Wpis z mikrobloga

@n1cod3: Taka prawda. Już teraz wsiadam w LOT i za 40 minut jestem na Chopina, albo w Berlinie. Koleją będę jechał 1,5 godziny. Ten port lotniczy będzie tylko doił kasę z budżetu, żeby znajomi królika mogli się nachapać, ale nigdy nie powstanie.
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@JakovKarnic: kolo, ty nie rozumiesz tych mapek? Istniejących torów nikt ci nie wyburzy xDDDDD
Btw połączenie lokalne z Kłodzka na Opole ma jakiś sens, szczególnie dla ludzi z okolic Nysy, którzy mogą pociągami dojechać do Opola. A co jak chcesz się dostać z Kłodzka do Opola? Przez Wrocław? 1.5h-2h droga do Wrocławia, plus 1h do Opola i czas na przesiadkę. Autobus jedzie szybciej, a samochodem zrobisz w 1.5h spokojnie.
A co jak chcesz się dostać z Kłodzka do Opola?


@prnppp: pytanie czy ta trasa jest aż tak uczęszczana, żeby ładować setki milionów złotych w nią. Może lepiej zbudować coś co się przyda. Np. Dzierżoniów Wrocław. Albo wyprowadzić tramwaje poza granice miasta Wrocław. Albo wszystko inne co pozwoli na rozwój największego ośrodka miejskiego w okolicy, co przełoży się także na wzrost bogactwa całego regionu (czyli województwa dolnośląskiego i opolskiego). A może
@JakovKarnic: Nad projektem CPKa pracuje prawdopodobnie sztab ludzi, którzy działają w oparciu o szereg analiz, prognoz i mając w głowie szeroki kontekst całej inwestycji. Natomiast ty jesteś randomowym przygłupem z internetu, który w dupie był i gówno widział. Skąd u ciebie takie mniemanie, że wszyscy dookoła to idioci a ty jeden geniusz? Zawsze mnie rozwala wśród internetowej hołoty to mniemanie o swoim geniuszu, gdy tymczasem jeden z drugim na co dzień
@PortowySzczur: szkoda że za tak gigantyczną cenę. Jest wiele portów na bałtyków, które mogą wspomóc Gdańsk i Gdynię i mogą tam bez kopania mierzei i pogłębiania dna, płynąć do nich. Może lepiej byłoby w to zainwestować, skoro jest taka potrzeba? Taniej. Może w końcu zaczniemy się liczyć z pieniędzmi?


@JakovKarnic: A to teraz chcesz się zacząć liczyć z pieniędzmi. Akurat w momencie gdy buduje się coś co będzie przynosiło zyski
@eskor: sztab ludzi, szerokie prognozy, wielkie inwestycje... no jakbym słyszał już to kiedyś. W latach 70. władza wpadła na pomysł, żeby wydać kasę na inwestycje. Wiesz czym się to skończyło?

Jakoś nie słyszę żeby ktoś chciał zlikwidować te programy


@Wlancznik: ja chce, niestety nie mam politycznej siły.

. Na koniec dodam że gdy budowano port w Gdyni to takie same głosy się pojawiały.


@Wlancznik: Elbląg to nasz jedyny port?
@Trust_Me_Im_Engineer: Super, tylko jak to się ma do CPK? Polska to dziura zabita dechami w sensie komunikacyjnym, my na szczeblu lokalnym nie możemy przemieścić się z jednego dużego miasta do drugiego.
Przejazd samochodem Warszawa - Rzeszów to w godzinach popołudniowych nawet 5 godzin jazdy. Trasa 300 km, od Radomia lokalne drogi jednopasmowe zawalone tirami.
Łódź - Częstochowa, 130 km czas jazdy 2-3 godziny.
Większość kraju nie ma żadnych wygodnych połączeń kolejowych/drogowych,
@n1cod3: Przede wszystkim, to on tak po prostu nie powiedział. Chodziło o to, że pytany czy popiera CPK, stwierdził że nie może jednoznacznie poprzeć CPK, że trzeba brać pod uwagę np. że jest otwierane duże lotnisko w Berlinie i że to wpłynie na opłacalność CPK.
@JakovKarnic: Nie nie jedyny, ale co z tego? Gdzieś jest napisane że mamy mieć jeden port? Poza tym proponuję się odnieść do meritum, dlaczego akurat ta inwestycja kosztująca niewiele więcej niż kilka zamówień na rządowe limuzyny musi być koniecznie zatrzymana bo ja na prawdę nie rozumiem. Nawet jak się będzie zwracać 100 lat z samych opłat portowych to wokół tego powstaną miejsca pracy. Nawet jakby miały tam tylko żaglówki pływać.
Gdzieś jest napisane że mamy mieć jeden port?


@Wlancznik: mamy ich parę. W okolicy jest np. Gdansk. Mamy jeszcze Gdynię czy Świnoujście. A jak to będzie za mało to mamy także inne porty, które są głębsze.

