Wpis z mikrobloga

Błędy związane z bronią w grach - edycja airsoftowa

Witam was w przedostaniej części serii wpisów o błędach, pomyłkach, uproszczeniach i innych bezeceństwach, których dopuszczają się twórcy shooterów. Dziś jak już pewnie się domyśliliście, skupię się na błędach związanych z użyciem replik asg w grach.
O ile nie jestem jakimś szczególnym fanem airsoftu, tak muszę uczciwie przyznać, że asgejowe repliki zazwyczaj #!$%@?ą się bardzo wiernym odwzorowaniem swoich palnych odpowiedników.
Sam kiedyś utknąłem w fazie zbierania replik i po dziś dzień posiadam kilka sztuk, których jakoś szkoda mi się pozbywać. Jeszcze do niedawna byłem posiadaczem G3A3 produkcji LCT, firmy słynącej z tworzenia jednych z najbardziej realistycznych i najwierniejszych pod względem zastosowanych materiałów replik asg na rynku.
https://imgur.com/a/crxmrXQ
Miałem też okazję postrzelać z klona G3A3 produkowanego przez amerykańską firmę PTR (poniekąd też jest to replika, ale zasilana nabojem .308 Winchester a nie plastikowymi kulkami) i muszę uczciwie przyznać, że wizualnie replika niemal w żaden sposób nie odbiegała od broni palnej. Co więcej, waga repliki G3A3 od LCT jest niemal identyczna jak ta w realnym załadowanym G3A3 (4,38kg, replika waży około 4,32kg). Biorąc pod uwagę bardzo wysoki stopień realizmu i znacznie łatwiejszą dostępność, repliki są bardzo często używane do modelowania broni w grach. Niestety, bardzo łatwo o wpadki, biorąc pod uwagę choćby konstrukcję asgejowych magazynków. I dziś będzie o takich wpadkach.

Do Rainbow Six: Siege wróciłem po niemal dwóch latach absencji i muszę przyznać, że jest to naprawdę przyjemna gra. Co prawda kosmiczne projekty wizualne niektórych operatorów wywołują we mnie odruch wymiotny, ale to gra Ubisoftu, przez te kilka lat zdążyłem przywyknąć do deptania po jakichkolwiek pozorach realizmu czy zgodności historycznej w imię maksymalizacji przychodów z mikropłatności.
https://i.imgur.com/AqDQN9S.gifv

Odwzorowanie broni w Siege oceniłbym na "powyżej przeciętnej", zakładając, że oceną "przeciętne" obdarzyłbym tytuły z serii Call Of Duty wydawane w latach 2007 - 2018.
Największym dla mnie problemem jest nagminne ignorowanie obecności dźwigni/przycisku bolt relase i zdecydowanie nadmierne używanie tej #!$%@? dźwigni przeładowania w broni z rodziny AR-15/AR-10, GDYŻ ZAPEWNE NIKT, KTO CHOĆBY RAZ UŻYWAŁ BRONI PODCZAS WALKI NIE #!$%@? SIE W SZARPANIE TEJ DŹWIGNI, BO ZNACZNIE SPRAWNIEJ ZAMEK ZRZUCA SIĘ PRZYCISKIEM BOLT RELASE, TEJ DŹWIGNI ZAZWYCZAJ UŻYWA SIĘ DO PIERWSZEGO PRZEŁADOWANIA LUB USUNIĘCIA EWENTUALNEGO ZACIĘCIA.
Ten element gry doprowadza mnie do gargantuicznej frustracji, ale po za tym, Siege jest naprawdę fajną grą.
https://i.imgur.com/wHYszUw.gifv

Ubisoft chyba musi być bardzo ekologiczną firmą, gdyż w swoich grach często stawia na recykling. Weźmy takiego P416 (Patriot Ordinance Factory P416) który pojawia się między innymi w WatchDogs i WatchDogs 2, Ghost Recon: Wildlands, Far Cry 3 i 4, czy w obu częściach The Division. I o ile się nie mylę, jest to dokładnie ten sam model, który użyty został w kilku różnych grach na przestrzeni niemal 5 czy 6 lat.
https://i.imgur.com/CfpO0uC.jpg
Podobnie jest z pewnym lekkim karabinem maszynowym, który w Wildlands nazwany został MK249 (nie mam pojęcia dlaczego, ta broń nie ma nic wspólnego z M249) a w Siege nazywa się LMG-E. Problem w tym, że nie ma takiej broni, jest za to replika asg na której model LMG-E bazuje. Replika to Trident LMG-E produkowana przez firmę Krytac (która między innymi tworzy licencjonowane repliki sławnego pistoletu maszynowego Kriss Vector).
https://i.imgur.com/DBBg7EY.jpg
Prawdopodobnie Trident w pewnym stopniu bazuje na lkmie Ares Shrike, z którego postrzelać możemy choćby w Battlefieldzie 4
https://i.imgur.com/tOXwUqq.jpg
LMG-E to nie jedyny airsoftowy grzech Siege.
Zmodyfikowany Remington 870, którego używać mogą Jäger i Bandit bazuje na replice firmy G&P. Chwyt pistoletowy to kopia chwytu UPG16 a kolba najpewniej bazuje na kolbie VLTOR IMOD, ale szyna zamontowana na górze strzelby nie ma swojego realnego odpowiednika, tak więc można bezpiecznie założyć, iż 870 w Siege musiał być modelowany na bazie repliki od G&P.
https://i.imgur.com/jtSzUey.jpg
Dobra, wystarczy znęcania się nad Siege, przejdźmy do mojej ulubionej dyscypliny, czyli znęcanie się nad Call Of Duty.

