Wpis z mikrobloga

Niezwykły okręt i jego historia. Podwodny krążownik „Surcouf” (artykuł)

Francuski Surcouf był okrętem fascynującym przed kilkudziesięcioma laty i niewątpliwie takim do dziś pozostaje. Fascynację nim powodują jego gigantyczne, jak na czas II wojny światowej, rozmiary, niezwykłość rozwiązań technicznych, burzliwe dzieje, oraz tragiczny koniec, pełen niejasności, które mimo upływu lat wciąż intrygują.

Chcesz być na bieżąco? #zwiadowcahistorii - tag z moimi najciekawszymi znaleziskami! Zapisz się też do mikrolisty zwiadowcahistorii - plusując ten komentarz bym zawołał Cię do najlepszych znalezisk!

Sprawdź też mój blog WWW firmowy SKLEP ZH oraz kanał na YT

#historia #okrety #morze #wojsko #iiwojnaswiatowa #2wojnaswiatowa #drugawojnaswiatowa #militaria #wojna #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #technologia
Zwiadowca_Historii - Niezwykły okręt i jego historia. Podwodny krążownik „Surcouf” (a...

źródło: comment_1607421451NMqi0WIjLjUldarAUsQDAU.jpg

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
@Zwiadowca_Historii:

Wielkie rozmiary jednostki były podstawowym czynnikiem zapewniającym rekordową autonomiczność pływania i zasięg wynoszący aż 10 000 mil morskich przy prędkości nawodnej 10 węzłów (w zanurzeniu 70 mil przy prędkości 4,5 węzła).


Czy w tym zdaniu jest błąd? Zasięg w zanurzeniu to 70 mil?
  • Odpowiedz
@EmDeCe: maksymalny zasięg podwodny, w sensie zasięg od zaniżenia do ponownego wynurzenia. Dla u-botów VIIc zasięg w zaniżeniu wynosił 80 Mm przy prędkości 4 węzłów.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 9
@Zwiadowca_Historii: od roku czasu zbieram się na napisanie losów francuskiej marynarki wojennej podczas II WS, bo to co oni wyprawiali to nie mieści się w głowie z pięknym finałem w postaci samozatopienia całej floty w celu ratowania 'honoru'. Tak jakby flota była własnością dumnych admirałów a nie rządu i narodu francuskiego...
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@awcalezenie:

dlaczego przy artykułach dla ludu nigdy nie przelicza się jednostek na kilometry tylko uparcie stosuje węzły i mile morskie?


A zgadnij w czym się liczy zazwyczaj wyporność okrętów? W TS czyli tonach... angielskich. Bo zwykle tony są za mało mylące ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@EmDeCe: Typ IX byłby moim zdaniem lepszy do porównania, a z VII był najlepsza i najbardziej znana konstrukcją jednak IX jako stawiacz min i jako okręty atlantycki miały moim zdaniem większy potencjał na początku wojny.

@Zwiadowca_Historii w końcu temat na którym się znam ( ͡° ͜ʖ ͡°) w prawdzie na niemieckich odpowiednikach ale to prawie to samo :)

Ten okręt to pomyłka. Był za duży. A w
  • Odpowiedz
@pablo397: Mógłbyś przypomnieć to samozatopienie. Nie bardzo pamietam chyba ze myślimy o innych czasach. Natomiast wydaje mi się ze chodzi Ci o zatopienie francuskiej floty przez Brytyjczyków w momencie kapitulacji Francji i zawiązania rządów vichy. Pamietam ze tam była mowa o obietnicy samozatopienia gdyby flot miała przejść w ręce Niemców, jednak zaufanie było zbyt ryzykowne. Wielu francuzow zginęło wtedy od angielskiego ostrzału
  • Odpowiedz
@roberto07: Ten konkretny artykuł napisał inny autor, ja go tylko opublikowałem. Jest to myślę bardziej ciekawostka. Jeśli kiedyś sam chciał byś coś napisać na ZH to śmiało, podpiszę Cię w jaki sposób sobie życzysz i podlinkuje gdzie chcesz.
  • Odpowiedz
@awcalezenie: Ponieważ na morzu obowiązują mile morskie jako odległości a prędkość podaje się w węzłach. Myśle ze byłoby bardzo niewygodne podawać odległość na morzu w kilometrach i artykuł w którym jednostki lądowe byłyby podawane jako odległości na morzu, byłby śmieszny i nieprofesjonalny
  • Odpowiedz
@pablo397: Faktycznie. Pisałem o początku wojny i pierwszych akcjach u-botów w 39 i 40 roku dlatego samozatopienie skojarzyłem z atakiem na francuska flotę w afrykanskich portach w 40 roku
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@roberto07: znam bardzo dobrze historie francuskiej floty podczas II WS, dlatego zbieram się od dłuższego czasu na napisanie większego artykułu na ten temat z uwzględnieniem logiki postępowania admiralicji francuskiej i ich pojęcia 'honoru'
  • Odpowiedz
@roberto07: ja doskonale wiem dlaczego w nawigacji morskiej stosuje się węzły, ale przeciętnemu człowiekowi nic nie mówi prędkość 5 węzłów i 20 mil morskich. Nie wiem dlaczego niby kilometry i km/h miały być złe, przyjmują inne wartości na morzu? Artykuł popularnonaukowy z założenia nie jest profesjonalny.
  • Odpowiedz