Wpis z mikrobloga

tl:dr Hamowanie silnikiem dci/tdi szkodzi turbinie?

Mam od tygodnia dci, do tej pory jedynie wolne ssaki na podtlenku biedy. Normalne dla mnie było puszczanie gazu i hamowanie silnikiem. No właśnie było do wczoraj/dzisiaj. W barze jakoś temat wyszedł i okazało się, że są dwa obozy.

Pierwszy obóz twierdzi, że szkodzi: bo jak puszczamy gaz to nie ma mieszanki/spalin więc ciśnienie spada i gorąca turbina przestaje się obracać. Panowie zawsze wrzucają na luz by na jałowym chodziła turbina przy zwalnianiu.

Drugi obóz twierdzi, że nie szkodzi: bo mimo puszczenia gazu to ze względu na wyższe obroty ilość powietrza wystarcza do podtrzymania obrotów turbiny i pozwala ją schłodzić.

Więc kto ma racje? Zdjęcie dla zasięgów.

#motoryzacja #samochody
Pobierz NaMoment - tl:dr Hamowanie silnikiem dci/tdi szkodzi turbinie? 

Mam od tygodnia dc...
źródło: comment_1628407327QzTIYfJPpzOPoteKKB5zTY.jpg

Szkodzi?

  • Tak szkodzi. 6.0% (80)
  • Nie szkodzi. 94.0% (1263)

Oddanych głosów: 1343

  • 116
krotko: nie szkodzi turbinie, ale dwumasie już tak


@bruhh: nie bardziej niż przyspieszanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Czemu automatyczne skrzynie nie wrzucają N podczas toczenia sie z górki a trzymają auto na obrotach?


@Zarzutkkake Podejrzewam, że spalanie / ekologia to jest odpowiedź
To samo się tyczy holowania - albo holownik, albo odpinasz koła napędowe od przekładni żeby się skrzynia „na sucho” nie kręciła


@Serjakub: Każdy samochód z automatem ma w instrukcji obsługi podane warunki dotyczące holowania. Tak, samochód z automatyczną skrzynią biegów również można holować ale są bardzo duże ograniczenia.
@NaMoment w silnikach dwusuwowych w którym smarowanie odbywa się poprzez mieszankę paliwowo olejową, hamowanie silnikiem szkodzi, bo nie ma smarowania . Takie silniki teraz są w motocyklach
Czemu automatyczne skrzynie nie wrzucają N podczas toczenia sie z górki a trzymają auto na obrotach? Producent pewnie nie pomyslał.

Turbo i tak sie obraca bo jest kompresja ale nie ma spalania paliwa.


@Zarzutkkake: to akurat są dwie różne rzeczy, wrzucenie luzu w manualu nic nie szkodzi, poza bezpieczeństwem, natomiast N w automacie służy krótkiemu, wolnemu przetoczenia/przeholowania auta (max 30km/h)
@Zarzutkkake: oczywiście, nie zaprzeczam, tak samo powinno się chwilę odczekać po szybszej jeździe przed zgaszeniem. Ja się tylko odniosilem do twojego zdania, które stricte dotyczyło odniesienia do automatów, a nie do turbiny.
@steven44 nigdy nie chłodziłem turbiny w żadnym aucie. W trasie 170km/h, zjeżdżam na stacje paliw i gasze silnik. Nie wiem czemu ale nic sie nie psuje. System start&stop również nie czeka na ostyganie turbo.