Wpis z mikrobloga

#elektronika jestem początkujący. Robię oświetlenie do akwarium. Na zdjęciu #!$%@?. Niestety robiłem to pierwszy raz i nie miałem jeszcze takie zmysłu jak to fajnie skombinować wszystko. Narazie chcę odpalić to na pająka. Chodzi o to, że mam sterownik tc421. Podłączam do niego zasilacz (9W narazie). Sterownik ma za zadanie sterować natężeniem świecenia diód na 5 powiedzmy torach - każdy innej barwy światła. Wszystkie plusy mają być podłączone do jednego miejsca, a steruje minusami. Narazie podłączyłem 3 tory. Jedna barwa działa poprawnie. Wszystkie diody się świecą, ale lekko migają. Ok może ten zasilacz nie jest najlepszy. Odłączyłem ten tor, aby sprawdzić dwa inne i one nie działają. Polaryzacja jest dobra. Test diód ok. Jak przytkne + z miernika do głównego plusa na sterowniku, a minus do np 4 od końca diody to 3 ostatnie zaczynają się świecić. Co tutaj może być problemem? Zimne luty, słaby zasilacz? Dodatkowo jak dotknąłem minusem z miernika do profilu to diody z jednego toru też się oświeciły. Ale jak wyłączyłem wszystko i chciałem znaleźć zwarcie to mi miernik nie pikał
frontendowiec - #elektronika jestem początkujący. Robię oświetlenie do akwarium. Na z...

źródło: comment_16090578550GOaHzgGtGCs4uy9R2WYMU.jpg

Pobierz
  • 45
  • Odpowiedz
Chodzi mi po prostu, żeby ktoś podpowiedział co i jak mogę sprawdzić. Wiem, że robota słabo wygląda. Jak już zacznie działać to sobie spróbuję trochę to poprawić.
  • Odpowiedz
@slavoy: Tak po prawdzie to dałem go dla testu. Czytałem, że powinien być jeden rezystor na 5 diód niebieskich/czerwonych, aby coś tam się zgadzało przy 12V. Chyba ogólnie, żeby nie przekroczyło 12v na tych diodach razem. Chciałem też zobaczyć czy z nim będzie mniej świecić.
  • Odpowiedz
@turfa8: Tak, mam. Używam jej. Każda dioda sama świeci, ale w jakimś miejscu muszę mieć zwarcie i nie wiem gdzie jak mi 3 równocześnie świecą. W jednym miejscu miałem kulkę cyny przy boku radiatora. Ten klej nie przewodzi prądu jak coś