Wpis z mikrobloga

Najbardziej chyba mnie boli zmarnowany potencjał. Kurde w tej grze jest tyle rzeczy, ze jakby je dopieszczono to wyszłaby jedna z najlepszych gier tej dekady.

Ot, walka.

Przy tak genialnej muzyce, świetnych broniach i ciekawych lokacjach to moglo naprawde konkurować z shooterami typu doom. Bronie mają kapitalne animacje, czuć moc strzelania i kopnięcie w przeciwnika jak oberwie, pociski rykoszetują, czasami coś tam się zniszczy. W połączeniu z jakimiś ciekawymi perkami na mobilność gracza mozna bylo naprawde stworzyć fajną strzelankę z interesującymi mechanikami - wyprowadzanie przeciwników w pole przez szybkie przemieszczenia sie, zaskakujace ataki z wysoka, blyskawiczne uniki jak w matrixie z pociskami smigajacymi obok.

To wszystko jest juz w grze zaimplementowane, ale brakuje szlifu. AI przeciwnikow czasami ma przeblyski i szuka nas w miejscu w ktorym nas ostatnim razem widzialo, ale wiecej razy stoi jak kolek albo przechodzi przez auta jakby ich nie bylo. Przechodnie czasami reaguja w ciekawy sposob np. wbiegajac na linie ognia ale wiecej razy uciekaja z okrzykiem jak zeskoczymy z dachu zbyt blisko ich...

W filmiku probowalem odtworzyc jedna akcja na 10 jaka mi wyszla i byla efektowna ze zwodzeniem przeciwników i atakowaniem znienacka w trakcie walki ale wyszło tak sobie - nie potrafiłem zmusic przeciwnikow do zblizenia sie do miejsca gdzie moglem potecjalnie byc - woleli stac w miejscu, ale generalnie mozna domyslec sie o co mi chodzi.

#cyberpunk2077 #zalesie
pablo397 - Najbardziej chyba mnie boli zmarnowany potencjał. Kurde w tej grze jest ty...
  • 10
@pablo397: Do samego FPSowego aspektu strzelanie faktycznie nie można się przyczepić.
Za to cała część RPG kuleje - zerowy balans gdzie przeciwnicy zdejmują cię na strzała kiedy masz ~1000+ pancerza ale za to ty ich również z liczbami rzędu 10k+. Każdy skill do kupienia dla broni to jest zmiana statystyki X o Y%, jedynym nowym dodatkiem do walki jest możliwość rzucania nożami (które po rzucie tracisz bezpowrotnie) przy czym nawet rzucanie
@pablo397: Zainstaluj wszczep na spowolnienie czasu podczas celowania i kiedy przeciwnik cię zauważy. Wtedy zza ściany wyskakujesz celując w spowolnieniu i zabijasz dwóch typów headshotem z rewolweru :D Na filmie widzę, że skoczyles w przeciwników. Też można mieć fajną umiejetność obezwładniania przeciwników jak się na nich zeskoczy. No i rzucanie nożem jest fajne ale się go traci :/
A AI przeciwników to gunwo. Debile mają swoją ścieżkę chodzenia, widzą Cię z