Aktywne Wpisy
koala667 +234
Belgia 2024, kiedyś kraj z wysokim poziomem życia a dzisiaj są na dobrej drodze do stania się islamskim kalifatem ¯\(ツ)/¯
#imigranci #belgia #europa #bekazlewactwa #4konserwy
#imigranci #belgia #europa #bekazlewactwa #4konserwy
4mmc-enjoyer +5
Jaki najlepszy benefit mieliście w swoim korpo (nie mówię tu o jakichś historiach z dupy, które podsłuchaliście, tylko że faktycznie tak było)?
Nie chodzi mi tu o podwyżki czy inne hajsy pod ladą.
Na pewno nie zajmę miejsca na podium, ale w jednej firmie co tydzień dostawałeś 2h - mogłeś wyjść wcześniej w piątek, bądź przez miesiąc uzbierać po prostu dodatkowy jeden dzień wolny od pracy.
#pracait #praca #programowanie #programista15k
Nie chodzi mi tu o podwyżki czy inne hajsy pod ladą.
Na pewno nie zajmę miejsca na podium, ale w jednej firmie co tydzień dostawałeś 2h - mogłeś wyjść wcześniej w piątek, bądź przez miesiąc uzbierać po prostu dodatkowy jeden dzień wolny od pracy.
#pracait #praca #programowanie #programista15k
Moim zdaniem skoro układ jest hermetyczny to jeśli ktoś nabija klime dosyć często to znaczy, że coś jest mocno z tym nie tak. Mam w rodzinie auto 10 letnie z salonu, w tamtym roku dostał strzała w przód, chłodnica rozwalona przez co trzeba było zrobić klimę. Ale do tego momentu dalej chłodziła i nic się z nią nie działo. Mój znajomy już od 2 lat jeździ z klimą bo ciągle mu czynnik ucieka, a mechanicy rozkładają ręce i niby żadnego widocznego wycieku nie ma. A układ prawie pusty po roku xD
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #klimatyzacja
W nabijaniu chodzi o to, że ściągają czynnik a później nabijają odpowiednią ilość z nowym olejem
Na 4 mniej niż 10 letnie samochody, dwa miały jakiś wyciek, przy czym żadne strzała nie dostało, ani nic z tych rzeczy.
Teraz był po 3 latach przerwy u innego mechanika - też ubyło około 30% ( ͡º ͜ʖ͡º)
Generalnie raz na jakiś czas można, bo czynnik, bo olej, bo mimo, że układ hermetyczny to ileś tam przepuści. Natomiast jak ucieka zbyt wiele to trzeba przejrzeć oringi, uszczelnienia i resztę
@Lofi_Mrufka wymiana filtra kabinowego i ozonowanie można zrobić
@Lofi_Mrufka: Ja tym autem nie jeżdżę, ale było serwisowane pod względem utrzymania czystości. Jedynie ten sam czynnik był tam od nowości.
Po pierwsze zawsze trochę ubywa.
Po drugie kompresor pracuje na starym oleju, prawdopodobnie w małej ilości. W silniku też nic nie robicie bo jeszcze odpala?
Ale nawet 100% szczelny układ wymaga serwisowania co jakieś 4-5lat, aby utrzymać prawidłowy poziom oleju. Oleju nie ubywa, ale odkłada się w osuszaczu, i nie krąży w odpowiedniej ilości w układzie.
Jak komuś trzyma tylko rok czy dwa, to lepiej szukać nieszczelności, żeby nie ładować kasy w nabijanie, i nie narażać układu na poważniejsze uszkodzenia.
Po to.
A co do obsługi klimatyzacji to raz w roku warto ściągnąć czynnik, sprawdzić ile ubyło, zrobić próżnię w układzie żeby ewentualną wilgoć wybrać wygotować i nabić 'świeżym' czynnikiem tzn przemieszanym + dobicie jakąś nieznaczną ilością oleju. Odgrzybianie itp to jest tylko zewnętrzna obsługa.
Obsługuję duże pojazdy, producent układów klimatyzacji chyba w nowe systemy wcisnął klauzulę o dozwolonym ubytku do (!!!)
@PiotrFr: nie będę w gruzie co roku nabijał klimy żeby olej świeży sprężarka dostała mimo szczelnego układu, jeszcze mnie nie #!$%@?ło xD
@Lofi_Mrufka: To co się w klimie nabija, nie ma żadnego kontaktu z tym co się wdycha.
Czyszczenie układu wentylacji to jest obsługa zewnętrznego toru doprowadzania powietrza do kabiny (filtr, wentylator, parownik, nagrzewnica, klapki i kanały wentylacyjne).
Nabijanie jej, czy ogólnie obsługa samego układu ochładzania to zupełnie inny temat.
Zgodnie z ustawą ubytek powyżej 40 gramów czynnika na rok zobowiązuje serwisanta do naprawy szczelności instalacji przed ponownym nabiciem.
Na pewno pracuje na małej ilości, bo oleju to może jest ze 100-200 mililitrów w układzie. Natomiast podczas serwisu klimy odsysa się go może 10 mililitrów, a reszta zostaje w układzie.
Nie mówiąc o tym,