Wpis z mikrobloga

Jakie wady masz na myśli?


@xandra: Gówniany procesor, z-----y nośnik wymiany danych -> stacja kaset działająca jak ślimak ze względu na kompatybilność z vic-20. Kiepski układ graficzny. Nawet układ klawiatury był z-----y w commodore 64, z-----e sterowanie w kontrolerach jak i same kontrolery, upośledzone gry bo jak były jakieś bardziej skomplikowane to nie mieściły się w ramie i trzeba było je doczytywać po kilka minut potem.

Z commodore zaczyna się robić
  • Odpowiedz
@Kryspin013: Poza tym co będziemy porównywać konsole z tamtych czasów, na których 95% to były zwykłe zręcznościówki z rozbudowanymi cRPGami na C64 choćby Wasteland, Sentinel Worlds, Starflight, z przygodówkami od LucasGames, symulatorami czy strategiami. Inny typ gier po prostu.

Kto nie miał dostępu do kartriży to nie miał, zresztą przeważnie i tak ludzie grali z kaset, wręcz z ripowanych / freezowanych wersji dyskowych. Poza tym, jakby na konsole piratów nie
  • Odpowiedz
Poza tym, jakby na konsole piratów nie było xD


@xandra: raczej chodzi mi o skale, w polszy praktycznie po za piratami oryginały nie istniały i dobrze o tym wiesz. A w UK to był równie duży problem.

Samo stworzenie czegoś tak działającego na sprzęcie, który niedługo skończy 40 lat pokazuje przewagę Amig nad
  • Odpowiedz
raczej chodzi mi o skale, w polszy praktycznie po za piratami oryginały nie istniały i dobrze o tym wiesz. A w UK to był równie duży problem.


@Kryspin013: Miałam sporo gierek w pudłach, ciekawe...

: W jaki sposób? Bo na głupiego SNES-a oryginalny doom
  • Odpowiedz
Co z tego, że Atari miało większą paletę, jak wykorzystanie jej w pełnym zakresie możliwe było jedynie w śmiesznych rozdzielczościach 4x1


@xandra: To nieprawda.

A C64 ma tyle trybów
  • Odpowiedz
To nieprawda.

@czarnobiaua: Prawda, na raz można uzyskać max 16 z palety 256, chyba, że właśnie w tym dziwnym trybie.

Ma 2 tryby graficzne, to nie jest "tyle" :)

Nie, tyle przewidzieli konstruktorzy, demoscenowcy zrobili coś, o czym tym pierwszym się nie śniło i wykorzystując różne sztuczki ze sprajtami osiągnęli nawet 320x200 w 16 kolorach, a czasem nawet poza ramką. I to wyłącznie
xandra - > To nieprawda.
@czarnobiaua: Prawda, na raz można uzyskać max 16 z palety ...
  • Odpowiedz
@czarnobiaua: Aha i 8 bit Atari nie mogło wykorzystać więcej niż 16 kolorów na raz z 256, chyba że w tym dziwnym trybie, który widziałam w jakimś demku.

Poza tym na PC gry były często tylko w 16 kolorach, Amiga OCS ma 32, a taki Shadow of the Beast wykorzystuje 128 dzięki różnym sztuczkom z ekranami.
  • Odpowiedz
Wypuszczony ile lat po premierze i przez kogo?


@Kryspin013: Nie dam głowy, ale chyba w 2001 pojawiła się pierwsza wersja, a przynajmniej ja wtedy miałam. Powiedzmy sobie szczerze, mało kto miał Amigę, która by ten port pociągnęła, dziwisz się, że nie wyszła oficjalna wersja?

Klepanie gier w jednym gatunku to nie jest innowacja.

Konsole to głównie zręcznościówki jak bijatyki, wyścigi, platformówki i inne strzelanki. cRPG, symulacji, przygodówek czy strategii do czasów PS2
xandra - > Wypuszczony ile lat po premierze i przez kogo?

@Kryspin013: Nie dam gło...

źródło: comment_1613253062eI6sR3yHNatVrOzQcPNLvu.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Prawda, na raz można uzyskać max 16 z palety 256, chyba, że właśnie w tym dziwnym trybie.


@xandra: Nieprawda. W każdym trybie możesz mieć całą paletę. Nie jest to specjalnie użyteczne, ale nawet początkujący programista jest w stanie to zrobić. Mam propozycję, żeby się nie wypowiadać w tematach, o których się nie za dużo wie :)

Nie, tyle przewidzieli konstruktorzy, demoscenowcy zrobili coś, o czym tym pierwszym się nie śniło i
  • Odpowiedz
Nieprawda. W każdym trybie możesz mieć całą paletę. Nie jest to specjalnie użyteczne, ale nawet początkujący programista jest w stanie to zrobić. Mam propozycję, żeby się nie wypowiadać w tematach, o których się nie za dużo wie :)


@czarnobiaua: Pokaż mi zatem te tryby. Bo oficjalnie nie znalazłam takich informacji.

320x200 w 16 kolorach na C64 można uzyskać w BASIC trzema linijkami na krzyż, bez sprajtów.

W hiresie, tak, nie w
  • Odpowiedz