Początek 2019 roku. Audi projektuje wersję S i RS dla A7. Gdzieś na spotkaniu w Fabryce:
- Hans co to k---a jest? - Projekt Audi S7 szefe! - W dieslu? - No a czemu by nie? - Nie wstyd Ci? Audi S w dieslu? - Herr Szefie, dużo momentu, automatyczna skrzynia, quattro. Będzie dobrze! Będzie frajda! Będzie hajs! - Zobaczymy Hans, zobaczymy...
Pół roku później, prezentacja Audi S7 w fabryce. Szef chodzi wokół prototypu, patrzy, dotyka, zerka przez szybkę, jak by nie mógł wejść do środka. W końcu wsiada, bada siedzenia, widoczność. Hans podaje dane techniczne - "3.0 TDI, 349 KM, tylko 179g CO2/km, 5s do setki..." Szef wysiada, dalej chodzi i myśli, pod nosem mrucząć cicho.... "No nieźle Hans, no nieźle". Wtem schyla się i zauważa rury wydechowe, które są ... sztuczne... Podnosi się, mruży oczy złowrogo i krzyczy:
"HANS! CO TO K---A MA BYĆ?!!!"
Ciąg dalszy tej historii nie jest znany, aczkolwiek Hans musiał mieć jakieś argumenty by przekonać szefa do zastosowania tak beznadziejnego rozwiązania. Zamiast ukryć wydech całkowicie, czego nikt by nie zauważył, bo pełno na drogach zderzaków bez końcówek wydechu, to zrobili jakąś g---o błyskotkę, która nie oznacza nic.
@kuraku tak bo przy dużych przebiegach diesel ma ciągle najwięcej sensu. I tak nic nie usprawiedliwia tego szajsu z wydechami. Inne firmy też to robią ale od "premium" oczekiwałbym czegoś więcej.
@Nikoks: sam mam lagunę 3 z dieslem i tam jakoś dało się wmontować normalne dwie końcówki wydechu, a tu e klasy albo piątki i siódemki za pół bańki i wydech zaślepiony plastikiem xdd
@ChickenDriver: Tak jak kolega @Kreation mówi - prawdziwy wydech jest ładny tylko przez pierwsze kilkaset kilometrów od wyjazdu z salonu. Potem niestety sadza ze spalin osiada i na chromowanej końcówce jest praktycznie nie do doczyszczenia. Chociaż przyznam rację, że jak już robić wydech skierowany w dół to przynajmniej mogliby sobie darować te fejki.
@burnthefires: Ale końcówka nie musi być zawsze chromowana.. Może być po prostu z polerowanego kwasiaka, może być z różnych innych metali. :) @Kotznapedemjonowym: Niestety i premium musi liczyć się z hajsem. Prawdziwe Premium to dzisiaj Maybach, Bentley, Rolls Royce, Porsche, McLaren, Koenigsegggggggggg. Tam gdzie już idzie się w duże ilości aut rocznie, to niestety rządzą księgowi. Szczerze? Skoda nie jest daleko od VW a ten nie jest daleko
@ChickenDriver: Nie musi, ale najczęściej jednak jest chromowana jeśli jest już faktycznie wyprowadzona, u mnie po 40kkm wygląda gorzej niż ta na poprzednim zdjęciu które wrzuciłem. Trzeba było zostawić shadowline'owe końcówki... Dla odmiany w pickupie po wymianie przerdzewiałego wydechu mam właśnie surową nierdzewkę, nawet bez seryjnej nakładki i też wygląda spoko.
@ChickenDriver: a nie jest przypadkiem tak, że prawo unijne nakazuje aby rury w dieslach były skierowane do dołu? Nie tłumaczy to gównianych atrap, ale patrząc na przykładzie od @Drogomir: to tak wygląda jakby chcieli to wizualnie ominac w sportowym aucie
Tak, rury w dieslu muszą iść w dół i to od lat. Dlatego właśnie pisałem, że lepiej było zrobić zderzak bez jakiegokolwiek podkreślania wydechu niż takie g---o. Zwykłem A7 w dieslu ma po prostu gładki tylny zderzak i tyle.
