Wpis z mikrobloga

Zadanie dla znawcy, sprawdź bebechy PS4

CPU AMD 1.6 Ghz - zegarki mają szybsze CPU, o telefonach nie wspomnę
GPU 1.8 TFLOPs AMD - Gdzie AMD to miernota wydajnościowa
HDD 2.5 cala - około 80 mega/s odczytu
Współdzielone 8 giga pamięci miedzy CPU a GPU

zbuduj PC, odpal Windowsa 10, odpal CP - zadanie nie do wykonania

CP działa na PS4 dobrze jak na to czym się prezentuje.

Taki komputer nadaje się do muzeum techniki
#cyberpunk2077
  • 20
@EnJoyyy: XBOX to PC z upudrowanym Interface - przecież tam siedzi zwykły Windows 10
PS ma takie same bebechy PC - tylko inny system operacyjny

W konsolach dochodzi kombinowanie z dynamiczna rozdzielczością plus rendering szachownicowy - bez tego żadna gra by nie ruszyła.
@cin123654: żeby dany sprzęt był PCtem to musi miec architekture Pctową, nie mowa tu tylko o x86, a wszystkim co się w niej znajduje. Ani xbox, ani ps4 nie są PC i nigdy nie będą. Używają x86, ale fundamentalnie różnią się od PC. Przykład z głowy, grafika i procesor używają tej samej pamięci. Ale nie tak jak zwykły pctowy APU, współdzielący ddr między grafę i procek. CPU i GPU w konsolach
@shazoo: są PC oparte na arch czystej APU więc nie wiem w czym problem

"To co zapisze do niej CPU, jest od razu dostępne do odczytu przez GPU" - PC odświeżają tą technologię bo daje parę fps do przodu - AMD już to ma , NV właśnie zaprezentowało w laptopach

CPU i GPU konsol to odpowiedniki PC, zmodyfikowane ( CPU dostało mniej MHZ względem odpowiednika PC) i upakowane do jednego krzemu
@cin123654: Z tego co wiem, to jedyny PC CPU na rynku z ramem wlutowanym w procka i gpu jak konsole to apple'owski M1, a i on dzieli pamięć na część dla CPU i część dla GPU. Znajdź mi przykład gdzie tak nie jest (poza rozwiązaniami serwerowymi jak intelowski xeon phi).

Krzem jest taki sam, sterowniki, liby, pamięć już nie. Z tego co wiem, direct memory zaimplementowany przez AMD, to poprostu szerokie
PU i GPU w konsolach używają dokładnie tych samych obszarów pamięci. To co zapisze do niej CPU, jest od razu dostępne do odczytu przez GPU.


@shazoo: ? przecież przynajmniej na ps4 z tego co wiem est własny VRAM, to, że masz widok na pamięć CPU nie znaczy jeszcze, ze wyeleminowano pamięć w GPU..

EDIT: hm, przynajmniej wikipedia mowi ze jednak tak nie jest, dziwne, zapamietalem inaczej. No nic, to cofam post
@alex-fortune: nie chce mi się nawet szukać dokumentacji, tu cytat z wikipedii:
"The unified memory architecture allows the CPU and GPU to access a consolidated memory, removing the need for separate, dedicated memory pools."
@cin123654: No nie no spoko. Dlatego pozwolili ludziom preorderowac grę, ktora nie może działać dobrze na "sprzęcie nadającym się do muzeum techniki".
To super fair i w ogóle pro-consumer. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@xczar0: W czym problem wystosować oficjalne pytanie do CDP ? żeby na to odpowiedzieli ?.

Ogólnie z wywiadów - CP tworzony na PC, później konwersja na konsole i zdziwko jak to biednie chodzi.

Problemem mogą być bardzo wolne dyski HDD które się zaytkają. Ludki którzy mają wymienione dyski na SSD już tak dużych problemów nie mają.
@cin123654: konsola nie jest winna. Winna jest jakość portu. Jeżeli nie byli w stanie zoptymalizować do poziomu grywalności na ps4/xone, to nie powinni jej wypuszczać na te konsole.
@cin123654: nie ma drugiej strony. Konsola jest na rynku 7 lat. Studia robią z nią cuda, większość gier nie ma z nią problemu.

Z resztą, lol, wiedźmin na tym samym silniku chodzi płynnie na switchu. Oh wait, to nie CDPR robił port.
@shazoo: cuda robią, bo kombinują jak mogą

Dynamiczna rozdzielczość ( 4k to jest tylko na pudełku, bo gry na ps4 spadają do 720p, a gry na PS5 spadają do 1080p) + renderowanie kafelkowe --- to jakoś ratuje 30fps. Jakby obraz był generowany jak w PC, to żadna gra nie miałaby więcej jak 5 fps.