Wpis z mikrobloga

#mikrokoksy #dieta
Jestem amatorem, chcę zredukować, układam sobie plus minus co jeść i mam pytanko, bo generalnie w necie jest mega wiele opinii:

1. na czym smażyć, jak już smażę? olej kokosowy?
2. czym słodzić? nie wypiję niesłodkiej herbaty, warto wykorzystać ksylitol czy to raczej sztuka dla sztuki?

Nie wycinam pod jakieś zawody, nie liczę każdej kalorii, chcę przejść na zdrowsze jedzenie, stąd moje pytanie o takie "piedoły"
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@michael93pl:
ad1) bez większego znaczenia. Ważniejsze dla Ciebie będzie ograniczenie ilosci tego tłuszczu do minimum. Ps. Kokosowy jest przereklamowany, smaż na rzepakowym

Ad2) słodziki 0 kcal, np. Erytrytol
  • Odpowiedz
@ArRog: dzięki, skupię się na tym

@Estetykatopodstawa: nie zależy mi na całkowitej zmianie życia i dostosowywać się pod to, wiem, że potrafię schudnąć bez tego, bo mam z czego, a narazie chce po prostu zdrowiej jeść. I tak nie mogę ćwiczyć przez r-------y bark i krawiecki, więc dla mnie to i tak będzie duży krok naprzód
  • Odpowiedz
@michael93pl: Z tymi tłuszczami to też bez przesady, bo są bardzo ważne dla człowieka (ten 1g/kgms możesz trzymać), należy unikać tłuszczy trans, dodać do diety zdrowe tłuszcze (jednonienasycone, wielonienasycone oraz omega 3).
I jak chcesz zrzucić to łatwiej ci będzie z liczeniem kcal, które zajmuje z 10 minut dziennie. Jak nie możesz trenować to chociaż daj codzienny, godzinny, szybki spacer.
  • Odpowiedz
@michael93pl: jeżeli na serio zależy ci na redukcji to do smażenia kup sobie „olej” w sprayu, przytrzymujesz pol sekundy i masz pokryta cala patelnie. Ewentualnie normalny olej rozsmaruj cieniutko ręcznikiem papierowym. Z perspektywy kalorii nie ma znaczenia jakiego tłuszczu będziesz używał. Ze słodzików polecam oczywiście erytrytol.
  • Odpowiedz
@Gawith_Apricot: generalnie w tłuszczach się trochę orientuję, nie obcinam ich aż tak bardzo, chcę właśnie przejść na te zdrowsze po prostu.