@ChickenDriver: te cale atrapy to jest takie dziadostwo ze szok xD razem z tymi glosniczkami udajacymi dzwiek silnika, najebywaniem wszedzie gowno tabletow i inne bzdury xD
Oczywiscie zaraz przyjda zjeby pt „ok boomer” ze niby twierdze ze KIEDYS TO BYLO Ale taka prawda, akurat kiedys bylo. W starej X5 mam normalnie oryginalne 4 wydechy przy V8 i silnik mruczy pieknie, w glupiej e38 nawet w 2.8 byly podwojne wydechy schowane pod zderzakiem i skierowane w dol. I bylo GIT. Nowsze auta maja ladne zegary, wkomponowane komputery, nawigacje, bajery a ostatnie kilka lat? Jebitne tablety, dotykowe gowno i
mocnego diesla jeszcze zrozumiem, bo moment obrotowy może bardziej urwać dupę niż ryk obrotów
@fanatic: w poprzednim S7 było lekko bulgoczące V8 TFSI 420KM i urywało dupę o prawie sekundę mniej do setki niż aktualna generacja, gdzie ten moment obrotowy w dieslu można sobie w dupę wsadzić od jakiś 15 lat, kiedy to benzynowe silniki są bardziej elastyczne od diesli. Więc średnio bym powiedział.
Kurde, czy ktoś to potrafi racjonalnie wytłumaczyć? Ile kosztowałoby przemodelowanie tego, żeby rury były pociągnięte do tego miejsca w zderzaku? Kilkaset złotych na egzemplarz?
@Drogomir: pewnie kilka milionów, rury skierowane w dół powodują, że spaliny idą w ziemię - przy pomiarach i realnie daje to mniejszą ilość zanieczyszczeń puszczanych w powietrze. Wiem, że nadal lipnie to wygląda i sam z tego kisnę, no ale tłumaczę tylko dlaczego tak się zapewne
Witajcie. W wolnych chwilach bawię się w modelarstwo. A dokładnie zakładam oświetlenie do różnych samochodów w skali 1:18 #modelarstwo #chwalesie #hobby
- Hans co to k---a jest?
- Projekt Audi S7 szefe!
- W dieslu?
- No a czemu by nie?
- Nie wstyd Ci? Audi S w dieslu?
- Herr Szefie, dużo momentu, automatyczna skrzynia, quattro. Będzie dobrze! Będzie frajda! Będzie hajs!
- Zobaczymy Hans, zobaczymy...
Pół roku później, prezentacja Audi S7 w fabryce. Szef chodzi wokół prototypu, patrzy, dotyka, zerka przez szybkę, jak by nie mógł wejść do środka. W końcu wsiada, bada siedzenia, widoczność. Hans podaje dane techniczne - "3.0 TDI, 349 KM, tylko 179g CO2/km, 5s do setki..." Szef wysiada, dalej chodzi i myśli, pod nosem mrucząć cicho.... "No nieźle Hans, no nieźle". Wtem schyla się i zauważa rury wydechowe, które są ... sztuczne... Podnosi się, mruży oczy złowrogo i krzyczy:
"HANS! CO TO K---A MA BYĆ?!!!"
Ciąg dalszy tej historii nie jest znany, aczkolwiek Hans musiał mieć jakieś argumenty by przekonać szefa do zastosowania tak beznadziejnego rozwiązania. Zamiast ukryć wydech całkowicie, czego nikt by nie zauważył, bo pełno na drogach zderzaków bez końcówek wydechu, to zrobili jakąś g---o błyskotkę, która nie oznacza nic.
#samochody #motoryzacja #truestory
Dla odmiany w pickupie po wymianie przerdzewiałego wydechu mam właśnie surową nierdzewkę, nawet bez seryjnej nakładki i też wygląda spoko.
Komentarz usunięty przez autora
Bardziej bym o stawiał to, że stare kopciuchy u-------y pół d--y sądzą a diesel z dpf właściwie nie dymi to i rura może być prosto
Oczywiscie zaraz przyjda zjeby pt „ok boomer” ze niby twierdze ze KIEDYS TO BYLO
Ale taka prawda, akurat kiedys bylo. W starej X5 mam normalnie oryginalne 4 wydechy przy V8 i silnik mruczy pieknie, w glupiej e38 nawet w 2.8 byly podwojne wydechy schowane pod zderzakiem i skierowane w dol. I bylo GIT.
Nowsze auta maja ladne zegary, wkomponowane komputery, nawigacje, bajery a ostatnie kilka lat? Jebitne tablety, dotykowe gowno i
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
@fanatic: w poprzednim S7 było lekko bulgoczące V8 TFSI 420KM i urywało dupę o prawie sekundę mniej do setki niż aktualna generacja, gdzie ten moment obrotowy w dieslu można sobie w dupę wsadzić od jakiś 15 lat, kiedy to benzynowe silniki są bardziej elastyczne od diesli. Więc średnio bym powiedział.
@Drogomir: pewnie kilka milionów, rury skierowane w dół powodują, że spaliny idą w ziemię - przy pomiarach i realnie daje to mniejszą ilość zanieczyszczeń puszczanych w powietrze. Wiem, że nadal lipnie to wygląda i sam z tego kisnę, no ale tłumaczę tylko dlaczego tak się zapewne