Na start Modern Warfare 2, to originalne, z 2009 roku. Zacznijmy od HK MP5K.
https://i.imgur.com/uIWzxvU.gifv
Baby MP5 odwzorowane zostało względnie dobrze, chociaż kultowego HK Slap doczekało się dopiero w remasterze. Problemem jest konwersja z szynami ris, gdyż z tego co mi wiadomo, ta konwersja nie ma swojego odpowiednika montowanego na broni palnej. Najpewniej jest to airsoftowy produkt tajwańskiej firmy ICS. MP5K w niemal identycznej konfiguracji występuje w katalogu produktów chińskiej firmy JG tworzącej budżetowe repliki, które najczęściej są tańszymi kopiami droższych replik. Jedyną różnicą pomiędzy repliką a modelem w grze jest moduł spustowy. W MW2 mamy moduł typu SEF, w replice JG mamy moduł typu NAVY.
https://i.imgur.com/AZqRYQ4.jpg
Kolejnym przykładem, również z MW2 jest M4A1. Otóż M4 z Modern Warfare 2 wyposażone jest w front #50c-TR S.I.R produkcji A.R.M.S.
https://i.imgur.com/Ij7fOox.jpg
Biorąc pod uwagę dosyć znikomą popularność tego frontu wśród użytkowników broni palnej a bardzo wysoką popularność tej konfiguracji wśród producentów replik asg, możemy z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, iż M4 z MW2 zostało wymodelowane na bazie repliki M4 S-System legendarnej japońskiej firmy Tokyo Marui, ewentualnie na bazie jakiejś kopii tej repliki.
https://i.imgur.com/NAuISx3.jpg
Niech potwierdzeniem tej tezy będą wszechobecnie występujące w grze airsoftowe magazynki do replik broni z rodziny AR-15.
https://i.imgur.com/MsLAsYI.jpg
Prawdopodobnie na bazie tej samej repliki (lub kopii tej repliki) wymodelowano M4 w grze Ironsight, szerzej opisywałem to w tym wpisie, możecie tam zerknąć --> https://www.wykop.pl/wpis/51408035

Po nieobecności w Modern Warfare 2 do ostatniej części trylogii MW powrócił popularny AKS-74U, niestety, z dosyć marnym skutkiem.
https://i.imgur.com/u1K03bi.jpg
Broń najpewniej została wymodelowana na bazie repliki "AK Beta-F" produkcji wcześniej wspominanego JG. Możemy to wywnioskować po krótszym niż w oryginale froncie, składanej kolbie, najpewniej skopiowanej z AKMS a nawet po kolorystyce, dosyć podobnej do tej użytej w replice.
https://i.imgur.com/S1cmaeX.jpg

A na sam koniec Battlefield.
Możliwym jest, iż airsoftowa replika wciela się w UMP-45/UMP-9 w Battlefieldach 3, 4 i Hardline, ale tak naprawdę nie ma ku temu żadnych solidnych dowodów. Jedyną poszlaką są oznaczenia. Na lewej stronie broni możemy zauważyć charakterystyczne dla automatycznej wersji broni "HK UMP" i "GmbH, MADE IN GERMANY" ale i te, które w automacie nie występują, a pojawiają się w cywilnych odmianach i replikach asg, czyli "STERLING, VA" i "WARNING, REFER TO OWNER'S MANUAL".
https://i.imgur.com/GDU6rIN.jpg
Cywilną odmianą UMP jest HK USC wyglądające nieco inaczej, ale bez większych problemów można je zmodyfikować w taki sposób, aby wyglądało dokładnie tak samo jak UMP.
https://i.imgur.com/DnVbJyo.jpg
Wracając do tych nieszczęsnych oznaczeń, ich rozmieszczenie jest nieco inne niż to w oryginalnych USC czy UMP, szczególnie oznaczenie "STERLING, VA" znajduje się w kompletnie innym miejscu.
https://i.imgur.com/tk5MlKU.jpg
Podejrzewam, że to oznaczenie przeniesiono na tył, aby ukryć inne oznaczenie, umieszczane na replikach, informujące użytkownika o licencji udzielonej przez HK. To oznaczałoby, że broń faktycznie wymodelowana była na bazie repliki Umarex.

Za to ze stuprocentową pewnością można stwierdzić, iż repliki asg użyto przy modelowaniu karabinka HK G36C w Battlefield: Hardline.
Na lewej stronie broni można zobaczyć oznaczenie "cal 6mm BB".
https://i.imgur.com/6s5tD29.jpg
Niestety nie jestem w stanie określić jakiej użyto repliki, być może jest gazowe G36c produkcji WE.

