Wpis z mikrobloga

Czas na podsumowanie roku z modelem 3.
Przejechano 35002 km, zużyto 6539 kWh. Całkowity koszt energii to 419 CHF.

Pisałem wcześniej o pierwszych wrażeniach i aktualizacji po pół roku.

Użytkowanie to głównie dojazdy do pracy + weekendowe wycieczki w góry, głównie autostrady. Ładowanie w większości w pracy, na stacji koło domu i na parkingach przy sklepach/wyciągach. Jedna wizyta w serwisie (wymiana czujnika wilgoci - zdalne ogrzewanie samochodu przestało się włączać, wymienione w kilkadziesiąt minut). Bez większych problemów, wszystko działa, dachy ani zderzaki nie odpadają, wszystko się solidnie trzyma. Degradacja baterii wynosi 3,4%.

Lista wad i zalet w zasadzie się nie zmieniła od poprzednich obserwacji, główne punkty:

+ Moc i moment - włącznie się do ruchu, wyprzedzanie to bajka. Ogromna moc w każdej chwili.
+ Autopilot i jazda w trasie - relaks, znacząca poprawa w ciągu roku. Zdarzały się fragmenty po kilkadziesiąt kilometrów przejechane w całości na autopilocie (wyłączany tylko do zmiany pasa, nie mam FSD)
+ track mode - świetny dodatek do zabawy
+ zdalne ogrzewanie i chłodzenie wnętrza z telefonu - już nigdy nie trzeba wsiadać do zimnego samochodu zimą czy nagrzanego latem

- Zwiększone zużycie energii zimą - spadek zasięgu o dobre 20% przy 0C w porównaniu do 15-20C
- Bardzo słabe automatyczne włączanie świateł drogowych. Ostatecznie wyłączyłem i używam manualnie (stan na 01.2021, internet twierdzi że nadchodzi aktualizacja mająca to poprawić)
- Jak bardzo popularny stał się ten samochód w tym roku. Czasem jadąc przez miasto co 4-5 samochód to tesla. Kolejny przykład? W promieniu 400m od miejsca gdzie mieszkam jest ich 9... (2x S, 2x X, 2x szara 3, 2x biała 3 i jedna niebieska 3)

W razie pytań służę pomocą

#tesla #teslamodel3 #motoryzacja #samochodyelektryczne
p.....z - Czas na podsumowanie roku z modelem 3.
Przejechano 35002 km, zużyto 6539 k...

źródło: comment_16097612991LXK4ReAS84jvSyBvrE5y9.gif

Pobierz
  • 79
  • Odpowiedz
#!$%@? rzad wprowadził idiotyczne prawo i musza się do tego stosować.


@cwlmod: no tak, wiem że dla Polaka to abstrakcyjne ale ten rząd podpisał umowę międzynarodową, zrobił niezgodną z nią legislację, dostał wyrokiem sądu prosto w pysk po czym... zastosował się do wyroku. Straszne pi**y, mogli olać.
  • Odpowiedz
@gatineau: To o czym piszesz to tez jest powód dla którego w Polsce nie zwraca się specjalnej uwagi na ograniczenia. Za mało ekspresówek i autostrad czyni poruszanie autem po naszym kraju dosyć męczącym zajęciem. Jak robię traski Warszawa-Rzeszów to do Kielc dojeżdżam w godzinę a potem zależnie od sytuacji jadę 3 godziny identyczny odcinek. Dopóki nie miałem sportowego auta tylko swoje wcale nie takie słabe bmw e36 170 koni to problemem
  • Odpowiedz
no tak, wiem że dla Polaka to abstrakcyjne ale ten rząd podpisał umowę międzynarodową, zrobił niezgodną z nią legislację, dostał wyrokiem sądu prosto w pysk po czym... zastosował się do wyroku.


@gatineau: Zaraz zaraz, co on niby miał podpisać i co źle zrobił bo nie rozumiem?
  • Odpowiedz
@cwlmod: przeczytałeś artykuł do którego link wkleiłem? Są tam odpowiedzi na twoje pytania a że sprawa jest skomplikowana to nie chce mi się przepisywać całości bo wyjdzie nie wiele krócej
  • Odpowiedz
@tluczek_do_kartofli: Szczerze mówiąc, nawet nie próbowałem negocjować. Samochód zamawiasz przez internet, cena jest stała, przy zamówieniu trzeba zapłacić niewielką zaliczkę. Wydaje mi się, że jedyne co możesz ugrać to oprocentowanie leasingu jak poszukasz innej firmy niż proponowana przez Teslę (ale to tylko moje gdybanie, bo sam dostałem świetną ofertę na leasing poniżej innych firm, poniżej 1% - przedświąteczne dopychanie targetów ;) ). Ostatecznie wyszło 60k za samochód i chyba 1k opłaty
  • Odpowiedz
@cwlmod:

Dlaczego mam nie szaleć skoro mam lepsze umiejętności od większości kierowców? Na pewno lepsze od takich jak ty ( ͡° ͜ʖ ͡°)


W sumie ze zwykłej ciekawości, na jakiej podstawie obiektywnie oceniasz, że masz umiejętności lepsze od większości kierowców? Jakie kryteria i czynniki bierzesz pod uwagę? I czemu sądzisz, że bycie lepszym od większości oznacza bycie dobrym kierowcą?
  • Odpowiedz
@paprycjusz: By zaspokoić twoją ciekawość ( ͡° ͜ʖ ͡°):

1. Troche robię sobie jaja gdy dotykam kijem takich debili jak wyżej( ͡° ͜ʖ ͡°)
2. Mam doświadczenie ze stłuczkami/wypadkami i wiem że moje reakcje są prawidłowe, choć zawsze mogłby być szybsze, po prostu wiem że nie panikuję.
3. Zrobiłem 2 kursy DTJ i trackday. Ktoś kto tego nie zrobił i nigdy nawet nie
  • Odpowiedz
wiem że moje reakcje są prawidłowe


@cwlmod: piszesz o tej akcji na skrzyżowaniu, gdy nie potrafiłeś ominąć, czy nawet nacisnąć hamulca i władowałeś się gościowi w auto, jak ostatni gamoń? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@vostok: Tak, pisze o akcji na skrzyżowaniu gdzie gość mi wjechał na czerwonym i mój unik nic już nie dał. To ta sama sytuacjach w której troglodyci twojego pokroju spierają się czy hamowałem czy jednak przyspieszałem i czy jechałem prosto lub jednak skrecałem. xD

Najlepsze jest to że ktoś taki jak ty pewnie nawet hamulca by nie dotknął tylko pierwsze co to klakson, bo on przecież najbardziej pomaga xD
  • Odpowiedz
mój unik nic już nie dał.


@cwlmod: jaki unik?
Wjechałeś w niego jak ślepy w słup ogłoszeniowy.
Po prostu przestań tu nawijać o swoich umiejętnościach, bo nie masz ŻADNYCH.
Jak komuś natura rozumu i refleksu poskąpiła, to żadne szkolenia nic nie dadzą i to że jakiekolwiek ukończyłeś (albo że grasz w gry), nie świadczy totalnie o niczym.
  • Odpowiedz