Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania

Mirko pomóż
Piszę z anonimowych, bo nie chcę rozmawiać o pieniądzach ze swojego konta.

Obecne auto idzie na sprzedaż i rozglądam się za czymś nowym. Myślałam o jakimś sedanie w tych ofertach kredytowych bez konieczności wykupu i moją uwagę przykuły 3 auta - Audi S3, Audi A4 i Alfa Romeo Giulia. Dostałam oferty finansowania i wszystkie trzy samochody mieszczą się w zakładanym budżecie ~2000 miesięcznie. Patrzyłam też na BMW 3 i nową C klasę, ale rata w ich przypadku dobija do 3k.

Jazdy testowe mam poumawiane na ten tydzień, także na razie bazuję tylko na testach i informacjach z internetu. Byłam dosyć mocno nastawiona na S3, dopóki nie poczytałam o jakości wykonania, która kuleje w porównaniu z poprzednią generacją i jest chyba nawet gorsza od mojego aktualnego Golfa 7. Tu pojawia się A4 i Giulia, które nie dość, że są lepiej wykonane, to dodatkowo będą lepiej wyciszone i bardziej komfortowe. Rozmiarowo wszystkie 3 będą wystarczające dla mnie, niebieskiego i psa.

Druga sprawa, że w przypadku A4 i Giulii musiałabym się zdecydować na słabsze silniki (190KM w Audi i 200KM w Alfie), żeby zmieścić się w zakładanym budżecie z fajnie wyposażonym autem - jazda mocniejszym, ale w biednej wersji jakoś mnie nie przekonuje. Tu pojawia się pytanie- czy różnica mocy będzie tak bardzo odczuwalna przy codziennej jeździe? Samochód głównie będzie używany w mieście, 2-3 razy w miesiącu trasa 180km x2 plus jakiś wyjazd na urlop 2-3 razy w roku. W przypadku A4 to 190 vs 252 KM przy różnicy 100 zł miesięcznie, w Alfie 200 vs 280 KM. Zdaję sobie sprawę, że S3 w porównaniu z nimi będzie zdecydowanie bardziej dynamiczne, ale z drugiej strony nie planuję katować auta na torze. Co bym nie wybrała, to i tak w porównaniu z obecnymi 150KM w manualu i tak będzie odczuwalną różnicą.

Jeśli chodzi o Giulię, to jest jeszcze jedna kwestia. O ile pamiętam, to przed liftem wersja 200 i 280 KM były tymi samymi silnikami i słabszą dało się podnieść do 280 z nową mapą. Po lifcie jest tak samo, czy coś się zmieniło?

Wybaczcie niechlujnie napisany post, ale nie wiem w którą stronę iść, stąd tyle rozterek. Będę wdzięczna za każdą pomoc :)

#kiciochpyta #motoryzacja #samochody #audi #alfaromeo #alfaholicy

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #60e2f0d3c52352000b0bf544
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: karmelkowa
Wesprzyj projekt
  • 29
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: w sumie ciekawy problem ( ͡° ͜ʖ ͡°) 200 koni to nie jest słabo (ja mam w swoim 120, wcześniej było 90 i dlugue, kilkusetkilometrowe podróże) zwłaszcza gdy, jak piszesz, głównie będziesz użytkować auto w mieście. Bogatsza wersja jest zawsze lepsza od uboższej. Samo odkrywanie nowych funkcji i gadżetów w aucie to wielka frajda.
Głównym wyznacznikiem powinny być dla Ciebie jazdy testowe.
  • Odpowiedz
@robertx: wykop to takie miejsce, że jak kilka lat piszesz w różnej tematyce, to potem możne niezłe dossier stworzyć. Jeśli się tego nie chce to AMW to całkiem dobra rzecz. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy będzie ci potrzebna taka moc w aucie to pewnie wystarczy ci ta słabsza opcja. Na twoim miejscu nawet bym anulował jazdy testowe tymi mocniejszymi wersjami, bo potem będziesz miała problem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ja sam w tej chwili mam problem, bo obecne auto ma 250 KM i kolejnego słabszego nie chcę. Dlatego odpadają wszystkie BMW 3, Mercedes C klasa
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: jeśli możesz to przejedź się obydwoma wersjami i porównaj. Są to już na tyle mocne wersje, że IMHO słabsza wersja wystarczy to zwykłej, codziennej jazdy - o ile nie masz zapędów "ściganckich".
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: > co tam u ciebie? grasz w cos teraz?

Trudne pytanie, mam nadzieję, że kiedyś wyjdę na prostą. Grałam w Titanfall2 ostatnio (czyli już parę miesięcy temu ()), ale utknęłam na jednym fragmencie i musiałam dać sobie spokój. To nie te czasy, jak w Mafii 1 powtarzało się ten wyścig samochodowy dziesiątki razy aż do skutku. () Mam czas zresztą teraz tylko
  • Odpowiedz
OP: @KatpissNeverclean: Pewnie, że 200KM to nie mało. Z drugiej strony, jeśli w przypadku A4 za cenę wyjścia ze znajomymi miesięcznie może być jej 30% więcej... ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@v-tec: dlatego też skorzystałam. Niektóre wykopki mają dziwne tendencje to wygrzebywania wpisów sprzed 5 lat żeby coś pokazać. Tak też chyba zrobię, o ile będą mieli obie wersje silnikowe dostępne do jazd

@SpalaczBenzyny: źle
  • Odpowiedz
nie wydaje mi się, ze Golf będzie lepiej wyciszony od A4. Strzelam też, że nierówności też są bardzie odczuwalne w mniejszym aucie. Jeśli chodzi o miejsce w środku - w Golfie jest aż nadto dla dwóch dorosłych i czworonog


@AnonimoweMirkoWyznania: jeździłem Golfem VII 2.0 TDI i A4 B8 2.0 TDI i rożnicy pod względem wyciszenia nie było, trochę mniej było słychać pracę zawieszenia. 17cm różnicy w rozstawie osi nie wpływa za
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: Jak na jeździe testowej pojeździsz i słabszym i mocniejszym to wybierzesz pewnie mocniejszy. Ja sam mam dylemat między Tiguanem R i GLB 35 AMG, gdzie Mercedes pod prawie każdym względem jest lepszy, oprócz tego, że Tiguan jest trochę mocniejszy i zauważalnie szybszy.
  • Odpowiedz
OP: @SpalaczBenzyny: Chyba mam szczęscie- mają A4 z 40 TFSI FWD i A5 45 TFSI quattro. Jesteś może akwizytorem? ( ͡º ͜ʖ͡º)

@bidzej: Zwrócę uwagę na jazdach, dzięki. Opinie o różnicach wyciszeniu opieram tylko i wyłącznie na filmikach z YT przy prędkościach autrostradowych

@darkdancerr: Mi w klasie A i B kompletnie nie leży wnętrze, jakoś tak za dużo tego. Ale co kto lubi
  • Odpowiedz