 60kmh już robi się niekomfortowo.
Tryb sport jedyne co zmienia to jakie obroty skrzynia trzyma. Już nie pamiętam dokładnych wartości.
Dynamika mniej więcej na poziomie załadowanej taczki.
Spalanie czy samo działanie automatu faktycznie na plus.
  • Odpowiedz