Wpis z mikrobloga

Siema Miraski w drugim odcinku Akademii Mireczków Detailingu

Dzisiaj poruszymy temat zabezpieczenie lakieru w waszych furach. To pytanie dość często się tutaj pojawia. Zazwyczaj mamy 3 obozy:

1. "Niczym nie zabezpieczaj bo detajlery oszukujo i tylko hajs bioro"
2. "Dawaj powłokę ceramiczną"
3. "OPIE TYLKO FOLIA!"

Ad 1. Tego nie będziemy komentować - bo to prawda ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ad 2. Tak, powłoka ceramiczna jest optymalnym rozwiązaniem. Pomijając kwestie estetyczne, dzięki powłoce rzadziej będziecie odwiedzać myjnie. Powłoka nie ochroni waszego auta rys. Możecie być natomiast spokojni o oksydację. Lakier w waszych autach nie stanie się po prostu zamglony. A czemu nie wosk? Wosk spłynie wam po kilku myciach. Zamiast wosku można wybrać tańszą powłokę.

Ad 3. Marketing foli PPF wygląda dzisiaj jak marketing powłok kilka lat temu. Mówi się o mocnych stronach, nie mówi się o słabszych stronach. Zalety znamy - realna ochrona przed rysami, otarciami czy odpryskami. Co z wadami? Cenę pominę bo to kwestia względna. Dla jednych 10 000 zł to dużo dla innych mało. Folia ze względu na porowatość dużo łatwiej się brudzi. W stosunku do lakieru jest bardzo miękkim materiałem, który w łatwy sposób się rysuje. Oczywiście folia potrafi się regenerować ale tylko do pewnego stopnia. Folia ochronna PPF jak sama nazwa wskazuje ma za cel ochronić wasze auto, a nie ładnie wyglądać - jeżeli zgarniacie robaki na autostradzie to po pewnym czasie reszty owadów zaczną się wtapiać w strukturę foli. Wygląda to skrajnie nieestetycznie... Do tego dochodzą np. problemy z odklejającymi się krawędziami.

Jeżeli myślicie nad folią ze względu na ochronę np. przed odpryskami to sprawdźcie ile macie odprysków na waszym starym aucie ;)

No dobra, a skąd pomysł na ten wpis? Przyjechał do mnie czarny (UNI) CLS na szybkie przygotowanie do ślubu. Jak na UNI przystało skarnie porysowane... Miałem to auto tylko woskować. Z szybkiej kalkulacji wyszło mi, że w tym samym czasie przelecę cały lakier maszyną. Tak też zrobiłem - no auto odżyło. Oksydacja ściągnięta, 50% rys także...
Ale nie wszędzie... Auto ma tzw. pakiet bikini. Czyli do połowy maski jest naklejona folia PPF

I teraz coś czego zwykle się nie pokazuje. Oto jak wygląda stara folia PPF. Może i macie 10 lat gwarancji, ale szczerze mówiąc to wątpię żeby gwarancja obejmowała takie zużycie. Mamy tutaj wszystko, rysy, zmatowienia, jakieś dziwne odbarwienia... Oczywiście żeby było sprawiedliwie folia także została wypolerowana.

Nie ma idealnego rozwiązania. Wszystko sprowadza się do zasady "jak dbasz tak masz".

No i łapcie też seksi tyłeczek tego Mieta

https://www.facebook.com/wypolerowany

#akademiamireczkowdetailingu #detailing #autodetailing #motoryzacja #cardetailing #wroclaw #wypolerowany #samochody
Foxio - Siema Miraski w drugim odcinku Akademii Mireczków Detailingu

Dzisiaj porus...

źródło: comment_1626514966cHmrUP4YSUwJ3ICIRERZ0G.jpg

Pobierz
  • 21
@KatpissNeverclean: I tak, i nie. Zaleca się przygotowanie lakieru przed położeniem powłoki. Lakier nie musi być igłą, jakieś drobne ryski mogą zostać. Generalnie ja pracuję pod światłem inspekcyjnym, w którym widzę wszystko. Natomiast w świetle dziennymi wielu dobrych defektów nie widać.
@Foxio: nie wiem czy to mnie ktoś oszukał czy jak ale jestem bardzo niezadowolony z powłoki ceramicznej na aucie mojej mamy. Samochód prosto z salonu pojechał na ceramike. Auta nie idzie domyć na myjni, brud zostaje i przykleja się bardziej niż do normalnych samochodów. 50 km czyli jeden wyjazd do pracy i jest cały brudny po myjni.
@cwlmod: Na zdjęciu folia jest już po polerowaniu i woskowaniu. Ta kwalifikuje się już tylko do zerwania.

@Stulejman_Beznadziejny: Aktualnie mamy lato, więc coś jest mocno nie tak, jeżeli nie możesz umyć auta na bez dotyku. Wiesz co położyli na lakier?

@cwlmod: A ja mam 24 letnie BMW i nie mam żadnych odprysków ( ͡° ͜ʖ ͡°). Zostaje zrobienie punktowej zaprawki. Nie można też być więźniem
@Foxio: "ceramika" jest na aucie od roku, założona jakieś 3-4 tygodnie po odebraniu auta z salonu, od tamtej pory samochód był czysty tylko raz jak był na myjni ręcznej, bezdotykowe sobie nie radzą, widać, że trochę jest czystsze po przemyciu ale nadal jest delikatny brud, auto jest mojej mamy jest białe i mocno to widać.
@Stulejman_Beznadziejny: Zostaje drobny film drogowy. O ile jesienią czy zimną to normalne o tyle latem nie powinno mieć miejsca. Wiesz może jakiej firm położyli?

Jest jeszcze kwestia mycia auta. Na bezdotyku trzeba wykorzystać ciśnienie wody. Chemia rozpuścić brud, namiast dzięki dużemu ciśnieniu go oderwiemy. Jeżeli auto jest poprostu oblewane wodą to niesty nie lekki film.zostanie.
@Foxio: ciężko to opisać, lepiej byłoby na żywo pokazać, ale zapewniam że nie oblewam wodą z dużej odległości tylko zbliżam strumień i jeżdżę lewo-prawo po kilka razy i widać, że tam gdzie tak "szorowałem" to jest jaśniej, ale nadal to odcień szarości a nie biel. Brud trochę przypomina szklisty osad jak na herbacie czasami jak jest twarda woda, grudek żadnych nie ma.
@Foxio: Wrocław niestety trochę za daleko (). W każdym razie będę musiał poczytać z czym to się w ogóle je, jak serwisuje itp. Do września mam trochę czasu.
@Stulejman_Beznadziejny: jak było auto myte po nałożeniu ceramiki? Była aktywna piana na dezdotyku? Czy studio przekazało wskazówki jak dbać o lakier? Bez dbania o ceramikę wątpię aby ktokolwiek był zadowolony po roku czasu.
ludzie spodziewają się niekończącej się hydrofobowości albo mycia na samym bezdotyku uzyskując fenomenalną czystość bo studio ich dostatecznie nie poinformowało jak dbać o powłokę i jak myć auto ( ͡° ʖ̯ ͡°)