Wpis z mikrobloga

Porażka państwowej stoczni Nauta - niedokończony Artemis odpłynął do Szwecji <<< znalezisko
Budowa okrętu wywiadu radioelektronicznego dla Szwecji była rozpoczynana z wielką pompą, a przedstawiciele Stoczni Wojennej podkreślali wzajemne zaufanie. Okręt miał być zbudowany do 2020 roku i stać się trampoliną do opanowania nowych rynków. Nieukończony kadłub został odholowany do Szwecji. Kontrakt miał wartość ok. 322,3 mln zł.

(...) W 2018 roku Jyrki Kujansuu, wiceprezes Saaba w Polsce i krajach bałtyckich, podkreślał, że budowa tak newralgicznej jednostki wymaga zaufania, precyzji i bliskiej współpracy. Wiceprezes zarządu Stoczni Remontowej Nauta chwalił się, że Szwedzi wybrali stocznie należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej ze względu na renomę w przemyśle stoczniowym.

- Dla Stoczni Remontowej Nauta udział w tym przedsięwzięciu będzie szansą na dalszy, dynamiczny rozwój i możliwość zwiększenia portfela zamówień na statki, nie tylko na arenie krajowej. Jako Nauta posiadamy wykwalifikowaną kadrę, mamy odpowiednią infrastrukturę i wieloletnie doświadczenie - tłumaczył Sławomir Latos, prezes Stoczni Remontowej "Nauta" SA..

- Jesteśmy firmą, która bardzo szybko się rozwija, stawia na innowacyjność, odważnie i z powodzeniem wchodzi na nowe obszary techniczne - to wszystko sprawia, że jesteśmy przygotowani do udziału w projekcie, jakim jest budowa jednostki o specjalnym przeznaczeniu - dodawał.

(...) Obecnie stocznia ma zaległości wobec 639 wierzycieli, którym jest winna 320 mln zł. Głównie podwykonawcom, którzy wykonują większość prac w stoczni. Jedyne, co tak naprawdę się zmienia w stoczni, to osoby zasiadające w radzie nadzorczej i zarządzie.


To druga jednostka dla Szwecji, która nie została ukończona przez stocznię, więcej o sprawie portalmorski.pl:

(...) Skagerak został zamówiony przez Uniwersytet w Göteborgu w 2013 roku i miał być, według pierwotnych założeń - dwa lata później, przekazany odbiorcy jako w pełni wyposażony, po próbach morskich i opuścić stocznię oczywiście o własnych siłach.

Tymczasem Uniwersytet w Göteborgu przejął formalnie własność statku naukowo-badawczego w marcu zeszłego roku - ponad 75 miesięcy od zamówienia, ponad 60 od położenia stępki i prawie 40 miesięcy po wodowaniu. Statek, choć w pełni wyposażony, jednak z niesprawnym napędem, odholowany został do Szwecji.


#polska #szwecja #wojsko #przemyslstoczniowy #gospodarka #ekonomia
BaronAlvon_PuciPusia - Porażka państwowej stoczni Nauta - niedokończony Artemis odpły...

źródło: comment_1613555831zNiMJ2bI1Ve6XQ3soptKWH.jpg

Pobierz