Na dziś to wszystko, dziękuję za przeczytanie, pozdrawiam was gorąco, miłego weekendu, papa, trzymajcie się ❤️❤️❤️❤️❤️

Tag do obserwowania wpisów o błędach: #bledywgrach

Poprzednie wpisy których nie ma na tagu:
- część 1: https://www.wykop.pl/wpis/49741999
- część 2: https://www.wykop.pl/wpis/49786271
- część 3 :https://www.wykop.pl/wpis/49883897
- część 4: https://www.wykop.pl/wpis/50027017

#20gierwykopka #gry #xboxone #ps4 #xboxseriesx #ps5 #konsole #technologia #gruparatowaniapoziomu #bron #komputery #strzelectwo #militaria #battlefield #callofduty #asg #airsoft #rainbowsix
AnimalMotherPL0 - Błędy związane z bronią w grach - edycja airsoftowa

Witam was w pr...

źródło: comment_1615577729sdTA6xxspnbf2BfSJ4vVbq.jpg

Pobierz
  • 21
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ropasiak: może gdzieś w alternatywnym wszechświecie do modelowania w grach używa się tylko cymek XD Nie no wydaje mi się, że czytałem o jakiejś cymie w jakiejś grze, ale totalnie zapomniałem co gdzie i jak
@BzykN7: Nie do końca się zgodzę. Jasne- jak widać cały czas zdarzają się wpadki i pomyłki. Albo "chodzenie na skróty" (ASG zamiast broni palnej), ale cały czas idzie ku lepszemu. Świetnie odwzorowana jest broń w Medal of Honor: Warfighter- serio bardzo mocno przyłożyli się do detali, ciężko się do czegokolwiek przyczepić. Poza tym- to serio detale... Sam gram w CODa, a poprzednio w BFa 4 i nigdy jakoś nie rzuciło mi
dyzmund - @BzykN7: Nie do końca się zgodzę. Jasne- jak widać cały czas zdarzają się w...
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@dyzmund: dobiję do 10 wpisów o błędach i zrobię sobie od nich trochę przerwy, teraz bardziej skupię się na ciekawostkach, błędy trochę zaczęły mnie męczyć, i są łatwiejsze do wychwycenia, potrzebuję większego wyzwania xD Ale seria zostanie, nie pozbywam się jej na zawsze czy coś.

O kurde, to jest świetne, nigdy wcześniej tego nie widziałem, ogromne dzięki za podrzucenie tego, kapitalne filmy (ʘʘ) Gość naprawdę ma porządnie
@BzykN7: Hmm to w sumie ciekawe co piszesz... Sam nie gram w Tarkova- miałem ochotę, ale pewnie tylko bym się wqrwiał na swój brak skila xDDDD Ale oni właśnie spory nacisk podczas kampanii promocyjnej kładli na realistyczne odwzorowanie broni... No cóż- w sumie to dość małe studio i ich pierwsza gra. Ale z tego co widziałem, wreszcie ktoś odwzorował dobrze zachowanie kolimatorów- tu szacun.

@AnimalMotherPL0: Nom xDDDD Sam na początku
Ale oni właśnie spory nacisk podczas kampanii promocyjnej kładli na realistyczne odwzorowanie broni


@dyzmund: I tu jest ten problem. Strzelałem z taniej i mizernej amunicji 7,62x39 do różnych celów i cóż... Gra jest śmieszna w momencie jak walisz facetowi w łeb z 5-6 metrów z AK i widzisz jak po hełmie mu wszystko spływa, mało w tym realizmu xD
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@BzykN7: Wszytko rozbija się o balans, każda gra do tematu podchodzi inaczej ale żadna gra z multi nie podchodzi w sposób 100% realistyczny, bo zaburzyłoby to rozgrywkę. 90% shooterów idzie na kompromisy, żeby nie odrzucić graczy, symulatory to dosyć głęboka nisza na którą Tarkov czy Sandstorm nie mogą (lub nie chcą) sobie pozwolić
Chyba tylko Arma 3 i Squad faktycznie próbują bawić się w naprawdę wysoki realizm pod niemal każdym względem,
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@BzykN7: generalnie animacje w armie bardzo ale to bardzo mocno kuleją, ale odnoszę wrażenie, że twórcom za specjalnie na ładnych animacjach nie zależało xD Armę porównałbym trochę do rosyjskich konstrukcji, to nie ma być ładne tylko ma działać i robić swoją robotę xD
@BzykN7: Silnik... Arma to jest serio przypadek niesamowity xDDDDD Nikt chyba nie wie czemu oni tego Real Virtuality nie zmienią... Ten silnik to jest jakaś padaczka- sami devowie mówili o tym głośno już przy 2... Żeby tylko animacje broni się tam krzaczyły, ale same postacie- niemożność "wyjscia" z czołgania, zakleszczone w pojazdach jednostki, ogólna debilność AI (cywile w tej grze to jest materiał na dobrą komedię xDDDD) Ale fakt- skurczysynki świetnie