Wpis z mikrobloga

Czas na podsumowanie roku z modelem 3.
Przejechano 35002 km, zużyto 6539 kWh. Całkowity koszt energii to 419 CHF.

Pisałem wcześniej o pierwszych wrażeniach i aktualizacji po pół roku.

Użytkowanie to głównie dojazdy do pracy + weekendowe wycieczki w góry, głównie autostrady. Ładowanie w większości w pracy, na stacji koło domu i na parkingach przy sklepach/wyciągach. Jedna wizyta w serwisie (wymiana czujnika wilgoci - zdalne ogrzewanie samochodu przestało się włączać, wymienione w kilkadziesiąt minut). Bez większych problemów, wszystko działa, dachy ani zderzaki nie odpadają, wszystko się solidnie trzyma. Degradacja baterii wynosi 3,4%.

Lista wad i zalet w zasadzie się nie zmieniła od poprzednich obserwacji, główne punkty:

+ Moc i moment - włącznie się do ruchu, wyprzedzanie to bajka. Ogromna moc w każdej chwili.
+ Autopilot i jazda w trasie - relaks, znacząca poprawa w ciągu roku. Zdarzały się fragmenty po kilkadziesiąt kilometrów przejechane w całości na autopilocie (wyłączany tylko do zmiany pasa, nie mam FSD)
+ track mode - świetny dodatek do zabawy
+ zdalne ogrzewanie i chłodzenie wnętrza z telefonu - już nigdy nie trzeba wsiadać do zimnego samochodu zimą czy nagrzanego latem

- Zwiększone zużycie energii zimą - spadek zasięgu o dobre 20% przy 0C w porównaniu do 15-20C
- Bardzo słabe automatyczne włączanie świateł drogowych. Ostatecznie wyłączyłem i używam manualnie (stan na 01.2021, internet twierdzi że nadchodzi aktualizacja mająca to poprawić)
- Jak bardzo popularny stał się ten samochód w tym roku. Czasem jadąc przez miasto co 4-5 samochód to tesla. Kolejny przykład? W promieniu 400m od miejsca gdzie mieszkam jest ich 9... (2x S, 2x X, 2x szara 3, 2x biała 3 i jedna niebieska 3)

W razie pytań służę pomocą

#tesla #teslamodel3 #motoryzacja #samochodyelektryczne
p.....z - Czas na podsumowanie roku z modelem 3.
Przejechano 35002 km, zużyto 6539 k...

źródło: comment_16097612991LXK4ReAS84jvSyBvrE5y9.gif

Pobierz
  • 79
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@paprycjusz: Degradacja baterii wynosi 3,4%

Rozumiem że liczone na podstawie pojemności? Wychodzi 1 % na 10 000km, pewnie ciężko Ci to teraz stwierdzić, ale to może kojarzysz czy to spadek liniowy? Można założyć że po przejechaniu ukochanych przez Polaków 200kk pojemność zgodnie o 20%?

Jaką masz wersję silnikową/mocową, bo o ile się orientuję jest ich kilka?

Jak jest z wykonaniem wnętrza? Trzeszczy? Jest dobrej jakości?
  • Odpowiedz
@paprycjusz: O #!$%@? to już rok minął ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Co ile km ładujesz? Do jakich wartości, 80% czy do 100%? Do ilu rozładowujesz?
Przy tej degradacji baterii ile pokazuje zasięg max?
Ile najwięcej #!$%@?łeś?
Czy bawiłeś się już na śniegu / lotnisku / zaśnieżonym parkingu czy innym miejscu gdzie nie powinno się robić takich rzeczy?
Czy miałeś sytuacje na styku że prawie byłby wypadek/wpadłbyś do
  • Odpowiedz
@maciekson: Wg danych z ABRP (strona/aplikacja do wyznaczania dokładnej trasy, jednocześnie zbierająca dane o pojazdach) spadek nie jest liniowy, największy występuje na samym początku i potem się stabilizuje. Moje 3,4% wpisuje się w zasadzie idealnie w ten wykres. Ale trzeba mieć na uwadze, że ładuję w 75% na wolnych ładowarkach, ciągłe ładowanie na superchargerach podobno powoduje większe zużycie. Nie mam danych żeby to zweryfikować.

Jeżdżę wersją performance, model rocznikowy 2020 (nowe
p.....z - @maciekson: Wg danych z ABRP (strona/aplikacja do wyznaczania dokładnej tra...

