Wpis z mikrobloga

Mirki, w ostatnim czasie często spotykałem się z opinią, że mamy obecnie najgorszy od wielu lat moment na branie kredytu hipotecznego, a sytuacja obecnych kredytobiorców będzie równie katastrofalna, co "frankowiczów". Nie znam się na bankowości i zupełnie nie wiem, co o tym myśleć. Jeśli chcę kupić mieszkanie dla siebie i wziąć kredyt ze stałą stopą procentową przez 5 lat, to chyba nie powinno być tak źle? Nic nie zapowiada, żeby stopy miały w najbliższym czasie pójść w górę (tak mi się wydaje), więc czekanie na cud raczej nie ma sensu... Wiem, że w tej chwili warunki przyznawania kredytów nie są zbyt korzystne, ale mam nadzieję, że przy planowanym przeze mnie wkładzie własnym na poziomie 50% uda się jednak wynegocjować dobrą ofertę.
Jak sądzicie? Czy kupując dla siebie jest w ogóle sens przejmować się tymi wszystkimi bankowymi zawirowaniami?
#mieszkanie #nieruchomosci #mieszkaniedeweloperskie #bankowosc #kredythipoteczny
  • 23
@produkt Nawet mając 50% wkładu i tak kredyt będziesz musiał wziąć na conajmniej kilka/kilkanaście lat i nigdy nie jesteś w stanie przewidzieć co się wydarzy na świecie oraz jaka będzie Twoja sytuacja życiowa.

Ja mam kredyt od 2 lat i w międzyczasie już sobie trochę nadpłaciłam więc nawet jak zmienią stopy % i rata mi pójdzie do góry to i tak będę miała luzik.
Przez wirusa nie zmieniły się moje zarobki ale
Nawet mając 50% wkładu i tak kredyt będziesz musiał wziąć na conajmniej kilka/kilkanaście lat i nigdy nie jesteś w stanie przewidzieć co się wydarzy na świecie oraz jaka będzie Twoja sytuacja życiowa.

@elena-mary: no tak, ale idąc tym tropem, to nigdy pod żadnym pozorem nie powinniśmy brać żadnych kredytów, niezależnie od panujących warunków gospodarczych.
@produkt: A orientowałeś się, czy obecnie ktoś by Ci dał kredyt na stałej przez 5 lat stopie? Bo w Polsce jest nimi tak małe zainteresowanie, że te 2-3 banki, które w ogóle mają je w ofercie można nazwać programem beta. A dodatkowo doszły wirusowe obostrzenia.