Wpis z mikrobloga

Złomowanie statku "Front Vanadis"
tankowca który został zbudowany w 1990 roku ( 30 lat temu ) i pływał pod banderą Singapuru. Obecnie w wielu krajach wprowadzane są kary za sprzedaż statków do tzw. tanich stoczni złomowych.

Nie bez powodu, większość stoczni złomowych jest obecnie usytuowana w krajach takich jak Indie (największe na świecie skupisko przedsiębiorstw złomujących statki znajduje się na obrzeżach miasteczka Alang). Praca tutaj jest bardzo niebezpieczna. Rocznie ginie tam kilkunastu robotników, a najczęstszym powodem śmierci są eksplozje i zatrucia toksycznymi materiałami na starszych statkach.

#statki #liganauki #gruparatowaniapoziomu
Gizmo_Clan - Złomowanie statku "Front Vanadis"
tankowca który został zbudowany w 199...

źródło: comment_1602057077vznYLzavHmGK0nM8Xl27Xy.jpg

Pobierz
  • 15
@Kefir91 właśnie sporo, kontenery często lecą na złom już po nastu. Wiek ok 30 dla statku pływającego na międzynarodówce to już złom możliwy w każdej chwili np po awarii silnika albo chwilowym braku ładunku. Statki specjalistyczne pod tym względem mają trochę lepiej
@Leszcz_pancerny_w_rzucik_malowany: nie wiem nie znam się ale taki statek jest wystawiony nonstop na każdą pogodę temperatury od -30 do 40 stopni słona woda deszcz burze słońce śnieg mróz gorączka, dodatkowo fale statek. Z resztą taki statek musi być odpowiednio wcześniej pewnie zezłomowany bo nie można go eksploatować nie wiadomo jak długo co by się stało jak by nagle cały tankowiec zatonął z ładunkiem bo przerdzewiał od dołu? Była by katastrofa ekologiczna
@magnuss: Moj byly statek na ktorym pracowalem (pasazerski) rocznik wodowany w 72 nadal plywa :D 180m na 26m, wiec juz nie taki maly kapec, no ale to pasazerskie :) wiec co innego