Wpis z mikrobloga

Czesc

jestem totalnie zielony - jakiego brokera/strony uzyc aby kupowac akcje bedac w #uk?
chcialbym miec dostep do akcji cd project, tesli itp
jakie sa oplaty za sprzedaz/kupno? warto uzyc cos z tych reklamowanych na youtube (etoro, trading212, plus500)?

PS narazie ogarniam dostep, potem zaczne czytac jak inwestowac
nie wrzuce wszystkiego w jedna akcje, chce powoli zaczac ale myslalem, zeby kupic np tesle i CD project po £50 na start i zobaczyc jak to dziala

PPS jak macie jakis poradnik jak zaczac (w UK, bo tam mam redydencje podatkowa) to chetnie obejrze :)
#gielda #pytaniedoeksperta #finanse #oszczedzanie #inwestycje #inwestowanie #gieldazagraniczna
  • 9
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Dimetox: no co, kupiłem już książkę i zaraz zacznę czytać a teraz chcę znaleźć gdzie mam się zarejestrować, może są jakieś promki na wejście, nie wiem jak działają te portale i chce się dowiedzieć wiecej
Możesz coś polecić/doradzić czy tylko zasmiecasz post?

@Atomus: nie bardzo rozumiem, chciałem kupić za małą kwotę, żeby zobaczyć jak to działa; odradzasz te akcje? CDP chyba ma teraz najniższe notowania od dawna i po kilku
  • Odpowiedz
@Pojedynczy: W Polsce banki same rozliczają. Jak to rozliczyć w UK nie wiem. W Polsce jest podatek od zysków z lokat i giełdy. To że ma niższe notowania nie znaczy że nie pójdą jeszcze wyraźnie niżej. Tego nie wie nikt, można sobie tylko coś zakładać, obstawiac. 400 zł to była cena z sufitu. Pchać się w spółki których kurs jest zupełnie oderwany od rzeczywistości to dużo większe ryzyko. Są setki innych
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Atomus: ok, dzięki
Są jakieś strony na których czytasz info o spółkach? Czy patrzysz na ich wyniki finansowe w raportach? Gdzie najprościej znajdować te informacje?
  • Odpowiedz