Wpis z mikrobloga

Mirasy, nawiązując do mojego poprzedniego wpisu:
https://www.wykop.pl/wpis/50791051/mirasy-chcialem-troche-zasiegnac-jezyka-w-kwestii-/

Wybrałem już auto (Mondeo za niecałe 161 tys. zł brutto), ale teraz zastanawiam się nad kwestią finansowania. Panowie @OptiFinance i @Zwykly_Czlowiek pomagają mi wyliczyć różne opcje, wybiorę najciekawszą. Jednak to co mnie zastanawia najbardziej to czy dobrze dobieram parametry leasingu.

Otóż planowałem następujące parametry:
- 5 lat
- wkład początkowy około 15-20%
- rata koło 2000 zł brutto
- wykup - co tam zostanie (wychodziło niewiele więcej lub mniej niż wkład)

Przy powyższych parametrach na koniec wykupiłbym auto prywatnie i sprzedał albo wykupiłbym na firmę i dalej jeździł jeśli by się podobało auto.

Przeszedł mi jednak przez myśl leasing nastawiony na NIE wykupywanie go, tylko spłatę jakby straty wartości auta przez 4-5 lat a następnie zostawienie go w banku. Zakładam, że raty byłyby na poziomie 1000-1200 zł brutto i wkładzie początkowym gdzieś między 5 a 10%. Wykup wtedy jest duży i stanowi mniej więcej wartość auta na moment zakończenia leasingu. Zastanawiam się tylko czy to się kalkuluje przy aucie jakie wymieniłem na początku i jakie macie zdanie na ten temat?

Mój kończący się już obecnie leasing był nastawiony właśnie na wykup firmowy. Pacjent to Opel Astra K 2017, 80 tys. zł brutto, miałem wkład własny 10% i ratę około 1650 zł brutto, wykup 1%. Auto jest praktycznie spłacone i patrząc na ceny rynkowych egzemplarzy mógłbym je sprzedać luźno za 40-45 tys. zł brutto, co daje utratę wartości auta na poziomie niecałego 1000 zł brutto miesięcznie przez 3,5 roku - co mniej więcej pokrywa się z tym, że mógłbym równie dobrze nastawić się na nie wykupywanie auta i teraz bym się nie musiał martwić jego sprzedażą.

Co myślicie o takich wariantach leasingu? Będę wdzięczny za każdy wkład w dyskusje.

#leasing #leasingoperacyjny #b2b #dzialalnoscgospodarcza #firma #finanse #motoryzacja #samochody
  • 13
  • Odpowiedz
@kuta_senator: najem długoterminowy wychodzi drożej, bo auto trzeba opchnąć komuś i ten proces ktoś musi wykonać. Dla firmy która potem ma się meczyć z problemem musi być to sytuacja komfortowa albo mają duży margines, czyli np auto na koniec warte jest z 50tys a leasingodawcy wystarczy ze weźmie za nie 30tys zeby wyjsc na swoje, albo cena jest dobrana dobrze czyli leasingodawca musi wziąć np z 45tys za takie auto
  • Odpowiedz
@kuta_senator: a ja mam jeszcze pytanie w temacie bardziej do księgowych odnośnie terminu "wykup na osobe prywatną". Czy to musi byc gdzieś zapisane? Czy w przypadku JDG mogę sobie poprostu nie księgować faktury wykupowej tylko schować ją do szuflady i wtedy samochód staje się własnością prywatną i po 6 miesiącach moge go odsprzedać prywatnie?
  • Odpowiedz
Zakładam, że raty byłyby na poziomie 1000-1200 zł brutto


@kuta_senator: Nie wiem, czy dobrze doczytałem, ale jeśli chodzi o Mondeo za 161 tys. zł, to raczej bez szans, żeby rata najmu wyniosła 1200 zł. Sporo, sporo więcej i to samego finansowania, gdzie jeszcze do raty należy doliczyć koszty usług dodatkowych.
  • Odpowiedz
@kuta_senator: Ja w 2017 zdecydowałem się na najem nowej Astry K ST 200 KM w automacie, katalogowo za 117k PLN. W czwartek zdawałem auto po zakończeniu umowy 3 lata. Gość który przyjmował auto, oglądał je około 30 min i nie wpisał do protokołu żadnych zastrzeżeń. O auto raczej dbałem, ale bez przesady.
Auto mogłem wykupić za około 66k brutto, co było prawdopodobnie ceną nieco niższą niż rynkowa. Piszę prawdopodobnie, gdyż
  • Odpowiedz