źródło: comment_1609775550dWLRqWue3KdBgAApMJVzdN.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@paprycjusz: Kupie od Ciebie za 20 lat za 10tysiecy oki :D?
A tak serio:
Jak radzi sobie na drodze że źle namalowanymi liniami albo wąska droga górska gdzie auta się mijają ? Ominą dziury na drodze zmieniając pas jak nic nie jedzie ?
Wolałabyś by przyciski od sterowania klima itd były fizyczny czy tak jest ok ?
Co roku też musisz odgrzybić klimę?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@paprycjusz:

Ale musisz mieć na uwadze, że to zdecydowanie nie jest samochód premium, poziom wnętrza Audi/BMW to to nie jest, raczej poziom skody octavii ;)

@paprycjusz:
Ło Panie, to jak droga Tesla jest porównywana do Octavi to nie wiem czy dożyję do czasów, że używane elektryczne "auto premium" będzie w cenie dla Polaka xD
  • Odpowiedz
@JK91: > Co ile km ładujesz? Do jakich wartości, 80% czy do 100%? Do ilu rozładowujesz?

Różnie, w zależności od potrzeb. Jak jeszcze się dało jeździć codziennie do pracy, to codziennie doładowywałem do 70-75%. Teraz ładowanie raz na kilka dni-raz na tydzień, mniej więcej 20% -> 80%. Latem spokojnie dało się przejechać ponad 450km na jednym ładowaniu, zimą tylko 370-380km. Na co dzień ładowanie do 80%, przed dłuższą trasą i w
  • Odpowiedz
@Niebadzlosiem: > Jak radzi sobie na drodze że źle namalowanymi liniami albo wąska droga górska gdzie auta się mijają ? Ominą dziury na drodze zmieniając pas jak nic nie jedzie ?

Zaskakująco dobrze, serio. Dopóki nowe linie są wyraźne i innego koloru jedzie jak po sznurku, sam dostosowuje prędkość do zwężenia. Szczególnie dobrze mu idzie jak jest bardzo mocno zwężony pas przy remontach (tam gdzie czasem lewy pas ma 2m szerokości).
  • Odpowiedz
zużyto 6539 kWh. Całkowity koszt energii to 419 CHF


@paprycjusz:

419 Frank szwajcarski to w przeliczeniu 1 763,30 Złoty

Średnia cena prądu obecnie (tzn. według danych z dnia 20 maja 2020 roku) wynosi 0,617 zł/kWh dla wybranej taryfy G11


6539kWh x 0.617zł/1kWh = 4034.56zł

Skąd ta wielka różnica w cenie? W Szwajcarii taki tani jest?

35000km x (7dm3/100km) x 4,5zł = 11025zł (dla mojego samochodu) no to powiem że różnica jest
  • Odpowiedz
@wykopiwniczanin: Całkowite koszta tak niskie, ponieważ w pracy i pod domem mam darmowe ładowanie. Stawki za prąd domowy są w okolicach 0,15-0,20 CHF/kWh, więc gdyby ładować tylko z gniazdka w domu wyszłoby około 1300 CHF za przejechanie 35000km. Gdyby ładować z płatnych ładowarek publicznych (od 0,25 do 0,45 CHF/kWh) wyszłoby około 2000 CHF.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Free + parking za darmo. Firma w ten sposób zachęca pracowników do kupowania elektryków

@paprycjusz: to, to słynne sustainability, czy pracujesz w firmie związanej w jakiś sposób z autami elektrycznymi i po prostu zależy jej na ich popularyzacji?
  • Odpowiedz
@BajerOp czyli bez szału, biorąc pod uwagę darmowe ładowanie. W Polsce ceny za ładowanie są drogie, a darmowe ładowarki są usuwane, lub już przechodzą na płatne. Samochód elektryczny, nie jest póki co ani ekonomiczny, śni ekologiczny.
  • Odpowiedz
Jak bardzo popularny stał się ten samochód w tym roku. Czasem jadąc przez miasto co 4-5 samochód to tesla. Kolejny przykład? W promieniu 400m od miejsca gdzie mieszkam jest ich 9... (2x S, 2x X, 2x szara 3, 2x biała 3 i jedna niebieska 3)


@paprycjusz: Przynajmniej masz od kogo pożyczać części, tylko im nic nie mów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz