Wpis z mikrobloga

Jakie wady masz na myśli?


@xandra: Gówniany procesor, #!$%@? nośnik wymiany danych -> stacja kaset działająca jak ślimak ze względu na kompatybilność z vic-20. Kiepski układ graficzny. Nawet układ klawiatury był #!$%@? w commodore 64, #!$%@? sterowanie w kontrolerach jak i same kontrolery, upośledzone gry bo jak były jakieś bardziej skomplikowane to nie mieściły się w ramie i trzeba było je doczytywać po kilka minut potem.

Z commodore zaczyna się robić
@Kryspin013: xDDD

Gówniany procesor

Na tamte czasy wcale nie był zły.

stacja kaset działająca jak ślimak

masz na myśli magnetofon raczej, wiele gier miało własne tape turboloadery, a niemal każdy kartridż oferował turbo domyślnie, z turbo do stacji dysków było trochę gorzej, ale Final II/III czy Action nie były aż tak drogie. A słyszałeś o tapecartach?

Kiepski układ graficzny.

Looool? VIC II ustępuje chyba jedynie układom z Amstrada i MSX jeśli
masz na myśli magnetofon raczej, wiele gier miało własne tape turboloadery, a niemal każdy kartridż oferował turbo domyślnie, z turbo do stacji dysków było trochę gorzej, ale Final II/III czy Action nie były aż tak drogie. A słyszałeś o tapecartach?


@xandra: no super. Jak to się ma, że w domyślnej formie kaseciak był #!$%@??

yyyy? xD


@xandra: Dildosy z jednym przyciskiem, podczas gdy standardem w kosnolach od wielu lat było
no super. Jak to się ma, że w domyślnej formie kaseciak był #!$%@??


@Kryspin013: To były początki lat 80tych, czego się spodziewałeś?

Nawet Sega na tym samym złączu ogarneła o wiele więcej niż ten syf, który się ciągnął do czasów amigii.

Sega / Nintendo to już połowa lat 80, natomiast wiele gier amigowych miał sterowanie także myszą i klawiaturą dodatkowo, więc jeden przycisk nie był problemem. Amiga obsługuje też pady z
xandra - > no super. Jak to się ma, że w domyślnej formie kaseciak był #!$%@??

@Kr...
Jak wyżej, powstały później. I co z tego, że taki NES miał większą rozdzielczość czy paletę, skoro gry wcale nie wyglądały na niej tak rewelacyjnie?


@xandra: W zasadzie to wyglądały. Wystarczy sobie przyrównac głupie giana sister do super mario bros.

Amiga obsługuje też pady z większą ilością przycisków.


Nom, dwa przyciski a i tak standaredm było pisanie gier pod dildosa z jednym przyciskiem.

tym całkiem sporo gier wychodziło na kartidżach, więc
Jakoś mam większy sentyment do Hired Guns, Turricana, Dune2, Indianapolis 500, Stunt Car Racera, Lotusa, Ishar II i III, AlienBreeda, SlamTilta, Vikingów czy Teenagenta, nie wspominając już o Lemmingach, Trollach czy Settlersach - niż do większości gier, w które grałam na PC i o których już zapomniałam. I lubię do nich wracać.


@xandra: Ale sporo z tych gier, które wymieniłaś wyszło zarówno na pc jak i inne platformy.

Nie wszyscy mieli
@Kryspin013: Poza tym co będziemy porównywać konsole z tamtych czasów, na których 95% to były zwykłe zręcznościówki z rozbudowanymi cRPGami na C64 choćby Wasteland, Sentinel Worlds, Starflight, z przygodówkami od LucasGames, symulatorami czy strategiami. Inny typ gier po prostu.

Kto nie miał dostępu do kartriży to nie miał, zresztą przeważnie i tak ludzie grali z kaset, wręcz z ripowanych / freezowanych wersji dyskowych. Poza tym, jakby na konsole piratów nie było
Poza tym, jakby na konsole piratów nie było xD


@xandra: raczej chodzi mi o skale, w polszy praktycznie po za piratami oryginały nie istniały i dobrze o tym wiesz. A w UK to był równie duży problem.

Samo stworzenie czegoś tak działającego na sprzęcie, który niedługo skończy 40 lat pokazuje przewagę Amig nad konsolami.


@xandra: W jaki sposób? Bo na głupiego SNES-a oryginalny doom wyszedł, a na amigę 500 tyle
raczej chodzi mi o skale, w polszy praktycznie po za piratami oryginały nie istniały i dobrze o tym wiesz. A w UK to był równie duży problem.


@Kryspin013: Miałam sporo gierek w pudłach, ciekawe...

: W jaki sposób? Bo na głupiego SNES-a oryginalny doom wyszedł


@Kryspin013: Mówisz o tym Wolfentainie bez podłóg i sufitów/nieba? Widzisz, a na A500, która jest duuuużo wolniejsza niebo jest. Snes miało premierę pod koniec 1990
Co z tego, że Atari miało większą paletę, jak wykorzystanie jej w pełnym zakresie możliwe było jedynie w śmiesznych rozdzielczościach 4x1


@xandra: To nieprawda.

A C64 ma tyle trybów graficznych


@xandra: Ma 2 tryby graficzne, to nie jest "tyle" :)

że nawet posiadaczy Amigi mogą zaskoczyć.


@xandra: No to chyba ślepych tylko :)

Na swoje czasy Amigi roznosiły w grach PCty, te rozbudowane, których zapewne nawet na oczy nie
Miałam sporo gierek w pudłach, ciekawe...


@xandra: To fajnie ale to dowód anegdotyczny.

Mówisz o tym Wolfentainie bez podłóg i sufitów/nieba?


@xandra: ignorancie, snes miał normalną wersję dooma. Amiga nie.

Zależy jeszcze jakie konsole, bo na kompy zawsze powstawały ambitniejsze gry


@xandra: Tu już niezłego fikoła robisz. I jesteś w stanie znaleźć od cholery przykładów na różne platformy. Przede wszystkim konsole mocno korzystały z dobrodziejstw możliwość rozbudownia sprzętu przez
To nieprawda.

@czarnobiaua: Prawda, na raz można uzyskać max 16 z palety 256, chyba, że właśnie w tym dziwnym trybie.

Ma 2 tryby graficzne, to nie jest "tyle" :)

Nie, tyle przewidzieli konstruktorzy, demoscenowcy zrobili coś, o czym tym pierwszym się nie śniło i wykorzystując różne sztuczki ze sprajtami osiągnęli nawet 320x200 w 16 kolorach, a czasem nawet poza ramką. I to wyłącznie programowowo.

No to chyba ślepych tylko :)

Film
xandra - > To nieprawda.
@czarnobiaua: Prawda, na raz można uzyskać max 16 z palety ...
@czarnobiaua: Aha i 8 bit Atari nie mogło wykorzystać więcej niż 16 kolorów na raz z 256, chyba że w tym dziwnym trybie, który widziałam w jakimś demku.

Poza tym na PC gry były często tylko w 16 kolorach, Amiga OCS ma 32, a taki Shadow of the Beast wykorzystuje 128 dzięki różnym sztuczkom z ekranami.
Amiga ma port, który wygląda identycznie jak na PC


@xandra: Wypuszczony ile lat po premierze i przez kogo?

Np coś w stylu Ishar?


@xandra: Wszystkie części Might and Magic? Ale #!$%@?ć to, co to ma do rzeczy w ogóle? Rzuciłaś argument o innowacyjności to dałem ci przykład innowacji. Klepanie gier w jednym gatunku to nie jest innowacja.

A to moja wina, że ich nie było stać?


@xandra: Nie, jak
Wypuszczony ile lat po premierze i przez kogo?


@Kryspin013: Nie dam głowy, ale chyba w 2001 pojawiła się pierwsza wersja, a przynajmniej ja wtedy miałam. Powiedzmy sobie szczerze, mało kto miał Amigę, która by ten port pociągnęła, dziwisz się, że nie wyszła oficjalna wersja?

Klepanie gier w jednym gatunku to nie jest innowacja.

Konsole to głównie zręcznościówki jak bijatyki, wyścigi, platformówki i inne strzelanki. cRPG, symulacji, przygodówek czy strategii do czasów
Pobierz xandra - > Wypuszczony ile lat po premierze i przez kogo?

@Kryspin013: Nie dam gło...
źródło: comment_1613253062eI6sR3yHNatVrOzQcPNLvu.jpg
Prawda, na raz można uzyskać max 16 z palety 256, chyba, że właśnie w tym dziwnym trybie.


@xandra: Nieprawda. W każdym trybie możesz mieć całą paletę. Nie jest to specjalnie użyteczne, ale nawet początkujący programista jest w stanie to zrobić. Mam propozycję, żeby się nie wypowiadać w tematach, o których się nie za dużo wie :)

Nie, tyle przewidzieli konstruktorzy, demoscenowcy zrobili coś, o czym tym pierwszym się nie śniło i
Nieprawda. W każdym trybie możesz mieć całą paletę. Nie jest to specjalnie użyteczne, ale nawet początkujący programista jest w stanie to zrobić. Mam propozycję, żeby się nie wypowiadać w tematach, o których się nie za dużo wie :)


@czarnobiaua: Pokaż mi zatem te tryby. Bo oficjalnie nie znalazłam takich informacji.

320x200 w 16 kolorach na C64 można uzyskać w BASIC trzema linijkami na krzyż, bez sprajtów.

W hiresie, tak, nie w