Wpis z mikrobloga

Jak stworzyć Tilemap w Unity 3D? Chciałem zrobić prostą platformówkę, w której gracz porusza się w jedną stronę. Widok od boku, tło i elementy w nim występujące są płaskie, jedynie sama plansza posiada jakąś głębię, dlatego wybrałem Unity 3D. W projekcie 2D jest Tilemap, które idealnie nadałoby się do tworzenia tła mojej mapy, ale w projekcie 3D nie widzę takiej opcji ( ͡° ʖ̯ ͡°)


#unity #unity3d
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Treki: nie ma rozróżnienia między "projektem 2D" a "projektem 3D" Możesz mieć tło zrobione tilemapą i resztę świata w 3D. Najważniejsze dla ciebie jest to, że fizyka 2D i fizyka 3D to osobne rzeczy i nie wchodzą między sobą w interakcję.
  • Odpowiedz
@MichalPypek: O takim rozwiązaniu właśnie mówię, tło nie wchodzi w interakcję. Jak więc stworzyć tło tilemapą i wykorzystać je w projekcie, skoro nie mam narzędzia Tile Palette (jak w 2D)?

@tynozobacz: to się wyklucza z odpowiedzią @MichalPypek ()
  • Odpowiedz
@Treki: Wejdź w window-> package manager i zobacz, czy masz zainstalowaną paczkę "2D Tilemap Editor"
To jest jedyne, czym te projekty "2D" i "3D" mogą się różnić, co usuwałoby tilemapę i okienko Tile Pallete.
I powtórzę jeszcze raz - tilemap to narzędzie do 2D, ale nikt nie zabroni ci mieszać rzeczy 2D z 3D, nie ma żadnych ograniczeń poza silnikami do fizyki.
  • Odpowiedz
@Treki: co to za pytanie w ogóle? Ogladnij tutorial, zrób co Ci Brackeys mówi, jak będzie pasowało do pomysłu to jedziesz dalej a jak nie to szukasz dalej ale już się czegoś nauczyłeś i wiesz do czego tilemapy są.
Gamedev polega na uczeniu się nowych rzeczy i samodzielnym analizowaniu posiadanej wiedzy... I umiejętnym szukaniu w Googlach. Jeżeli to Cię przerasta to może zajmij się układaniem puzzli albo innym prostym hobby.
  • Odpowiedz