Wpis z mikrobloga

Dzień dobry. Przychodzę do Was z prośbą o pomoc.

tl;dr


Pracuję w IT od trzech lat. Praktycznie od początku wrzucony na głęboką wodę, bez zbytniego mentoringu. Dostawałem zadanie - musiałem oddać działające. Nie było żadnego feedbacku, co zrobić lepiej, czego nie robić, czego się nauczyć... Zadanko -> chwila na przemyślenie -> robota. Jak były problemy - Google/Stack -> przeczytać co działa i do przodu.

Od kilku miesięcy nie jestem zadowolony z projektu, nie mam szans na jego zmianę. W związku z czym - poszukiwanie pracy. I tutaj dostałem luja otrzeźwiacza, gdy z kilku rozmów wróciłem na tarczy. Może i każde zadanie jestem w stanie dowieźć, ale brakuje mi wiedzy teoretycznej. Bardzo. Dopiero niedawno nauczyłem się, jak działa HashMapa, co więcej czym jest hashcode sam w sobie. Dostałem na twarz pytanie ,,jak działa Internet" no i jakoś działa, ale jak? Poległem też na pytaniach o protokołach, rodzajach autoryzacji, nawet z kolekcji byli w stanie mnie spocić.

Od tego czasu staram się to wszystko nadrobić. Kupiłem i zacząłem czytać ,,Pragmatyczny programista" czy ,,Effective Java", książki Wujka Boba też mam, ale... Mam wrażenie, że to nie są odpowiednie rzeczy na teraz. Bardziej dotykają one poprawy kunsztu w kontekście praktyki, a ja potrzebuję nadrobić zaległości teoretyczne, żeby móc zmienić robotę na lepszą i zacząć się tam dalej rozwijać. Próbowałem jakiś kolejny kurs online odpalić, ale przy kolejnym słuchaniu, czym jest zmienna mam dość.

Czy istnieje jakieś źródło, które będzie mi w stanie pomóc z teorią? Byłoby cudownie, jakby to nie było ,,TOP 100 JAVA INTERVIEW QUESTIONS", ale jak nic innego mi nie pozostaje, to nauczę się przypadkowych 100 pytań... :P

#programowanie #java #webdev
  • 6
działa HashMapa, co więcej czym jest hashcode sam w sobie[...]nawet z kolekcji byli w stanie mnie spocić.


@Anubis94:
Polecam uczyć się algorytmów i struktur danych poprzez praktyke.