Wpis z mikrobloga

Witam,
Mirki czy ktoś z was walczył z #dpd w #sad ?

Odebrałem monitor przed firma, który jak na nieszczęście z zewnątrz nie wyglądał na uszkodzony jednak w srodku uderzenie w samym rogu + pęknięta matryca. Zgłosiłem reklamacje juz godzinę po odebraniu ale protokołu szkody oczywiscie nie można spisać ze wzgledu na koronawirusa (tak powiedzieli na infolini). Wszystkie papiery i dowody dostarczylem i oczywiscie grali 2x na czas (odwołanie odrzucili 29 dnia xDDD) . Teraz żarty sie skończyły i trzeba iść do sadu jako firma. (pech chciał bo od lipca firma mogłaby się obiegać jako konsument). Ma ktoś z was doświadczenie jak to wygląda i jakie są szanse? Myślicie ze się wycofają jak za monitor 450zl będą musieli aż do Krakowa przyjechać xD ?
#pomoc #prawo #sadownictwo #kurier #reklamacja
  • 14
  • Odpowiedz
@Adams_GA: no to z pewnoscia pojade akurat pozwiedzam warszawe( ͡° ͜ʖ ͡°)
a cos wiecej na temat jak to sie odbywa i czy to uda sie w 24h zalatwic czy wiecej razy bede sie musial tam wstawic?
  • Odpowiedz
@bakobydlak: Jeżeli opakowanie z zewnątrz nie nosiło śladów uszkodzenia to dpd możesz pozywać a i tak przegrasz. Zresztą, i tak pozew musi wnieść nadawca bo to on jest stroną umowy z firmą kurierską.

I to nadawca jest właściwym adresatem Twojego gniewu. Regulaminy firm kurierskich są tak skonstruowane, że paczkę trzeba naprawdę dobrze zabezpieczyć albo liczyć się ze stratami. Poradnik pewnej firmy informuje, że paczka musi być odporna na upadek z metra
  • Odpowiedz
sprzet byl w opakowaniu producenta


@bakobydlak: Czyli nie ma szans wygrać. Sklepy wysyłają tak na własne ryzyko, ale nawet niektórzy producenci piszą na pudełkach, że to jest opakowanie handlowe, a nie transportowe, i nie nadaje się do wysyłki.

Inna sprawa, że nie da się połamać styropianu bez zniszczenia pudełka, co powinno być od razu odnotowane.
  • Odpowiedz
@bakobydlak: No to teraz na Tobie spoczywa obowiązek, że to dpd uszkodziło zawartość kartonu bez uszkodzenia samego kartonu. Że to na 100% wina dpd, a nie np. ludzki błąd przy pakowaniu.

Uprzedzam, że nie ma szans tego zrobić, jeżeli opakowanie nie było uszkodzone to praktycznie wyłącza winę przewoźnika i tyle (chyba jedyną opcją, aby wygrać to jakby nadawca nagrał proces pakowania, a odbiorca - rozpakowania).

Trzeba w końcu zrozumieć, że usługa
  • Odpowiedz