Wpis z mikrobloga

Wracając do mojego wpisu na temat styczniowego wycieku/anonimu pracownika z tego wątku:
https://www.wykop.pl/wpis/58905229/#!$%@?-zastanawiam-sie-czy-ten-pierwszy-wyciek-w-st/

Most apartments with "Closed (locked)" indications used to be lootable


Na pierwszy rzut oka brzmi to bardzo naciąganie. Tak teraz sobie myślę - a co jeśli to faktycznie prawda? Tych zamkniętych lokacji są setki więc nikt tu nie mówi o ręcznym tworzeniu unikalnych pomieszczeń. Ale generyczne i do tego tworzone losowo...?

Na dzień premiery gry ileś systemów zostało wyłączonych - system zapamiętywania położenia aut gracza, AI policji, generator losowego wyglądu. Część udało się przywrócić do działania (od któregoś paczu auta gracza zostają tam gdzie je porzucił i ich lokalizacja jest zaznaczona na mapie, w ostatniej aktualizacji wszedł losowy wygląd NPC), część się nie udało/pracują (ai kierowców/policj).

Co jeśli te zamknięte pomieszcenia miały zostać wygenerowane losowo przez narzędzie na którą dostali kasę?

City Creation - kompleksowa technologia służąca do kreacji "żywego", grywalnego w czasie

rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i

automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi

wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem


Widziałem narzędzie w akcji - robiło wrażenie. Na jesieni 2020 zrobili prezentacje niektórych funkcji na potrzeby kontroli rządowej - narzędzie potrafiło rozmieszczać krzaki i kamienie na badlandach, ale również realistycznie tworzyć ulice. Programista klikał na daną surową ulicę (z zakrętami, skrzyżowaniami itp), ustawiał parametry (jak gęsto latarnie, światła, barierki itp) i pyk - narzędzie samo rozmieszczało wszystkie przedmioty nadając realistyczny wygląd danej ulicy.

Czy nie celowali w coś podobnego do tych zamkniętych pomieszczeń? Klikasz lokacje, wybierasz typ lokacji, zaznaczasz jakieś szczegóły i cyk - generator rozmieszcza jakieś meble, graty i inne wyposażenie typowego mieszkania w night city. Albo magazynu. Albo sklepu. Co tam chcesz.

Przyjrzałem się czy jest jakiś klucz które pomieszczenia są tak oznaczone. I można wyczuć pewne zależności:
- Na pewno są tak oznaczone pomieszczenia, do których gracz logicznie mógłby wejść - nigdy nie są tak oznaczane drzwi z jakąś kratą czy czymś innym co sugeruje niedostępne pomieszczenie.
- Rzadko są tak oznaczane mieszkania - np. w bloku V żadne mieszkanie nie jest tak oznaczone.
- Każde pomieszczenie tak oznaczone ma wewnątrz jakąś ilość miejsca gdzie można by logicznie coś umieścić. Nie znalazlem tak oznaczonego żadnego babola - w sensie, że za drzwiami jest przepasc/pole/ulica/cokolwiek co wykluczaloby by mozliwość zbudowania tam jakiejs lokacji.
- Żadne pomieszczenie questowe/niedostępne na danym etapie gry dla gracza nie jest tak oznaczane.
- Nie wszystkie drzwi/bramy są tak z automatu oznaczane. Jedna brama może być tak oznaczona, druga - nie. Sugeruje to ręczne oznaczanie przez programistę konkretnych drzwi.

To wszystko sugeruje, że te oznaczenia mają/miały jakiś cel. Gdyby tak nie było to albo wszystkie zamknięte pomieszczenia otrzymaly by taki znacznik albo żadne. Jaki jest cel zwrcania uwagi gracza na coś co nie istnieje? Po co graczowi informacja, że pomieszczenie jest niedostępne?? No chyba, że jest niedostępne w danej chwili a ten znacznik jest potrzebny programistom do tworzenia losowej zawartosci tych setek pustych lokacji...

Wołam plusujacych mój poprzedni wpis:

@EnJoyyy: @matkaPewnegoMirka: @Nihas: @Faitameet: @WstretnyOwsik: @maikux: @Exenex: @terenas555: @lord_wiaderko: @SLyer: @mikolaj-2137: @Rad-X: @Norbercikk: @nofink: @Yolanty: @oxygene5: @yggdrasill: @Gondola: @Majkelelee: @randomuser360: @zarroc: @TransactionReaper: @arkan997: @LegoBatmanRules: @SniffTheShark: @kizimajaro: @dojazd: @biceps35: @Gunslinger: @Ausfahrt: @Kereq: @Pielgrzym444: @MisPluszowyZWadaWymowy: @Garw0n: @nieplodnyprzegryw: @Dramcio: @mistrzu02: @Pierorzek: @kito: @Axoi: @SarahC: @prabab:

#cyberpunk2077
  • 31
@kizimajaro: to były domysly graczy. gość w tym anonimie pisał, że z przywracaniem zawartosci trzeba poczekać do połowy roku. a zaraz potem zaatakowali hackerzy i na pewno robota stanelo na minimum te 2 tygodnie. Od tego czasu nowe zabezpieczenia i nadal praca zdalna przez covid spowalniaja wymiane informacji wewnatrz firmy i prace nad grą. "

Te bugi są już w odwrocie. Wytrzymajmy jeszcze dwa tygodnie!
@pablo397: jedno powiem, proceduralne generowanie pomieszczeń/lokacji to nie jest rocket science. Masa gier z tego korzysta i to od dawna. Taki TES 4 Oblivion ma praktycznie wszystkie lokacje podziemne jak lochy wygenerowane automatycznie. Nie trzeba nawet generować tego podczas runtime tylko przy developie wszystko zrobić i zrobić konwersję do statycznych elementów. I cyk masz pierdyliard generycznych pomieszczeń a nie pozamykane wszędzie drzwi. Inne podejście to generator działający real time i generujący
@raven4444: wiele rzeczy to nie jest rocket science. Pathfinding, zachowanie NPC, generator losowego wyglądu NPC czy ruszanie ustami przez NPC w czasie wypowiadania kwestii słownych.

Przez dwa miesiące dewsi z CDPR nie potrafili zmusić NPCów na ulicy, żeby ruszali ustami gdy mówią. Przez pół roku dewsi nie potrafili zmusić generatora losowego wyglądu NCP do działania. Do dzisiaj nie naprawili/stworzyli pathfindingu dla samochodów.

Więc sam widzisz - nawet teoretcznie proste rzeczy jak
@pablo397: Stawiam że nie ma dokumentacji bo powiedzieli że dobry kod sam się komentuje (co jest prawdą) tylko że właśnie nie ma tam dobrego kodu. Sam pracowałem przy gówno kodzie mocno legacy wygenerowanym przez hindusów ale koniec końców udawało się zmusić do działania. A tu no masa placeholderów wrzuconych na ostatnią chwilę w kod aby choć coś jechało ulicą. Gdyby nie to że według przecieków coś tam jest zaimplementowane to bym
@raven4444: o braku dokumentacji kodu plotki głosiły w 2017 roku. Że to niby świadoma decyzja kierownictwa, żeby dać programistom wolność i żeby nie obciążać ich zbędnym pisaniem dokumentacji. No i teraz zbierają tego owoce.

Podobno od jakiegoś czasu muszą dokumentować wszystkie zmiany w kodzie, dlatego tak wolno idą pracę nad naprawą gry.

Najlepszym placeholderm jest policja. W przeciwieństwie do innych wyciętych rzeczy, których brak oficjalnie potwierdzono (np. metro czy robot towarzysz)