Poza tym proponuję się odnieść do meritum, dlaczego akurat ta inwestycja kosztująca niewiele


@Wlancznik: ta inwestycja kosztuje wiele. Będzie nie opłacalna. Nie zwróci się nigdy, bo koszt utrzymania będzie większy niż zyski. To że
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@JakovKarnic: powiem ci, z tego co widzę, że Gdańsk ma obecnie tak duży przeładunek kontenerów, że plac który od 20 lat zajmowały importowane samochody (okolice dzielnicy Brzeźno) przebudowują na hub kontenerowy. Pogłębiono o parę metrów zatokę aby to umożliwić. Ja rozumiem że ty tego nie widzisz bo mieszkasz na drugim końcu Polski ale to są całkiem realne widoczne zmiany. Import puchnie i nie ma gdzie go realizować. To są realne problemy
To są realne problemy i dlatego inwestycje morskie są konieczne.


@PortowySzczur: i ma na to pomóc port o zanurzeniu 2m? Nie lepiej taką inwestycje przeprowadzić na otwartym morzu? Może zbudować port w Helu? Albo w Pucku albo gdziekolwiek indziej, gdzie warunki są na to lepsze. Ja rozumiem, że port Gdańsk może być na skraju wyktrzymałości, ale na prawdę Elbląg to najlepsze miejsce?
Przecież to wybór totalnie polityczny.

Chociaż dobra, chcecie? Macie.
@JakovKarnic: świnoujście? Nie masz pojęcia o czym mówisz. Jak tam dojechać? Torów brak (miały być zbudowane przy okazji CPK ale to też do likwidacji idzie) Dróg też brak. To Ukraina i Białoruś potrzebują tych portów i nikt nie będzie do jakiegoś Świnoujścia jeździł. A innych portów to już nie mamy. O Via Carpatia słyszałeś? Z resztą kogo ja przekonuję. Bredzisz jak potłuczony.
Ale spoko, możemy zrobić tak jak zawsze, nic nie
Jak tam dojechać?


@Wlancznik: srak, można zbudować np. most.
Oj nie. Most nie, bo Niemcy nas tam zaatakują.
To może tunel? To są inwestycje na których skorzysta każdy. Poza tym Świnoujcie to jedyny port obok Gdańska i Elbląga? Byłem kiedyś na meczu w Szczecinie i tam była taka duuuuża woda.

To Ukraina i Białoruś potrzebują tych portów


@Wlancznik: mają zakaz korzystania z Gdańska?

O Via Carpatia słyszałeś?


@Wlancznik: no
Może zbudować port w Helu?


@JakovKarnic: Czy ty jesteś normalny? Port na Helu? tam sie ledwo droga mieści, o torach i porcie nie wspominając. Zacznij myśleć. Jak chcesz coś wywieźć z Helu jak tory już w porcie w Gdyni są przeciążone? Nasłuchałeś się głupot i teraz je powtarzasz jak prawdę objawioną. Zacznij więcej czytać samodzielnie, zaczniesz myśleć samodzielnie. Akurat opracowania dotyczące budowy przekopu do portu w Elblągu są ogólnodostępne. Przeczytaj je,
@Wlancznik: po co mnie capie atakujesz i wyzywasz. Port w Elblągu miał być według niektórzych portem feederowym. Dlaczego nie może być Hel?

Zacznij myśleć.


@Wlancznik: ja w przeciwieństwie do ciebie posiadam taki organ jak mózg sprawny

A gdzie jest droga do tego mostu?


@Wlancznik: nie ma, w Świnoujściu nie ma dróg, ludzie chodzą na piechotę wszędzie.
@n1cod3 @steemm > Popatrz że każda duża linia lotnicza ma swój macierzysty port lotniczy do którego dowozi

Zdajecie sobie sprawę, że aktualnie się od tego odchodzi? Były dwa konkurencyjne pomysły. Huby przesiadkowe i A380 oraz bezpośrednie połączenia i Dreamliner. Airbus właśnie zakończył projekt A380, który miał być tym głównym łącznikowym pomiędzy dużymi lotniskami. Ludzie chcą latać z najbliższego lotniska i wygrał Dreamliner, a Airbus dołączył z A350 XWB. Możemy nie popełniać tego
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Chociaż dobra, chcecie? Macie. Lepsze to niż kolejny socjal, ale pieniądze można było lepiej wydać. Za miliard złotych można zrobić ciekawe rzeczy.


@JakovKarnic: no tu już kwestia czy były jakieś studium wykonalności konkurencyjnych projektów i była jakaś rzeczowa dyskusja co się w najkrótszym terminie zwróci, czy jakiś poseł jest z Elbląga ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie zmienia to faktu że inwestycje w dużą infrastrukturę powinien wykonywać rząd