Wpis z mikrobloga

@chrominancja: Głównym problemem jest #!$%@? ramu, jego wycieki. Nie obciążenie karty graficznej. Mógłbym bardziej się zastanowić czy potrzebuje takich dużych plików tekstur ale chciałbym, żeby model był dobrej jakości.

Po za tym, jeżeli grasz w tą grę i masz sporo customowych modeli budynków i pojazdów to sprawdź ile one mają trisów. Samochody od Crisgames czy Ninjy (popularni asset creatorzy) potrafią mieć 3,4 czasem 5k tris. Dużą trudnością jest znalezienie ładnych modeli,
@SwidraVytra widzisz, nie gram z modami graficznymi właśnie dlatego, że moderzy często nie umieją optymalizować modelu i albo wrzucają teksturę 4k, albo walną boxa z 60 trisów, albo nawalą postprocess więc cóż, wiem, że inni moderzy robią gorzej ale to nie oznacza, że Ty z mniejszą ilością robisz dobrze ;p Np zamiast robić coś na geometrii można spokojnie wypalić normal mapę. Przy takim rzucie kamery jak w cities skylines jest to zupełnie
@SwidraVytra ok rozumiem. Czyli pociąłeś siatkę pod pod elementy na teksturze? Nie łatwiej Ci było stworzyć już gotowy atlas całego boku takiego tramwaju?
Twoje rozwiązanie nie jest złe oczywiście tylko nie wiem czy konieczne przy takich modelach.
Masz jeden atlas czy to wszystko są osobne ID materiałów?
@chrominancja: mógłbym robić na jednym atlasie tylko nie tak łatwo będzie mi się udawało rozmieszczać tekstury. Chodzi o to, że chce by każdy wagon miał tą samą teksturę. Chodzi o to by LSM łapał to i nie ładował 3 razy tego samego pliku. Jedna tekstura 2048x2048 będzie lżejsza niż 3 tekstury 1024x1024
@SwidraVytra: moim zdaniem ze spokojem byś znalazł miejsce na to by na jednym atlasie umieścić i pierwszy i kolejne wagony ;p No ale jeśli preferujesz tę metodę to też spoko. Tylko ją zazwyczaj stosuje się w momencie kiedy używasz serio mega małej tekstury, która np jest złożona z gradientów lub małych kwadracików z kolorem, które łatwo jest skalować i wtedy faktycznie możesz sobie pozwolić na większą geometrię modelu. Takie coś za
@SwidraVytra: o takie rozwiązanie często ma zastosowanie jak tutaj: https://forum.unity.com/threads/released-palette-modifier-change-the-colors-of-low-poly-models-directly-inside-unity.755303/
Nie jest to idealny przykład bo to akurat cartoon ale do bardziej realistycznych ale małych obiektów też można tak robić tylko nie mam za bardzo pomysłu jak wyszukać to w googlu ;p
Nie myślałeś o jakichś substance painterach do teksturowania? Są też darmówki jak ArmorPaint jeśli dobrze pamiętam.