Wpis z mikrobloga

Budo Mirki, potrzebuję Waszej konsultacji. Na pewnym obiekcie użyteczności publicznej (kładka dla pieszych nad torami kolejowymi), zauważyłem, że w zamontowanej balustradzie są dosyć duże prześwity pomiędzy pionowymi prętami.
Byłem na spacerze z dzieckiem 4,5 letnim i ono bez problemu mogło przejść przez balustradę i upaść z wysokości. Napisałem do Budimexu (wykonawcy) i się okazało, że:

"Dzień Dobry Panu
Bardzo dziękujemy za zgłoszenie problemu kładki w XXXXX. Obiekt został wykonany zgodnie z projektem, pozwoleniem na budowę i przepisami prawa i został dopuszczony do użytkowania w roku ubiegłym. Niemniej problem wskazany przez Pana może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa. Dlatego sprawdzimy dokładnie to miejsce i wspólnie z zamawiającym (PKP PLK) przygotujemy szybkie rozwiązanie zabezpieczające bądź eliminujące to zagrożenie."

Znalazłem coś takiego:

https://arslege.pl/rozporzadzenie-ministra-transportu-i-gospodarki-morskiej-w-sprawie-warunkow-technicznych-jakim-powinny-odpowiadac-drogowe-obiekty-inzynierskie-i-ich-usytuowanie/k361/

Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie

8. Balustrady zabezpieczające ruch pieszych lub rowerów powinny zawierać prześwity elementów wypełnienia:
1) pionowych - nie większe niż 0,14 m,
2) poziomych rozmieszczonych do wysokości 0,7 m - nie większe niż 0,15 m,
3) poziomego, łączącego elementy pionowe wypełnienia - nie większe niż 0,12 m od płaszczyzny chodnika.
9. W balustradzie zabezpieczającej ruch obsługi dopuszcza się zastosowanie oprócz poręczy tylko dwóch równoległych do niej elementów, z których jeden powinien być umieszczony w połowie jej wysokości, a drugi - na wysokości nie większej niż 0,15 m od płaszczyzny chodnika lub schodów.

Budimex zabezpieczył balustrady w sposób widoczny na zdjęciu, czyli coś jest na rzeczy.
Na drugim spacerze sprawdziłem prześwity.
Mam nadzieję, że to tymczasowe rozwiązanie (trytytki i deski) i szybko pojawi się docelowe.

Chciałyby pchnąć ten temat dalej, tak aby sprawę nagłośnić (bo przecież budują wg takiego samego projektu i tak samo odbierają).
Gdzie z tym uderzyć?
Więcej zdjęć w komentarzu

#budownictwo #prawobudowlane #prawo #budujzwykopem #pkp #kolej
Pobierz
źródło: comment_1617904160QEIyZTym4iOd8Cf2yv50lh.jpg
  • 50
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@detalite: no ale, że na odbiorach końcowych/technicznych to nie wyszło? Jakbym się uparł to sam bym przez te 20 cm przeszedł, na zasadzie jak glowa przejdzie to i reszta się zmieści (chociaż bebzon mam coraz większy po tych lokdownach).
Pewnie takich obiektów jest w Polsce więcej, bo skoro projekt "był ok" to można go zaadoptować do innych lokalizacji.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@palodisko: nie zrozumiałem, serio. Że zostało naprawione? Decha i trytka to nie jest rozwiązanie docelowe. Na bank ktoś to rozpirzy za tydzień lub miesiąc.
A pomyśl sobie że taki błąd został powielony na wielu obiektach (co jest możliwe) i będą masowo "łatać" takie dziury w całej Polsce, ale najpierw musi zginąć jakieś dziecko.
no ale, że na odbiorach końcowych/technicznych to nie wyszło?


@Gooma: Nie wyszło, bo wszystko było zgodne z projektem, więc nie było się czego czepić. Dostali to co zlecili. ¯\_(ツ)_/¯
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Poszedl email do Inspektoratu, bo Budimex nie dotrzymał terminu. Skarży się biedny na ceny stali, że wzrosły, że pracowników nie ma. Inpektorat wyznaczył nową datę, 30 września. Już ja to sprawdzę.