Aktywne Wpisy
butterfly +443
W nawiązaniu do wpisu @pearl_jamik https://wykop.pl/wpis/74424843/pewnie-duzo-ludzi-idzie-dzis-do-pracy-po-dlugim-wo i jego bzdur, zamieszczam ile zarabia zastępca kierownika ze stażem powyżej 3 lat w #biedronka Więc jak widać nawet 800+ nie pomoże :P Ani podwyżka od nowego roku, bo to będzie jakieś 400 złotych na rękę. Wybrałam te miesiące, bo potem byłam na l4. Kasjer zarabia około 600-800 złotych mniej. Tak, pracujemy w nocy, żebyście mieli ciepłe bułki z rana. I chodzimy do pracy o północy,
koronawirus +212
Mirki, nigdy Was nie prosiłem, ale teraz zajebiście proszę o pomoc. Bujam się od pół roku z zepsutym telewizorem Philipsa, który kupiłem za 6.5 tysiąca zł na xkomie i nie wiem sam co mam już robić. Serwis Philipsa to jest jakiś dramat, są tak bezczelni że to sie chyba nadaje na znalezisko. Już Wam nakreślam temat.
Pół roku temu kupiłem telewizor w sklepie #xkom , Philips 75PUS8807 75 cali za 6.5 tysiąca
Pół roku temu kupiłem telewizor w sklepie #xkom , Philips 75PUS8807 75 cali za 6.5 tysiąca
W skrócie, w 2003 roku McDonald's przeżywał ostry kryzys i potrzebował wprost marketingowego cudu, aby odwrócić zły trend. Firma zwróciła się wtedy do 14 agencji z prośbą o pomysły. Na ten najgenialniejszy wpadli w Niemczech, konkretnie w niewielkiej wtedy agencji Heye & Partner, zarządzanej wówczas przez charyzmatycznego lidera Jürgena Knaussa. To tam narodził się slogan "ich liebe es", który przetłumaczony został na inne języki, w tym angielski "I'm loving it".
Mając slogan, Heye & Partner zwróciła się do studia Mona Davis Music, z prezesem Tomem Batoyem na czele, któremu dziś przede wszystkim przypisuje się autorstwo rozpoznawalnej na całym świecie melodii. Batoy podobno usłyszał "ba da ba ba ba", kiedy melodię tę zanuciła nieznana wokalistka w studiu muzycznym, podśpiewując sobie ją pod nosem. Fajny z niego autor ( ͡° ͜ʖ ͡°) McDonald's pokochał te sylaby dopiero wtedy, kiedy artysta Butch Steward wraz z synem zaśpiewali je na żywo podczas dwóch oddzielnych występów na jednym koncercie, uświadamiając dyrektorów sieci fastfoodu, jak bardzo "ba da ba ba ba" można umuzykalnić.
McDonald's zakochał się w melodii i sloganie tak bardzo, że zainwestował w sumie 1,4 miliarda (!) dolarów w kampanię reklamową, która miała przybliżyć nowy slogan i dźwięk odbiorcom na całym świecie. Justin Timberlake zaśpiewał (dostał za to 6 milionów dolarów, dziś w wywiadach mówi, że żałuje tego dealu), a Pharrell Williams wyprodukował pełny singiel pt.: "I'm loving it". Piosenka bardzo wzmocniła efekt marketingowy. McDonlad's rozpoczął w 2003 roku kampanię reklamową z 5 reklamami, w 11 różnych językach. Jedna z pierwszych reklam z głosem Timberlake'a i rapsami od Pusha T (Clipse) wyglądała - i brzmiała - tak. W wywiadzie w 2016 roku Pusha T mówił, że to on stoi za legendarnym sonic logo McDonald's, na co niemiecka agencja zareagowała słowami: "to jest #!$%@? niedorzeczne". ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W efekcie kampanii i najdłużej nieprzerwanie funkcjonującego sloganu marketingowego, melodia "pa ra pa pa pa" / "ba da ba ba ba" jest obecnie najlepiej rozpoznawalnym dźwiękiem reklamowym na planecie, bardziej niż "tuu ri ru rii ru ri riiiii" Family Frost (te żółte ciężarówki z lodami co pamiętacie z dzieciństwa) (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Część z Was może mnie kojarzyć jako twórcę intra muzycznego dla Kanału Sportowego. Zajmuję się tzw. audio brandingiem, to znaczy komponuję oryginalne "dżingle" (sonic logo / audio logo), które działają marketingowo dla marek i instytucji. Nie jestem ani po szkole muzycznej, ani po studiach marketingowych ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tworzyłem jednak m.in. dla takich marek jak Brand 24, portal NaszeMiasto.pl, Tour de Pologne, Teatr 6. Piętro czy Nutridome.
Dajcie plusika, jeżeli bylibyście chętni na poznanie kolejnych ciekawostek dotyczących tego, dlaczego kultowe dżingle firm brzmią jak brzmią i jaka stoi za nimi historia.
Zapraszam Was także do obserwowania mnie na Wykopie, bo tak czy owak, będę takie info tutaj wrzucał częściej :)
Pa ra pa pa pa!
#reklamy #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu #mcdonalds #soundize #audiobranding
Z takich audio logo to - dłuższe życie każdej pralki to calgon; też przystanek we Wrocławiu dla Teatru Capitol, to wyśpiewane Teeeatr Caaapitooool, też zapada w umyśle.
Jeżeli siedzisz w dźwięku i jesteś producentem, to napisz do mnie, non stop szukam ludzi muzycznych do współpracy :)
Odezwę się, nawet zaraz xD potrzebuję pianinka MIDI
Ale myślałem po prostu że to kwestia Stanowskiego bo od kiedy pamiętam to wszystkie jego dżingle miały rockowy klimat i mnie strasznie tym odrzucały.
Takimi dłuższymi też się zajmujesz?
Dla mnie mistrzostwem (naprawdę na szeroką skalę) jest np. audio logo Peugeota, BMW albo Rollanda Garrosa. Swoją drogą moim osobistym marzeniem jest kiedyś dostanie się ze