Mirki z #grafika #3d #3dsmax #blender Chcę zacząć bawić się z modelowaniem własnych packshotów, ewentualnie jakieś mockupy i moje pytanie brzmi: W jakim programie najlepiej zacząć ową przygodę? Brałem pod uwagę Blender i 3Ds Max. Tego ostatniego troszkę liznąłem, ale jakie są wasze opinie?
@kocham_jeze: właśnie siedzę w pracy i modeluje rzeczy i robie packshoty w 3ds maxie, jestem na wypowiedzeniu i nowa praca będzie polegała na siedzeniu i modelowaniu rzeczy w 3ds maxie.
Chcesz się bawić, wybierz Blender, zasady robienia wizualizacji / modelowania są uniwersalne. Chcesz rozwijac sie zawodowo wybierz maxa, to jest standard w Polsce w archviz / produkt rendering i to sie nie zmieni na razie.
@loczyn: na #!$%@? ty powtarzasz że to martwy soft xddd 3/4 pracy w 3d w kraju to archiwiz, a 5/6 softu w archviz to max, sporadycznie blender. Z czym niby lepsza do packshotow miałaby być cinema?
3ds max umiera w wielu branżach, jego poziom zaawansowania względem nowoczesnych softów pozostawia wiele do życzenia, ale dalej jest standardem branży archiwiz i tak pozostanie jeszcze przez wiele lat.
@loczyn: gdzie pracujesz, że nie ma w pipeline maxa? Max jest bardzo przyjemny do nauki 3d modellingu z podstawowego powodu: jest softem z UI w pełni wzrokowym do opatrzenia. Nie widzę powodu by kopać się z UI 'rekinów 3d' jak uczę ludzi poprawnej topografii.
@loczyn: niech sie chłop uczy pod gamdev, dostanie za dwa lata prace w cdpr za 4 klocki xD albo niech sie uczy cinemki, dostanie za dwa lata prace w warszawie, albo niech sie najlepiej houdiniego uczy to za 4 lata dostanie prace w berlinie. Zajebiste tipy dla domoroslego grafika xD
Przepraszam, nie wiem gdzie sie szuka pracy dla grafikow 3d bo nigdy takowej nie szukalem. Ale tutaj tez wiekszosc ofert przewija
@AsymmetricGentleman: To nie jest ważne że do 3ds maxa i corony jest nawiecej tutoriali w sieci, to nie ważne że modelowanie w maxie nie jest niekomfortowe i pewnie tylko maya ma lepsze UI pod modeling, nie ważne że większość low entry lvl pracy w 3d jest zwiazanej z maksem. TO JEST MARTWY SOFT CZEGO NIE ROZUMIESZ XD
@loczyn: dobra nie chce mi się z Tobą kopać. Tak 3ds max jest #!$%@?, słabo wspierany, brakuje mu sporo funkcjonalności. Nie, 3ds max nie jest martwy, nie jest złym wyborem i nie, studia z niego nie rezygnują. Tak, poważna praca w 3d to praca nie związana z maksem. Tak, 3ds max jest dobrym wyborem dla początkującego, da mu możliwości zawodowe, zwłaszcza gdy mówimy o kimś innym niż student który jest mobilny,
Chcę zacząć bawić się z modelowaniem własnych packshotów, ewentualnie jakieś mockupy i moje pytanie brzmi:
W jakim programie najlepiej zacząć ową przygodę?
Brałem pod uwagę Blender i 3Ds Max.
Tego ostatniego troszkę liznąłem, ale jakie są wasze opinie?
Chcesz się bawić, wybierz Blender, zasady robienia wizualizacji / modelowania są uniwersalne.
Chcesz rozwijac sie zawodowo wybierz maxa, to jest standard w Polsce w archviz / produkt rendering i to sie nie zmieni na razie.
@AsymmetricGentleman: Moje „modelowanie” opierało się na sklejaniu modeli z GTA i robieniu własnych, spersonalizowanych.
@halucynke: Max to martwy program obecnie. Blender daje radę.
Do Packshotów jednak uważam, że najlepsza jest Cinema 4D
@einz: xD
@AsymmetricGentleman: Nie sugerujcie nowym martwego softu :<
3ds max umiera w wielu branżach, jego poziom zaawansowania względem nowoczesnych softów pozostawia wiele do życzenia, ale dalej jest standardem branży archiwiz i tak pozostanie jeszcze przez wiele lat.
https://www.pracuj.pl/praca/grafik%203d;kw
tych ofert jest tu garstka ale w kazdej przewija sie 3ds max a nie cinemka, no ale wiadomo, max martwy soft.
Chyba Ci się coś pomerdało, że 3/4 pracy w Polsce to archviz xD
Nie wiem czy jest tyle posad wizkowców ile osób zatrudnia np. CDPRed ;)
Ma najlepszą wersję Octane, mography, ,rozbudowane nurbsy, jest prosta, łatwa i
@einz:
Tak, pracuj.pl to dobre miejsce do obserwowania działań w branży ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale ogólnie tak, w Archviz to Max, ale tylko tam.
Przepraszam, nie wiem gdzie sie szuka pracy dla grafikow 3d bo nigdy takowej nie szukalem. Ale tutaj tez wiekszosc ofert przewija
W studiu postprodukcyjnym (coś jak Platige Image)
To zobacz jak przyjemnym jest UI Cinemmy. Kolorowo i masz listę wraz z logicznymi hierarchiami, a nie głupim stackiem.
https://cdn.lynda.com/course/86646/86646-637286123267626763-16x9.jpg
Max jest
Już w Katowicach możesz dostać 8k, o stolnicy nie wspomnę.
Zależy co chce robić, ja nigdy bym nie chciał wizek klepać. Jeśli kiedyś mnie życie dociśnie i trafię do wizek to uznam to jako klęskę ;)
Ilość tutoriali jest mało reprezentatywna. Do Blendera jest najwięcej i co z tego?
Cinema 4D też ma lepsze. Blenderowcy mówią, że jak się nauczy skrótów to śmiga się lepiej jak w Maxie ;)
@einz: btw zabawne bo kliknąłem dosłownie pierwsze ogłoszenie z tego linka:
https://pl.jooble.org/desc/3179363267197998781?ckey=grafik+3d&rgn=-1&pos=4&elckey=5061739045111936618&p=1&sid=-1637036915377692555&age=1096&relb=115&brelb=115?=48065.1454213545&scr=48065.1454213545&iid=7494694209500487303
a tam: