ktoś może mi wytłumaczyć z czego bierze się to, że Samoloty w tanich liniach lotniczych lądują tak "twardo"? To z tego, że piloci są mniej doświadczeni, coś jest nie tak z maszynami? Czy taki film to zwykły cheery picking i statystyka takich lądowań jest podobna nawet w liniach z najwyższej półki? #samoloty #lotnictwo #pytanie
@Jrv20: Dobre lądowanie nie musi być miękkie. Jeżeli samolot jest nadal sprawny i nikt nie ucierpiał, a do tego zmieścili się na pasie to jest to dobre lądowanie.
@popo_von_kox: już to widzę jak po takim lądowaniu mówisz do siebie: "to było dobre lądowanie" xD inne w tym odcinku też niezłe. Nie żebym sam takich nie o-----l xD https://youtu.be/HTRtJRWloEA 7:20 Ale tak poważnie to dałem plusa.
@Jrv20: Bardziej liczy się prędkość i punkt przyziemienia niż "jebnięcie" w pas. No i na mokrym tzw. "positive landing" może być bezpieczniejszy dla automatycznego hamowania.
@Jrv20: w tanich lądują tak jak i w drogich :) A swoją drogą załogi w tanich często latają wiele tras dziennie, więc są bardziej doświadczone w lądowaniu i startach niż załogi w drogich liniach a na pewno bardziej niż załogi latającej na długich dystansach. Ciężkie lądowanie jest często intencjonalne przy wilgotnym lub mokrym pasie - szybciej zaczynasz hamować, unikasz niesienia się nad pasem, i unikasz akwaplanacji - gdzie woda tworzy
@Jrv20: Jest takie powiedzenie z angielskiego "gładkie lądowanie to rzadko kiedy dobre lądowanie". Każdy pilot linowy potrafi delikatnie przyziemić kiedy ma długi pas do lądowania, w przypadku lotów na krótsze lotniska (pewnie jak te z filmików z Ryanaira) priorytet ma przyziemienie w strefie lądowania. Takiemu pilotowi nikt nie podziękuje za gładkie lądowanie, ale jeżeli dla delikatnego przyziemienia przekroczyłby strefę przyziemienia danego pasa to musiałby się tłumaczyć przed działem bezpieczeństwa linii.
#samoloty #lotnictwo #pytanie
@Jrv20: tak
https://youtu.be/HTRtJRWloEA 7:20
Ale tak poważnie to dałem plusa.
Ciężkie lądowanie jest często intencjonalne przy wilgotnym lub mokrym pasie - szybciej zaczynasz hamować, unikasz niesienia się nad pasem, i unikasz akwaplanacji - gdzie woda tworzy